بازدید 7857

ژاپن محدودیت‌هایی برای بوئینگ ۷۷۷ وضع کرد

مرکز اطلاعات خدمات هوانوردی ژاپن از شرکت‌های هواپیمایی خواست از به کارگیری هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مجهز به موتور پرات اند ویتنی ۴۰۰۰ خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 22 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما از رویترز، مرکز اطلاعات خدمات هوانوردی ژاپن از شرکت‌های هواپیمایی خواست از به کارگیری هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مجهز به موتور پرات اند ویتنی ۴۰۰۰ تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

این اخطار عصر یکشنبه و بعد از آن صادر شد که یک فروند هواپیمای ۷۷۷ شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا روز شنبه دچار نقص فنی در موتور راست خود شد.

این پرواز به صورت ایمن در فرودگاه بین المللی دنور فرود آمد. این هواپیما که ۲۶ سال قدمت دارد با دو موتور پراد اند ویتنی ۴۰۰۰ کار می‌کند.

بازرسی فوری هواپیما‌های بوئینگ ۷۷۷ در آمریکا

اداره هواپیمایی فدرال آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد در پی نقص فنی موتور یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز در دنور دستوری اضطراری برای بازرسی فوری یا تقویت شده هواپیما‌های مشابه در این شرکت صادر کرده است.

استیو دیکسون مدیر این نهاد آمریکایی روز یکشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد هواپیما‌های بوئینگ ۷۷۷ مجهز به موتور‌های پرات اند ویتنی ۴۰۰۰ مشمول این دستور هستند و «به احتمال زیاد برخی از این هواپیما‌ها از سرویس حذف خواهند شد.»

یونایتد تنها شرکت هواپیمایی در آمریکاست که با این نوع از موتور هواپیما کار می‌کند.

این هواپیما که ۲۶ سال قدمت دارد با دو موتور پراد اند ویتنی ۴۰۰۰ کار می‌کند. هیچ گزارشی از وقوع جراحت در این هواپیما یا در روی زمین گزارش نشده است.

وضع بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا خوب نیست و شرکت هواپیمایی “یونایتد ایرلاینز” آمریکا از ضرر مالی یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری در سه ماهه اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای پرواز‌ها خبر داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل