بازدید 9420

گره‌زدن تمام مسائل به خارج کار غلطی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با بیان اینکه گره‌زدن تمام مسائل به خارج کار غلطی است، گفت: در زمان توافق برجام هدف اصلی برداشتن تحریم بود که محقق نشد.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 10 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در چهارمین شب از ویژه برنامه «پلاک دیپلمات» بسیج دانشجویی شریف گفت: مجلس نقش بسیار مهمی در سیاست خارجه دارد همچون طرح اخیر مجلس برای شروع فعالیت‌های هسته‌ای و خروج از پروتکل الحاقی که حضرت آقا فرمودند مهم‌ترین مصوبه مجلس در طول انقلاب است.

وی افزود: ایده برجام بین بد و بدتر بود. برای شکستن صف مخالفان باید در مقطع‌هایی تن به مذاکره داد.

بروجردی تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای بر دوش شورای عالی امنیت ملی بود. از مجلس نه مشورتی گرفتند و نه کسی را در زمین مذاکرات دخالت دادند. درصورتی که تیم همراه بقیه کشور‌های برجام به ۱۶۰ نفر از مشاوران سیاسی و اقتصادی و ... بود.

وی افزود: در این سال‌ها هوشمندانه تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کردیم و بسیار نیز رشد کردیم. ولی در برخی مسائل برای مثال در سیستم بانکی بسیار ظلم زیادی علیه ما شده است.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: در زمان توافق هدف اصلی برداشتن تحریم بود که محقق نشد، ولی گره‌زدن تمام مسائل به خارج کار غلطی‌است.

بروجردی با بیان اینکه باید توانمندی‌های خود را به کشور‌های دیگر صادر و ارائه کرد، اظهار داشت: با تمام روش‌های ممکن باید علیه تحریم‌ها جنگید. اگر زیر بار تحریم برویم کار غلطی‌است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با چین افزود: مسئولیت مذاکرات با چین برعهده مجلس قرار داده شد، زیرا انگیزه و تلاشی را در این رابطه در دولت دیده نمی‌شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست