بازدید 8122

برنامه بنیادمسکن برای بازسازی منازل سیل‌زده خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: برنامه ۲ ساله بنیاد مسکن استان برای بازسازی کامل منازل آسیب دیده از سیلاب آذر ماه امسال هدف گذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 10 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مسعود انصاریان سه‌شنبه به مناسبت دهه فجر در نشست خبری در ایرنا مرکز اهواز با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید برای جبران خسارات وارده به منازل مردم شهرهای بندر امام خمینی (سربندر) ، ماهشهر ، شهر شهید چمران و بخش هایی از اهواز افزود: دولت در مصوبه اخیر خود چهار هزار و ۵۰۰میلیارد ریال برای بازسازی منازل مردم در این شهرها اختصاص داده است.

وی گفت:این اعتبار برای بازسازی یک هزار واحد مسکونی ، چهار هزار واحد تعمیری ، ۶ هزار بسته معیشتی و ساخت یکصد واحد مسکونی آسیب دیده در اهواز هزینه خواهد شد.

انصاریان افزود: بازسازی منازل آسیب دیده از سیل بر اساس اصول صحیح ساختمانی به گونه ای انجام خواهد شد تا در صورت بروز سیلاب مجدد، آسیبی به منازل مردم وارد نشود.

وی فقدان سامانه جمع آوری آبهای سطحی ، ناکارآمدی سامانه فاضلاب ، بارندگی سیل آسا و همسطح بودن منازل مردم با زمین را از دلایل بروز آبگرفتگی وسرریز شدن فاضلاب در شهرهای جنوبی خوزستان بیان کرد.

ضرورت بیمه منازل در برابر خطرات سیلاب

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه دولت برای بازسازی منازل مسکونی ناشی از آبگرفتگی هزینه های سنگینی متحمل شده است افزود: بهترین راهکار برای جبران خساران وارده به مردم در حوادث غیرمترقبه ، بیمه منازل است که تاکنون کار چندانی در این ارتباط صورت نگرفته است.

وی به ضرورت فرهنگ سازی برای بیمه منازل مسکونی و تجاری در برابر سیلاب و آبگرفتگی در خوزستان اظهار داشت: خوزستان در برابر حوادث قهری و طبیعی بسیار آسیب پذیر است البته رعایت نشدن اصول ساختمان سازی و فقدان نظارت کافی سبب تشدید خسارات وارده به مردم شده است.

انصاریان در این ارتباط وظیفه رسانه های جمعی و فرهنگی را برای ترغیب مردم به بیمه منازل را مهم ارزیابی کرد و افزود: هرینه بیمه منزل مسکونی در مقایسه با سایر هزینه های نگهداری واحدهای مسکونی بسیار ناچیز است.

وی طرح "ناظر مقیم" در روند ساخت و ساز را برای استحکام بخشی به ساختمان را ضروری توصیف کرد و افزود: نظارت بر ساخت و ساز باید منطبق با اصول باشد ولی آنچه مسلم است این است که نظارت کافی در ساخت و سازها صورت نمی گیرد و این کارها بعضا " به دست غیرمتخصص ها که سررشته ای در ساختمان سازی ندارند افتاده است.

ساخت پنج هزار و ۴۰۰ خانه در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از سهم پنج هزار و ۴۰۰واحدی بنیاد مسکن خوزستان در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

انصاریان افزود:تاکنون گروه های ساخت مشخص شده و اراضی تحویل و عقد قرارداد انجام شده است و تاکنون ۵۷۰ واحد مسوولیت ساخت مستقیم را در سطح خوزستان را برعهده گرفته‌‎اند.

روند کند بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله مسجدسلیمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه این نشست خبری به روند کند بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت:ضرورت جابه‌جایی برخی منازل آسیب دیده از زلزله تیرماه ۱۳۹۸ در روند بازسازی منازل آسیب دیده موثر بوده است.

انصاریان افزود:تاکنون ۵۳۰ واحد مسکونی خطرآفرین و آلوده به نفت مسجدسلیمان که در جریان زلزله پارسال آسیب دیدند جا به جا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زلزله پارسال یک هزار و ۴۵۰واحد مسکونی احداثی و ۹ هزارو ۶۸۶ واحد تعمیری بوده است افزود:افزایش مصالح ساختمانی نیز بر روند کند ساخت و ساز منازل زلزله زده مسجدسلیمان تاثیر زیادی داشته است.

وی گفت: با همیاری بنیاد مسکن مازندران به عنوان معین بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان تاکنون تعمیرات هفت هزار و ۵۲۹واحد آسیب دیده به پایان رسیده و ۷۵۰واحد احداثی در مرحله نازک کاری است.

انصاریان سقف وام احداثی هر واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله را ۵۰۰ میلیون ریال و ۱۲۰میلیون ریال بلاعوض عنوان کرد و افزود: تسهیلات مصوب با توجه به گرانی مصالح ساختمانی ناچیز است.

پیگیری برای افزایش سقف تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: هم اکنون سقف تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ۵۰۰میلیون ریال با کارمزد چهار درصد است که تلاش می شود سال آینده این تسهیلات به ۸۰۰میلیون ریال برسد.

انصاریان با اشاره به اینکه افزایش قیمت سیمان و آهن آلات بر روند ساخت و ساز و مقاوم سازی مسکن روستایی تاثیر منفی گذاشته است افزود:با این حال امسال پنج هزار فقره وام ۵۰۰میلیون مقاوم سازی مسکن روستایی به بانک ها معرفی شدند.

به گفته وی پارسال چهار هزار و ۷۷۰واحد مسکونی روستایی در خوزستان مقاوم سازی شده است.

وی گفت:باید روستاییان را برای مقاوم سازی مسکن تشویق کرد و رسانه ها باید در زمینه به ما کمک کنند.

بازسازی کامل منازل سیل زده خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از بازسازی کامل منازل روستایی این استان که در سیلاب مهیب فروردین ماه ۱۳۹۸ آسیب دیدند خبر داد.

انصاریان گفت: ۲۲هزار واحد مسکونی روستایی تعمیر و پنج هزارو ۷۰۰واحد مسکونی در ۲۳۰روستای سیل زده خوزستان ساخته شده است.

وی گفت: واحدهای مسکونی احداثی و تعمیری روستایی خوزستان با مطالعات دانشگاهی و پیش بینی خطرات احتمالی ساخته و مرمت شده‌اند.

به گزارش ایرنا از مجموع جمعیت۴.۷میلیون نفری خوزستان ، ۱.۲میلیون نفر در بیش از چهار هزار پارچه آبادی ساکن هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر