بازدید 21169
آخرین تحولات خاورمیانه

نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران / بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران / سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن / گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران، بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران، سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن، گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق و درخواست ده سناتور از بایدن برای پیشبرد دیپلماسی با ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 24 February 2021

نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران| بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران| سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن| گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران، بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران، سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن، گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق و درخواست ده سناتور از بایدن برای پیشبرد دیپلماسی با ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران

پانزده عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال رفع تحریم‌ها علیه ایران ابراز نگرانی کرده‌اند؛ این نامه به ابتکار «جان کاتکو»، عضو ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان تنظیم شده و به امضای ۱۴ نماینده جمهوری‌خواه دیگر رسیده است.

قانونگذاران آمریکایی نوشته‌اند هدفشان از ارسال این نامه، ابراز «نگرانی شدید» از احتمال رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

نگارندگان نامه با تکرار ادعاها مدعی شده‌اند که ایران مکرراً از «اقدامات تروریستی بین‌المللی» حمایت کرده‌ و توجهی به تدابیر محدودساز وضع‌شده علیه برنامه هسته‌ای خود نکرده است.

ادعای قانونگذاران آمریکایی در حالی مطرح شده که دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تمامی تعهداتش به مشارکت آمریکا در برجام ـ که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد بود ـ پایان داد و یکجانبه از آن خارج شد.

نماینده‌های کنگره خواستار اعمال فشار علیه ایران شده و از دولت بایدن خواسته‌اند در برابر ایران ضعف نشان ندهد. آنها می‌نویسند: «ایالات متحده باید رژیم ایران را تحت فشار شدید قرار دهد. دولت، نباید ضعیف تلقی شده و در برابر این تهدیدهای مهم امنیت ملی مسامحه‌کار به نظر برسد. مماشات، تغییر به ارمغان نمی‌آورد.»

قانونگذاران آمریکایی مدعی شده‌اند، رفع تحریم‌ها موجب سلب قدرت از آمریکا برای «عادی‌سازی روابط ایران و ایالات متحده» خواهد شد.

آنها می‌نویسند: «سیاست ایالات متحده این است که به ایران اجازه ساخت سلاح هسته‌ای یا دستیابی به آن از طرق دیگر را ندهد. اگر می‌خواهیم از راه‌های دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز به این هدف دست پیدا کنیم، تحریم‌ها ابراز فشار مهمی به حساب می‌روند. رفع تحریم، تنها موجب حبس ایالات متحده در گوشه‌ای غیرقابل‌فرار شده و همه قدرتی را که برای تلاش در جهت عادی‌سازی روابط ایران و ایالات متحده داریم از ما خواهد گرفت.»

آنها در پایان هر گونه اقدام برای رفع تحریم‌ها علیه ایران را «اشتباهی تاریخی» توصیف کرده و گفته‌اند ایران تهدیدی قریب‌الوقوع علیه «دموکراسی و امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود.

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده. اعضای تیم بایدن می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران واکنش نشان دادند.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در ابتدای این بیانیه مشترک اظهار داشتند: «ما وزرای خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا عمیقاً از اینکه ایران از امروز اجرای پروتکل الحاقی و شفافیت در اقدامات خود تحت برجام را تعلیق کرده است، نگرانیم. اقدامات ایران به معنای نقض هرچه بیشتر تعهداتش ذیل برجام است و نظارت‌های پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.»

نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران| بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران| سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن| گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

در ادامه این بیانیه آمده است: «سه کشور اروپایی به همراه یکدیگر تأکید می‌کنند که این اقدام ایران ماهیت خطرناکی دارد، چون دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اماکن و اطلاعات مرتبط با مسائل پادمانی را به میزان قابل‌توجهی محدود می‌کند. همچنین توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت و راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های هسته‌ای مربوطه اجرای مسئولیت گزارش‌دهی طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را محدود می‌سازد.»

وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام در پایان این بیانیه اظهار داشتند: «ما از ایران می‌خواهیم همه اقداماتی که شفافیت را کاهش می‌دهد، متوقف کرده و همکاری کامل و بlوقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تضمین کند.»

جمهوری اسلامی ایران در حالی از روز بامداد سه‌شنبه پنجم اسفندماه مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده است که پیش از این اقدام به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داده بود، در صورت عمل نکردن آن‌ها به تعهداتشان، اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.

این اقدام هسته‌ای ایران وفق بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام و در پاسخ به کوتاهی‌های مکرر و مداوم طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود انجام شده است.

مقامات ایرانی در سطوح مختلف بار‌ها به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داده‌اند که در صورت عمل نکردن به تعهداتشان، روند تعدیل تعهدات هسته‌ای ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

ایران از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ (یک سال پس از خروج آمریکا از برجام) در واکنش به کوتاهی طرف‌های اروپایی برجام طی چند مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده است.

سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در چارچوب تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در یمن، کاهش مشکلات مردم این کشور و ازسرگیری روند سیاسی، وارد ریاض شد.

دوجاریک بدون ارائه جزئیات بیشتر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود گریفیث در روز‌های آینده دیدار‌هایی با مسئولان دولت مستعفی یمن و عربستان داشته باشد.

سفر گریفیث به ریاض در حالی انجام شد که تنش‌های نظامی در برخی جبهه‌های یمن به ویژه در استان مأرب واقع در شرق این کشور ادامه دارند.

نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران| بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران| سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن| گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

نیروهای وابسته به جنبش انصارالله از ۱۶ روز قبل عملیات‌ خود را برای به کنترل درآوردن استان مأرب ـ که مهمترین پایگاه دولت مستعفی یمن و مقر اصلی وزارت دفاع این دولت محسوب می‌شود ـ آغاز کرده‌اند.

سفرای اتحادیه اروپا در یمن روز دوشنبه در نشست مشترکی با تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن از پایبندی جدی آمریکا به توقف جنگ یمن که از حدود هفت سال قبل ادامه دارد، استقبال کردند.

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، شامگاه سه‌شنبه تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.

الکاظمی در پیامی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به این تماس تلفنی گفت که در این گفت‌وگو درباره توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری در راستای منافع دو کشور صحبت شد.

دو طرف درباره ادامه گفت‌وگوهای راهبردی بر اساس حق حاکمیت عراق نیز گفت وگو کردند.

این گفت و گو در حالی انجام می‌شود که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنج‌شنبه (هجدهم فوریه)، گفت که این سازمان به دنبال افزایش نیروهای خود در عراق به میزان هشت برابر است و می‌خواهد تعداد نیروهای خود را از ۵۰۰ تن به چهار هزار تن افزایش دهد.

نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران| بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران| سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن| گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نیز در واکنش به این سخنان استولتنبرگ اعلام کرده است: «پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق با موافقت دولت و هماهنگی با آن کار میکند و ماموریتش مشورتی - آموزشی است، نه رزمی. با کشورهای جهان همکاری و از تجربیات آنها در مشاوره و آموزش برای تقویت امنیت استفاده می‌کنیم. تا این لحظه درباره تعداد مشاوران توافقی نشده است.»

درخواست ده سناتور از بایدن برای پیشبرد دیپلماسی با ایران

«اد مارکی» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در پیامی در توییتر از نامه ده سناتور آمریکایی به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من رهبری ده سناتور را درباره بازتعریف قانون دیپلماسی با ایران را بر عهده دارم که بر اساس آن از تلاش بایدن برای بازگشت به توافق با ایران حمایت می کند.»

نامه ۱۵ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران| بیانیه تروئیکای اروپایی در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی در ایران| سفر گریفیث به ریاض برای برقراری آتش‌بس در یمن| گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نخست وزیر عراق

مارکی اضافه کرد: «کار بایدن در پیگیری گام‌های دیپلماتیک که به کمک آن به صورت قابل اطمینانی در به روی سلاح هسته‌ای ایران بسته میشود، درست است.»

۹ سناتور دیگری که مارکی را همراهی کرده‌اند عبارتند از: الیزابت ورن، برنی سندرز، تامی داکورث، پاتریک لیهی؛ دیانا فینستین، کریس مورفی، تامی بالدوین، پتی مورای، کریس ون هولن و جف مارکلی.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۴
بهترین زمان است که ایران کل اروپا و چین و روسیه را کنار گذاشته
و مستقیما با آمریکا و بایدن برای رفع تنش ها و مشکلات ۴۲ سال گذشته وارد مذاکرات جامع و جدی و فوری بشود
بخدا قسم از این زمان بهتر نخواهد بود و هم اسرائیل و عربستان بحرین و امارات شکسته خواهند شد
و هم نوچه های بی لیاقت آمریکا همچون اروپا و چین و روسیه حساب کار بدستشان خواهد آمد
و تند روها ، پته خودشان را جمع خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
چین که تمام قد پشت ایران بوده ؟؟؟
ظاهرا تحریم ها به قوت خود باقی خواهند بود

تبریک به کاسبان تحریم
تبریک به پولدارها
تبریک به ثروتمندان

تسلیت به مردمی که چی فکر می کردند و چی دیدند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
تسلیت به تو و تفکر تو که ایران را دست و پا بسته میدانی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
تحریم ها همه را دچار مشکل میکند . این آب زیر پای ثروتند ها هم خواهد رفت
ناشناس
| - |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
انشالله با این توافق عاقلانه و فرصت 3 ماهه مشکل تحریم ها حل می شود
مردم را نا امید نکنید
ناشناس
| Canada |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
خیر آقا محمد ، تحریم برای فقیر فقر میاره و برای سرمایه دار ثروت !!! اشتباهه فکر کنی پولدار ضرر میکنه ، چون راحتتر میتونه خدمات و اجناسش رو بدون هیچ مشکلی با هر نرخی که دوست داره ارائه بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
ثروتمند پولشو کرد دلار و از کشور رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
تسلیت بخودت باید بگی که متاسفانه درک درستی از مسائل کشورت نداری ! تسلیت به کسانی باید گفت که دو بار به فردی رای دادن که ردای ریاست دولت برایش بسیار بزرگ بود !
اون 15 نفر هم عضو پایدارچی ها هستند
بنده خدا بایدن یکسری میگن با ایران برخورد کن یکسری هم میگن نکن
جالب موضوع اینه که در ایران عده ای هم دنبال این هستند که رابطه خوب ایران با جهان کماکان قطع باقی بمونه
با این شیاطین غربی نمی شه معامله برد برد کرد، هر چه سریعتر باید قید این شیاطین رو زد و اتحاد قوی اقتصادی با کشورهای همسایه و دوست برقرار کرد تا اثر تحریم ها از بین برود، تجربه نشان داده سیاست آمریکا و دوستان اروپاییش در قبال کشورهای مستقل هیچ تغییر نمیکنه فقط به دنبال فریب و وقت کشی هستند، مورد بعدی که باید مد نظر مسئولین کشور قرار بگیره اینه که چرا برای کاهش تعهدات برجامی هزینه و تولید صورت می گیرده و قراره با بازگشت غرب دوباره این هزینه و تولید به قبل برگشت داد! باید به این شیاطین غربی نشون بدیم از این به بعد با هر قدمی که برای کاهش تعهدات برمیداریم دیگر بازگشتی در کار نیست و اونا می تونن روی تعهدات باقی مانده ما مذاکره کنند
به خدا اگر این سیاست اجرایی بشه شک نکنید پیروزیم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
همین کشورهای همسایه هم از امریکا حساب می برند، باید با غرب دیپلماسی برد برد داشت و با همسایگان دوستی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
ایران باید هر چه زودتر به سلاح هسته ای دست پیدا کند از کجا معلوم همین روسیه که در همسایگی ما است و گرگی است در لباس میش روزی هوس حمله به این کشور و انقلاب را نکند
جاوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
شما یک مورد از دیپلماسی برد برد ما را در صد سال گذشته با غرب نام ببر تا شاید امیدوار شویم، تا وقتی این توهم دیپلماسی برد برد با غرب وجود داشته باشه همچنان در بلاتکلیفی سیاسی باقی خواهیم ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
با غرب هیچ وقت دیپلماسی برد برد نداشتیم و همیشه سرمون کلاه رفته
غربی ها فقط زور رو میفهمن - فهمیدی ؟
سلام به همه. دوستان گرامی تحریم مشکل ایران است و این تحریم هیچ مشکلی برای طرفهای دیگر نداشته و برای آنها سود هم داشته. مثلاً روسیه جای ایران را در بازار نفت گرفته. کاهش تولید نفت ایران باعث گران شدن نفت شده و سود روسیه و عراق و عربستان و آمریکا شده که تولید کننده نفت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
پس باید با دیپلماسی تحریم ها را برداشت و از آن طرف اقتصاد داخلی را تقویت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
از بودن اوباما که استفاده نگردیم و فرصت ها با تلاش تندروها ...
سوختند و تمام شدند
و مردم و کشور گرفتار تر شدند
ایکاش از وجود بایدن بگذارند تا با رفع تنش ها ، مشکلات را رفع و کشور و مردم را نجات بدهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
در واقع به همین دلیل است که روسیه و چین به حالت انفعالی اقدام می کنند و آنچنان عمل می نمایند که ایران همچنان تحت تحریم بماند تا آنان به منافع نامشروع خود برسند
غرب در نهایت فقط بخش کوچکی از تحریم ها را لغو خواهد کرد.
یادتون میاد که دقیقا زمانی که اوباما تحریم های ایران را لغو کرد اسد بسیاری از مناطق سوریه را پس گرفت و شمال یمن از چنگ عربستان خارج شد. حشد الشعبی به عنوان نیروی موازی ارتش عراق ایجاد شد و موشک های حزب الله توسعه پیدا کرد و حتی هیچ تغییری در بهبود روابط ایران و غرب حاصل نشد.
هرگونه لغو گسترده تحریمها مساوی است با پیشروی ایران در منطقه خاورمیانه که دولت های محلی ان بخاطر بحران های مالی و جنگ بشدت تضعیف شده اند. بعید است امریکا این دفعه حماقت کنه.
مبارکه! ذوالنور فکر نکنه امریکا عاشق چشم و ابروی ماست.
هرچه دسترسی آژانس بیشتر باشد غربی ها خیالشان راحت تر است . پس با اعمال محدودیت بیشتر در دسترسی آنان به فعالیت های اتمی نگرانی طرف غربی افزایش می یابد ، واین بهترین راه برای دستیابی به حقوق مسلم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
باشه
فقط تکیه بر خدا و نیروهای داخل و فرهنگ کار و تلاش کشور رو نجات خواهد داد ؟ آمریکا فقط دنبال محدود کردن قدرت ایران هست والسلام.
مجلس انقلابی جوابش رو گرفت.
قانون گذاران مجلس شورای اسلامی همصدا با قانون گذاران مجلس نمایندگان امریکا شده اند. درود بر این همصدایی و همدلی. هر دو هم یک هدف رو دارند؟
خوب بسلامتی دلارکه میرفت لاک پشتی اندکی کاهش قیمت پیداکندبه همت اختلاف جدی بین دولتمردان وقانونگذارانمان پشیمان شده وبسرعت درحال صعوداست راستی مشاهده
کرده ایداگرهمه دشمنان ماجمع شوندهرگزقدرت تخریبشان به اندازه ای نیست که مارابه امیدخودمان رهاکنند.و..
ایا وقت ان فرا نرسیده که بپرسیم چرا هیچ کشوری ما را دوست ندارد
فعلا ضعف مارا پیداکرده اندوتحریم به قوت خود باقی است
اگر قرار باشد مذاکره ای هم با آمریکا باشد باید بصورت آنلاین و بطور مستقیم برای عموم مردم جهان پخش شود و در طرف ایران هم یک نفر باشد که واقع بینانه و از موضع محکم و قاطعانه و منطقی بر سر میز مذاکره با آنها بحث کند و حرف خودش را بزند تا جهان متوجه شود که چرا اسرائیل و آمریکا باید بمب اتم داشته باشند ولی ایران حق غنی سازی نداشته باشد چرا باید آمریکا فضاپیما داشته باشد ولی ایران سکوی پرتاب موشک نداشته باشد. تا جهان متوجه قلدری آمریکا شود و تا جهان بفهمد که آمریکا فقط باد هوا است و نباید از او ترسید. مذاکره با آمریکا فی نفسه بد نیست چیزی که بد است مذاکره در پشت درهای بسته و غیر شفاف و یکطرفه است و گرنه به قول قدیمی ها سنگ مفت گنجشک هم مفت مذاکره می کنیم با حضور تمام مردم جهان
بزرگترین اشتباه ما این است که منتظر باشیم که آمریکا و دوستانش تحریم ها را بردارند که هیچگاه چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. تحریم ها باید با دانش و خرد و تدبیر داخلی حل شود باید با تعامل با کشورهای دوست حل شود و دنیا بقدر کافی بزرگ است که بتوان تحریم ها را دور زد و مطمئن باشید که اگر ما صاحب قدرت و دانش و منطق (نه شعار و افراط گری) کافی شویم تحریم ها بدون اراده قدرت های بزرگ نابود و محو می شود
در برجام بیشترین تعامل با غرب انجام شد ولی نتیجه آن چیزی شد که در این دوسال دیدیم و این نشان می دهد که در دنیای غرب چیزی با عنوان تعامل و دوستی معنا و مفهوم ندارد و ما باید دنبال قوی کردن و سر وسامان دادن اوضاع بدست خودمان باشیم و از تمام ظرفیت های داخل و کشورهای دوست استفاده کنیم حالا اگر غرب گوشه چشمی به ما نشان داد که بهتر و گرنه حداقل خودمان می توانیم گلیم خودمان را از آب بکشیم و تجربه موشکی و هسته ای نشان داده است که چنین چیزی ممکن است چون 30 سال پیش ما فکر نمی کردیم که آمریکا در مقابل موشک های ایران منفعل و بی دست و پا شود
مسئولان ازخواب خرگوشی بیدارشوندکه ازپول نقددیگرخبری نیست!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر