بازدید 24049

انتقاد یک روزنامه از حجاب برخی «حاج خانمها» !

کد خبر: ۱۰۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۶ 12 June 2010
روزنامه جمهوری نوشت:

زائراني كه از عربستان برگشته‌اند مي‌گويند وضع حجاب عده‌اي از زنان ايراني كه براي عمره به اين كشور سفر كرده‌اند بسيار زننده است. براساس همين اظهارات، تلاش روحانيون و مسئولان كاروان‌ها براي جلوگيري از اين وضعيت تأثيري در اين قبيل زنان ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
گشت ارشاد بفرستید اونجا هم هدایتشون کنن.!!
شما که واردید.! کی از دست این فضولی ها خلاص می شیم؟
خواهش می کنيم که جلوی اين بانوان بی حجاب را بگيريد. اصلاً چرا اينها به سفر مقدسی مثل حج می رواند؟ چرا علما و روحانيون ساکت هستند؟ چرا در نماز جمعه اينها را نميگويند؟
راه حل به اين سادگي را نمي دانيد؟!خوب گشت ارشاد بگذاريد !!
همچنين وضع حجاب استقبال كنندگان از اين حجاج درفرودگاه هابدتر ازهمه لطفا پليس فرودگاه خصوصا فرودگاه تبريز از اين امر جلوگيري كنند .
وقتي عمره رفتن مي‌شه وسيله‌اي براي تفاخر نتيجه همين مي‌شه!
پس اونجا هم امنيت اجتماعي زير سؤال رفته
سلام
من اخیراً به مکه و مدینه مشرف شدم و صحت این خبر را تأیید می کنم.متأسفانه بنده روبروی در ورودی مسجد الحرام شاهد بودم که یک خانم ایرانی با مانتو و با وضع بسیار بدی روسری خود را کاملاً از سر برداشت و دوباره با شکلی بدتر آن را به سر کرد و نکته تأسف بارتر نگاه های تعجب آور و همراه با شهوت وهابی های آنجا بود. در ضمن این بی حجابی ها در مغازه های اطراف حرم به اوج خود می رسد.
از بس كه حج را براي افراد كوچك و بزرگ از دانشجو و دانش آموز گرفته تا كودك نوزاد آسان گرفتند و همه را عازم اين سفر معنوي كه هر كسي لياقت آن را ندارد ، كردند .
از بس که توی این صدا و سیمای کوفتی ما هی زن ذلیلی تبلیغ شده و مردارو از مردونگی انداختن. دیگه خود مردا هم باورشون شده و یک ذره نمی تونن به زنها فشار بیارن.
باید پاسپورتاشونو عوض کنین که معلوم نشه رفتن حج. چند نفرم مامور کنین که برن تو محلشون داد بزنن اینا زندان بودن.
چطور است چند اکیپ گشت ارشاد هم آنجا راه بیندازید.
انقلاب که صادر شد. اینجوری وضعیت عفاف را هم صادر میکنید.
پیامبر اکرم (ص): زمانی بر امت من می رسد که حج بازیچه می شود.
ثروتمندان برای تفریح،
متوسطین برای عجب،
و ضعفا برای ریا به حج می روند.
یا حجت ابن الحسن عجل علی ظهورک
وقتی که زیارت خانه خدا بازیچه میشود و بعضی ها برای تفریح هرسال میروند و از بچه دبستانی و دبیرستانی رو بیخود میفرستند حج بهتر از این نمیشه دیگه!
خاك بر سرتان كه مسئله به اين سادگي را نمي توانيد حل كنيد
متاسفانه در مورد حجاب برخي عالمانه و به صورتهاي بسيار ظريف عمدا در حال ضربه زدن به فرهنگ ملي هستند و برخي جاهلان متنسك هم جاهلانه فقط ظواهر را مي بينند. خدا ما را از شر اين گروهها نجات دهد.خدا ما را از چپ و راست نجات دهد و به صراط مستقيم هدايت كند.
كاري نداره با دولت سعودي هماهنگ كنيد از ورود خانمهاي بدون چادر ممانعت به عمل بياورند. مطمئن باشيد آنها در اجراي اين قانون جدي تر خواهند بود.
مگر فکر می کنید همه برای زیارت و اعمال دینی به مدینه و مکه میروند بعضی هم به آنجا میروند تا همه جای دنیا را دیده باشند .
حج اغنيا است
خوب حالا چه اصراریه برن مکه و اونجارو به ....بکشن برن یه جای دیگه
باید مواظب باشیم که خودمون خراب نشیم نه از این بترسیم که دین داره خراب میشه، اگه ما خودمونو حفظ کنیم در واقع دینو حفظ کردیم.
خب عزیز من وقتی یه سفر مقدسی مثل حج رو به عنوان جایزه برای هر کسی و هر چیزی میذارند همین میشه دیگه. من هم اگه اعتقادی نداشته باشم و یه سفر خارجی حتی حج برام جور بشه از خدامه پاشم برم و ببینم اونجا چه خبره.
این مسائل مقدس وقتی به هر چیزی آلوده میشه نتیجه اش همینه.
بسمه تعالي
نتيجه فرصت طلبي کاروانها بيش‌از اين نيست. اگر آنها شرايطي را از اعضاي کاروان خود بخواهند نهايتاً مجبورند حداقلها را رعايت کنند.
چند روز پیش وقتی از عمره بر می گشتم تو فرودگاه مهرآباد چند تابلو توجه من رو به خودش جلب کرد، روی اونا نوشته بود که اگر مشکوک به آنفولانزای نوع a و یا سایر بیماری هالی واگیر دار هستید از ورود به سالن اصلی خوداری کرده و در قرنطینه باشید و تا یک هفته نیز از دید و بازدید اجتناب کنید.
با خودم گفتم کاشکی یه تابلو هم می زدند که خانمهای که بیماری مسری دارند ووجودشون در میان حجاج به یک باره تمام نور حجشون رو از بین می بره از ورود به سالن استقبال حجاج خود داری کنند یا در قرنطینه باشند.
آخه روحانیمون می گفت امام صادق علیه السلام گفتند: حاجی تا وقتی گناه نکنه نور حج در او هست. بیماری این خانومها اونقدر خطرناکه که هنوز حاجی پاشو تو ایران نگذاشته همه نورانیتش رو یکجا به باد می دن.
دوستان بگردیم علت رو پیدا کنیم، فعلا که با گشت ارشاد داریم فقط صورت مساله رو پاک و سطح نارضایتی فقط ایجاد میکنیم.
متاسفانه در فرودگاه مهرآباد هم شاهد بدحجابی برخی از به اصطلاح حجاج زن ورودی و استقبال برخی از زنان بد حجاب بودم و به حال کشورم غبطه خوردم
دولت بايد بداند وملتزم باشد كه براي كدام هدف برنامه حج مستحبي عمره را با قيمت سوبسيددار و حمايتي اجرا مي كند؟!
دوستانی که میگن"گشت ارشاد بفرستین اونجا"منظورشون چیه؟ اگر واقعا دلسوز مردم هستید وبفکر دنیا وآخرت مردم یه پیشنهاد خوب بدیدبرای رفع بی حجابیها؟!!البته گفتم "اگر واقعا حجاب براتون مهمه!!!"تا کی قراره همدیگر را مسخره کنیم وبعدشم روحیه ی همدیگر را تضعیف کنیم؟؟{این حرفهام به معنای تایید همه ی کارهای گشت اردشاد نیست}بنظر من شما اگر واقعا نگران بد حجابیها بودید بجای مسخره کردن گشت ارشاد به بی حجابها تذکر میدادید...امیدوارم تابناک صلاح بدونند{؟!}وحرفهام را پخش کنن
مقصود گشت وگذار وخريد سوغاتي وتجارت است كعبه وبتخانه بهانه
از بس كه حج را براي افراد كوچك و بزرگ از دانشجو و دانش آموز گرفته تا كودك نوزاد آسان گرفتند و همه را عازم اين سفر معنوي كه هر كسي لياقت آن را ندارد ، كردند
همینه که عرب ها دست های زنهای ایرانی رو می گیرند برای انگشت نگاری!!!!!
خدا هدايتشون كنه
کجایند اسیب شناسان اجتماعی تا ریشه یابی بی غرض کنند؟ این اینه جیست؟ روحانیون کاروانها جکار می کنند؟ چقدر با زوار هستند؟ اصلا چرا باید این همه حرص خرید و ... باشد؟ جرا باید سفر حج در حد یک سفر توریستی باشد؟ چقدر کار فرهنگی کرده اید؟
تا قبل از انقلاب خیلی ها تلویزیون را بدلایلی حرام می دانستند و نداشتند ولی امروز در خانواده های مذهبی نه تنها تلویزیون و ویدئو که ماهواره و ... یافت می شود. نقش های مثبت و منفی فیلم ها و سریالها را توجه کنید. اهداف پنهان و خواسته و ناخواسته را توجه کنید. راه های تلقیع زن سالاری و انتقامجویی و ... را توجه کنید. خوب چه فکر میکنید؟ اینها که به حج میروند همان مردم جامعه هستند. فکر کرده اید، مسوولان فرهنگی اصلا وقت ندارند که به این امر بپردازند. اگر نمی توانید درست هدایت کنید لااقل اینقدر شیوه های تبلیغ این سفر را (مثل ثبت نام های در صفوف طولانی و هدایای سفر و ...) را بکار نبرید. بگذارید انها که واقعا درک کرده اند و اهل ان هستند بروند. اگرچه انجمن هایی معتقدند که بگذارید رواج هرچی بشود تا زودتر به اخر برسد!!! خدایا ما را بخود وامگذار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها