بازدید 6111

امارات و روسیه در پی ساخت «جت ابر فراصوت»

امارات متحده عربی و روسیه در قالب یک سرمایه گذاری مشترک قصد ساخت جت ابر فراصوت دارند.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 22 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، امارات متحده عربی و روسیه تصمیم دارند در یک سرمایه گذاری مشترک، جت ابر فراصوت تولید کنند.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» «دنیس مانتوروف» وزیر صنایع و تجارت روسیه یکشنبه در این باره گفت که شرکت دولتی هواپیما سازی روسیه و طرف اماراتی قصد دارند برای ساخت یک جت مسافربری ابر فراصوت سرمایه گذاری مشترکی بکنند.

وزیر صنایع و تجارت روسیه گفت که نمونه طراحی شده این هواپیما در خاتمه سال ۲۰۲۰ یا آغاز ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. قرار است سرعت این جت ۱.۸ ماخ باشد و در دو مدل ۸ و ۳۰ صندلی تولید شود.

امارات متحده عربی همچنین توافقنامه‌ای را برای خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵» ساخت روسیه منعقد کرده و همچنین قصد دارد با کمک این کشور بر روی ساخت جنگنده‌ای جدید فعالیت نماید. نمونه جنگنده‌ای که امارات قصد دارد با کمک شرکت روسی بسازد از نوع نسل پنجم و مشابه با جنگنده «اف-۲۲» و «اف - ۳۵» خواهد بود. امارات اخیرا پهپاد‌های «پردیتور» ساخت آمریکا به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار را تحویل گرفته است.

منابع خبری اماراتی روز شنبه نیز از تجهیز ارتش امارات متحده عربی به یک فروند دیگر از هواپیمای جاسوسی آواگس «گلوبال آی» خبر دادند. منابع خبری اماراتی غروب شنبه به وقت تهران نوشتند که ارتش این کشور به سومین هواپیمای تجسسی آواکس گلوبال آی خود مجهز شد. شرکت سوئدی «ساب» سازنده این هواپیمای جاسوسی است و رسانه‌های اماراتی مدعی شدند که این هواپیما بهترین در منطقه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر