بازدید 34802
آخرین تحولات خاورمیانه

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران / اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان / درخواست جدید ظریف از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس / فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران، اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان، درخواست جدید ظریف از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله و نامه تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت جدید آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 22 February 2021

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران| اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان| درخواست جدید ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس| فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران، اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان، درخواست جدید ظریف از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله و نامه تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت جدید آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) گفت که واشنگتن ارتباط با تهران درباره محکومان آمریکایی که در زندان‌های ایران به سر می‌برند را آغاز کرده و به آن ادامه خواهد داد و بازگرداندن این محکومان را یکی از اولویت‌های مهم دولت جدید آمریکا توصیف کرد.

وی که با برنامه «Face The Nation»‌ شبکه سی‌بی ‌اس مصاحبه می‌کرد، گفت: «جو بایدن می‌خواهد مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود و معتقد است که دیپلماسی بهترین مسیر برای رسیدن به آن است و بنابراین وی آماده است که به میز مذاکره برود و با ایرانی‌ها درباره بازگرداندن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای گفت‌وگو کند.»

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران| اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان| درخواست جدید ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس| فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای خود را با اهداف صلح آمیز پیگیری می‌کند و ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مرتب از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید می‌کنند، این در حالی است که رژیم صهیونیستی که با حمایت همه‌جانبه آمریکا مواجه است تنها رژیم در منطقه غرب آسیا بوده که دارای تسلیحات هسته‌ای بوده و نه تنها عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی نبوده بلکه به اجازه بازدید از زرادخانه هسته‌ای خود را نیز نمی‌دهد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: «این پیشنهاد هنوز پابرجاست چون ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین مسیر است. ایران هنوز (به این پیشنهاد) پاسخ نداده است. چیزی که اتفاق می‌افتد این است که در حال حاضر ایران و نه آمریکا از نظر دیپلماتیک منزوی شده است.»

اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان

به گزارش سعودی لیکس، «سلمان عبدالعزیز» پادشاه عربستان قصد دارد برای نجات فرزند خود «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، فرمان بخشودگی سلطنتی برای آزادی فعالان سعودی صادر کند.

فشار دولت آمریکا بر ولیعهد سعودی، ملک سلمان را بر آن داشت تا با دیپلمات‌های ارشد و قدیمی عربستان مذاکره کند تا از این طریق بتواند عصبانیت کاخ سفید از پسرش را کاهش دهد.

هفته گذشته، ملک سلمان عبدالعزیز از مشاوران و مقامات سعودی خواست داخل دربار سلطنتی با وی ملاقات کنند تا در خصوص کاهش تنش آمریکا علیه عربستان سعودی بحث و گفت‌وگو کنند.

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران| اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان| درخواست جدید ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس| فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله

یک منبع در دربار سلطنتی به سعودی لیکس اعلام کرد که ملک سلمان به‌ دلیل سخنرانی‌های انتقادی «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص عربستان آشفته و متشنج است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: آشفتگی پادشاه عربستان به‌دلیل تنش دولت دموکرات با ولیعهد سعودی و امتناع از ارتباط با وی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد، ملک سلمان به برخی از شاهزادگان و مشاوران دستور داده است راه‌های ارتباطی قوی را با دولت بایدن ایجاد کنند تا از این طریق بتواند از شدت خشم دولت بایدن علیه ولیعهد سعودی بکاهد.

ملک سلمان طی دیدار با مشاوران سعودی اعلام کرد که قصد دارد پیش از ماه مبارک رمضان برای صدها زندانی سیاسی و آزادی بیان در زندان‌های آل‌سعود، دستور «بخشش سلطنتی» را صادر کند که دلیل این اقدام پادشاه عربستان، کاهش خشم جو بایدن از عربستان است.

یک روزنامه روسی در این زمینه گزارش داد، این امر با توجه به اقدام اخیر جو بایدن صورت گرفته است. سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت دموکرات در نظر دارد روابط کشورش با عربستان را از مسیر تازه‌ و تنها از کانال ارتباط با سلمان بن عبدالعزیز دنبال کند و در دیپلماسی مورد نظر بایدن برای ارتباط با عربستان ولیعهد این کشور جایی ندارد.

این روزنامه روسی در ادامه تأکید کرد که محمد بن سلمان، تنها به حاکم فعلی عربستان شباهت دارد، در حالی که وی عامل تمام جنایات‌ و ظلم‌ها در کشورش است و تلاش بایدن در راستای محاصره محمد بن سلمان صورت می‌گیرد.

«دیوید اوتاوی»، کارشناس امور عربستان در مرکز ویلسون، می‌گوید: ممکن است انتشار گزارش قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، روابط پرتنش عربستان و آمریکا را به سطوح بسیار پایینی برساند. از سوی دیگر، دولت جدید آمریکا می‌کوشد عربستان را درخصوص دیگر مسائل حقوق‌بشری از جمله آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از مدافعان حقوق زنان تحت فشار بیشتری قرار دهد.

ولیعهد عربستان پس از کشته‌شدن «جمال خاشقجی» در اکتبر ۲۰۱۸ (مهر ۹۷) در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول از سوی بسیاری از مقامات رسمی واشنگتن منزوی شد.

اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و «جارد کوشنر» دامادش، پس از این قتل روابط نزدیک خود با شاهزاده سعودی را حفظ کردند و هرگز وی را به‌دلیل این جنایت سرزنش نکردند. ترامپ در دفاع از این روابط گفت که در صورت عقب‌نشینی از رابطه با ریاض، میلیاردها دلار سود فروش سلاح به رقبای آمریکا یا کشورهایی مانند چین و روسیه می‌رسد.

از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند که سلمان بن عبدالعزیز روز شنبه با جو بایدن تماس تلفنی برقرار کرد.

درخواست جدید ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس 

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه «المنار» تاکید کرد که رژیم صهیونیستی امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را از بین خواهد برد.

ظریف گفت: «اشتباه همسایگان ما این است که آنها به اسرائیل اجازه داده‌اند درگیری را به سرزمین‌هایشان منتقل کند، در حالی که اسرائیل امنیت آنها را از بین خواهد برد و از آنها دفاع نخواهد کرد».

وزیر خارجه ایران همچنین تاکید کرد: «اگر اسرائیل به ایران حمله کند، دست به خودکشی زده است.»

ظریف با تاکید بر اینکه عربستان سعودی نمی‌تواند به هیچ پیروزی نظامی دست یابد، گفت: «عربستان نمی‌تواند در مورد آنچه که از نظر نظامی به آن دست نیافت، مذاکره کند؛ از همین روی ما از کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌خواهیم برای بررسی اوضاع منطقه با یکدیگر دیدار کنند.»

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران| اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان| درخواست جدید ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس| فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله

وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران خواهان امنیت و آرامش در یمن است، گفت: «عربستان سعودی گفته بود ظرف سه هفته در یمن پیروز خواهد شد و امروز پس از گذشت شش سال عربستان سعودی به هیچ پیروزی در یمن دست نیافته است».

ظریف همچنین گفت: «به بایدن هشدار می‌دهیم سیاست‌هایی نظیر دونالد ترامپ در قبال ایران نداشته باشد، وگرنه به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.»

وزیر خارجه ایران گفت: «ما هرگز نمی‌پذیریم که هیچ کشور جدیدی به جمع کشور‌های ۵+۱ درباره توافق هسته‌ای ملحق شود».

وی تاکید کرد: «هدف ما در سوریه مبارزه با تروریسم است و اسرائیل باید بداند که سیاست‌های حمایت از گروه‌های تروریستی بی پاسخ نخواهد ماند».

ظریف با تاکید بر اینکه ایران کنار ملت لبنان و مقاومت است، افزود: پس از حادثه انفجار بندر بیروت، پیشنهادهایی برای کمک به لبنان ارائه کردیم، اما فشارهای آمریکایی مانع شد.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ایران به لبنانی ها برای دستیابی به توافق بین خودشان کمک می‌کند، گفت: ما نمی‌توانیم هیچ توافقی را به لبنانی‌ها تحمیل کنیم و البته هیچ طرفی نمی‌تواند چیزی را بر آنها تحمیل کند.»

فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله

«ابوالحسن المصری» سرکرده القاعده در استان مأرب یمن با انتشار ویدئویی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فراخوان داد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، المصری که پس از کشته شدن «قاسم الریمی» سرکرده القاعده یمن، یکی از گزینه‌های جانشینی وی مطرح شده بود، در این فایل ویدئویی، خطاب به تروریست‌ها مدعی می‌شود که جنگ علیه ارتش و انصارالله یمن، جنگ برای دفاع از عقیده و مصاحبه پیامبر(ص) است.

«ابوالحسن المصری» همچنین یک مدرسه دینی در مأرب تأسیس کرده و به گفته شبکه بی بی سی در این مدرسه تعالیم سلفی‌گری آموزش داده می‌شود.

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران| اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان| درخواست جدید ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس| فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله

همزمان با انتشار این ویدئو، منابع نظامی در مأرب شب گذشته خبر دادند که تعداد ۴۰ تروریست القاعده از استان تعز خود را به استان مأرب رسانده‌اند تا علیه نیروهای دولت صنعاء بجنگند.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن نیز روز شنبه گفت، کسانی که در مأرب در حال جنگ هستند، نیروهای حزب الاصلاح [اخوان المسلمین شاخه یمن]، القاعده، داعش و سلفی‌هایی هستند که تحت پوشش آمریکایی، سعودی و اماراتی گرد هم آمده‌اند و سلاح آمریکایی دارند.

چهارشنبه هفته گذشته نیز تروریست‌های داعش در اعلامیه‌ای از حضور خود در مناطق درگیری علیه ارتش و انصارالله یمن خبر دادند.

عملیات آزادسازی مأرب بیش از دو هفته است که آغاز شده و نیروهای دولت صنعاء خود را به ۱۰ کیلومتری شهر راهبردی مأرب رسانده‌اند.

نامه تشکیلات خودگردان فلسطین به دولت جدید آمریکا

تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به دولت جدید آمریکا اعلام کرد، تمام گروه‌های فلسطینی به تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز پایبند هستند.

این نامه را حسین الشیخ، برای هادی عمرو، مسئول پرونده فلسطین در وزارت خارجه آمریکا فرستاد و موضوع آن درباره انتخابات و تعهداتی است که براساس آن اصلاحاتی در قانون اساسی صورت گرفت.

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران| اعلام آماده باش در کاخ پادشاهی عربستان| درخواست جدید ظریف از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس| فراخوان القاعده برای جنگ علیه ارتش یمن و انصارالله

سند پایبندی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) و گروه‌های فلسطینی درباره انتخابات آتی شورای قانونگذاری فلسطین به این صورت است: نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی در تاریخ سوم سپتامبر ۲۰۲۰.

گروه‌های فلسطینی از جمله حماس در این نشست به توافق‌هایی دست یافتند که بندهای آن عبارتند از:

۱.پایبندی به معیارهای قوانین بین المللی.

۲.پایبندی به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی.

۳.پایبندی به سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) به عنوان تنها نماینده مشروع ملت فلسطین.

۴.پایبندی به اصل تغییر مسالمت‌آمیز قدرت از طریق انتخابات.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۲
دست عربستان سعودی با امریکا و داعش در یک کاسه است، حالا کی جرات دارد علنی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
فیلم سازان و گارگردان ایران دست دشمنان صلح را مثل همیشه رو می کنند.
سخنگوی دولت: بااطمینان میگویم بزودی کل تحریمه لغوخواهندشد !!!
لابد پشت پرده خبرهایی هست که ما عوام از انها مطلع نیستیم !!!!
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
شرمنده ولی دیگه با دوهزار تومن هم آش نمی دهند چه برسه به دوزار پس به همین خیال باش
طرف راست میگه تماس گرفته اما نه با دولتمردان!
چقدر جالبه که ، به محض شایع شدن احتمال رفع تنش های بین ایران و آمریکا در برجام
روسیه و اسرائیل و عربستان و بحرین در خارج
و تند روهای در داخل بشدت به تکاپو برای ممانعت افتاده اند !!
پاسخ ها
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
بزرگترین مانع رابطه با امریکا دولت امریکاست که باید رفع شود.
ظریف : ایران تنها زمانی با امریکا مذاکره خواهد کرد که تحریمها لغو شده باشند
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) گفت که واشنگتن ارتباط با تهران درباره محکومان آمریکایی که در زندان‌های ایران به سر می‌برند را آغاز کرده و به آن ادامه خواهد داد !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
نگرفتی ، پیام فرستادند اما پاسخ نگرفتند .جای تعجب باشد ، از تعجب شماست .
ازاینطرف جناب ظریف میفرماید مذاکره باامریکا تا زمان رفع کامل تحریمها انجام نخواهدشد از انطرف مشاورامنیت ملی امریکا صحبت از در جریان بودن مذاکره میکند !!!
بنظر شما کدام راباید باور کرد ؟؟؟!!!! ‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
خودت چی فکر می کنی؟ معمولاً چه کسانی یا دروغ میگن‌یا تکذیب می کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
ایکاش مسوولین بامردم کمی روراست بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
جناب ظریف ازاین حرفها زیادمیزنند ولی در عمل اتفاقات دیگری میافتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
یکی از قدرت های دیپلماسی وزارت امورخارجه ما این است به ما می گوید نه ولی به آنها می گوید بله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
کجا گفته مذاکره در جریان است ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
. اخبار واقعی رو فقط باید از ماهواره گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
پس بگو چرا همیشه سوتی می دهی چون پای ماهواره می نشینی
انتقام ازامریکا بخطر ترور شهید سلیمانی به کجا کشید؟؟؟!!!
باتغییر دولت امریکا کلا به فراموشی سپرده شد؟؟!!!
خخه آمریکا در ظاهر دست دوستی با یمن دراز می کند و تروریست را بر می دارد ولی در خفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
ما هم زرنگ هستیم فقط انچه از امریگا گرفته ایم حرف می زنیم نه آنچه که داده ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
حمایت آمریکا از توحش سعودی و فرزندان آن ( داعش و النصره ... ) ژست دمکراسی خواهی و حقوق بشری اش را درید . آمریکا فقط دنبال تسلط بر منابع انرژی دنیاست و در این راه از هیچ کاری روگردان نیست. این وسط مدعیان میبهن پرستی باید صف خود را مشخص کنند
انصار الله باج نمی دهد به آمریکا و امریکا هم مجبور می شود از تروریست خارجش کند ...
آقای ظریف دست به توئیت کردنشان خوبه کار درست کردن هنره نه حرف زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
کار ظریف حرف زدن است که سخت ترین کار است و مشخصه انسان .
مساله فلسطین باید توسط خود فلسطینی ها و گروههای فلسطینی بدون دخالت خارجی حل شود.
قابل توجه بورسی های عزیز !
خوب بسلامتی امروز هم بورس فروریخت مثل بقیه روزهای هفته ها و ماههای گذشته !
یکی دو ماه یکی از همین به اصطلاح کارشناسان بورس پیشبینی کرده بود که شاخص کل تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به دومیلیون و چهارصد هزارواحد خواهد رسید !!!!
اما طبق محاسبات دقیق من با وجود دستکاری که روی دامنه نوسان روزانه باهدف کند کردن روند ریزش بورس انجام شد تا پایان امسال شاخص کل ۱۳۶۰۰۰ واحد دیگه فروخواهید ریخت وانشاالله در فروردین ۱۴۰۰ شاخص کل به زیر کانال یک میلیون واحدی سقوط خواهد کرد
نتیجه اخلاقی این پیشبینی من اینه که تابیشترازاین ضرر نکردید بیایید بیرون (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
قرار است آقای روحانی شخصا پاسخگویی اتفاقات بورس باشند.
انشالله که خبر مذاکره درست باشد .خسته شدیم اینقدر در دنیا مورد تنفر قرار گرفته و منزوی شده ایم.
تابناک جان! امروز هر صفحه سایت شما رو‌که می خوام‌ باز کنم‌ کلی طول می کشه تا باز بشه. به اینترنت ملی وصل شدی؟
تابناک جان! امروز هر صفحه سایت شما رو‌که می خوام‌ باز کنم‌ کلی طول می کشه تا باز بشه. به اینترنت ملی وصل شدی؟
ما انرژی هسته ایی نخواهیم باید چکارکنیم ؟گرانی پدرمان را درآورده ودیگه توان خرید مایحتاج ساده زندگی را هم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
خخخه هسته ای نداشته باشی می شود موشک موشک نداشتی باشی می شود حقوق بشر و آخر حمله نظامی درکش سخت نیست
در ضمن مشکلات 20 درصدی تحریم را بزرگ نکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر