بازدید 4518
معاون استاندار تهران:

از هویت سازی شهری در تهران غفلت کردیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: بعد از انقلاب غیر از چند بنا در تهران نظیر برج میلاد به لحاظ معماری شاهد تحولی شگرف نبودیم و شاید به لحاظ سیاست‌گذاری در خصوص هویت بخشی به شهر و استان تهران کم کار بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 24 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران امروز در آئین تجلیل از مهندسین این حوزه اظهار کرد: باید در راستای معماری ماندگار و متمدن گام برداریم و نقش مهندسی پایدار را به خوبی ایفا کنیم؛ تمدن ما با آثار و ابنیه‌ای که از خود باقی گذاشته‌ایم شناخته می‌شود.

وی گفت: در طول تاریخ قبل از اسلام و بعداز اسلام همواره شاهد سیر تحول معماری و مهندسی در ابنیه و ساختمان‌ها در کشور بودیم، اما بعد از انقلاب غیر از چند بنا در تهران نظیر برج میلاد به لحاظ معماری شاهد تحولی شگرف نبودیم و شاید به لحاظ سیاست‌گذاری در خصوص هویت بخشی به شهر و استان تهران کم کار بوده‌ایم.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار تهران ادامه داد: باید به زیباسازی و پاکیزه نگه داشتن شهر دقت کنیم، متأسفانه امروز در شهر‌ها شاهد آشفتگی و ناهنجاری در ساخت‌وساز و طراحی ساختمان هستیم و هیچ‌گاه نباید به دیدن این مناظر عادت کنیم.

چراغعلی تصریح کرد: به صراحت عرض می‌کنم که در شهر‌های استان تهران به لحاظ هویت سازی شهری اقدامی انجام نگرفته است و استان تهران را تنها با شهر تهران و آن هم با چند المان خاص می‌شناسند.

وی افزود: شاید به خاطر جاذبه‌های استان تهران و هجمه برخی افراد سودجو برای زمین‌خواری همچنین کمبود‌ها و عقب ماندگی‌هایی که استان در ابعاد مختلف به ویژه حوزه عمرانی و زیرساخت‌های حمل و نقل از دیرباز با آن مواجه است عمده فعالیت‌های شهرداران و مجموعه حوزه معاونت عمرانی استانداری تهران بر روی مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و یا رفع سایر مشکلات عمرانی متمرکز شد و از هویت سازی شهری در استان تهران غفلت کردیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر