بازدید 15456
نشست خبری در وزارت اقتصاد

با دید سیاسی به بورس نگاه نکنید/ هیچ برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد/ ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود در حساب مشمولان سهام عدالت/ جزئیات وام سهام عدالت/ پرسپولیس زودتر از استقلال بورسی می‌شود؟

امروز نشست خبری مهمی با موضوع برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی برگزار شد و در آن به تشریح نکات مهمی درباره سهام عدالت پرداخته شد. سخنگوی سهام عدالت گفت: با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و اگر مبلغ استفاده شده تا ۲۹ روز بازگردانده شود، سود به آن تعلق نخواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 08 February 2021
با دید سیاسی به بورس نگاه نکنید/ هیچ برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد/ ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود در حساب مشمولان سهام عدالت/ پرسپولیس زودتر از استقلال بورسی می‌شود

تابناک اقتصادیاین روز‌ها سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، درگیر گرفتن کد بورسی جهت واریز سود خود در سال جاری و شرکت در مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز بیستم بهمن ماه ۹۹ نشست خبری با حضور علی عسگری، معاون منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه حسنعلی قنبری رئیس سازمان خصوصی سازی، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه و محمدرضا معتمد عضو هیأت رئیسه سازمان بورس با موضوع برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی برگزار و توضیحاتی در مورد سهام عدالت ارائه شد. همچنین در این نشست وزیر اقتصاد نیز حضور داشت و در حاشیه این نشست صحبت‌هایی  پیرامون بازار سرمایه ارائه کردند.

بیستم اسفند برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری/ برای واریز سود کد بورسی بگیرید

علی عسگری، معاون منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: همه سهامداران عدالت لازم است در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام کنند، چون واریز سود سهام عدالت و همچنین شرکت در انتخابات مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت منوط به ثبت نام در سجام است. عسکری اظهار داشت: در آینده برای سهام‌دارانی که اقدام به ثبت نام در سجام نکرده اند سود واریز نمی‌شود.

وی گفت: مقارن با مبعث حضرت رسول (ص) در بیستم اسفند انتخابات اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در سراسر کشور برگزار می‌شود که قبل از آن باید سهامداران در سجام ثبت نام کنند تا بتوانند رأی دهند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، در سه استان کرمان، فارس و یزد، ۶۵ تا ۷۳ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند. در ده استان دیگر، این میزان ۶۰ تا ۷٣ درصد و در ۱۲ استان، ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است. در عین حال، در هشت استان میزان ثبت نام از ٣٢ تا زیر ۵٠ درصد بوده است. همچنین تاکنون هزار و ۸۰۰ نفر برای مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، کاندیدا شده‌اند و مراحل راستی آزمایی نیز برای آن‌ها انجام شده است.

ارزش برخی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ۲۰ هزار میلیارد تومان است

عسگری گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی در رتبه بندی شرکت‌های کشور، شرکت‌های بزرگ و مهمی محسوب می‌شوند و ارزش سهام هر یک از این شرکت‌ها در بعضی استان‌های کوچک تا ۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد. وی افزود: در برخی استان‌های بزرگ هم ارزش سهام هر یک از این شرکت‌ها، نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

هیچ برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: اکنون هیچ برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت در دستور کار نیست، زیرا دولت هیچ سهامی برای عرضه ندارد.

۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود در حساب مشمولان سهام عدالت/ سهام متوفیان سهام عدالت چه خواهد شد؟

حسنعلی قنبری رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در ادامه اظهار داشت: این سازمان به عنوان متولی امور اجرایی سهام عدالت تاکنون در سه مرحله سود سهام عدالت را به ارزش ۱۲۷ هزار میلیارد ریال بین ۴۱ میلیون مشمول سهام عدالت توزیع کرده است. وی همچنین گفت سهام متوفیان سهام عدالت با همکاری سازمان ثبت احوال به ورثه آن‌ها  منتقل شده است.

چند نفر روش مستقیم و چند نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند؟ / چند درصد سهام عدالت آزادسازی شد؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: از ۴۹ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر مشمول سهام عدالت، تعداد ۱۸ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۰۷ نفر روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده و بقیه در روش غیرمستقیم از طریق شرکت‌های استانی سهام عدالت حضور دارند.

قنبری همچنین گفت: تاکنون آزادسازی سهام عدالت در دو مرحله انجام و در هر مرحله ۳۰ درصد آزاد شده است و تاکنون ۶۰ درصد از سهام عدالت آزاد شده و کسانی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند تا ۶۰ درصد ارزش سهام خود را از طریق بانک‌ها و یا کارگزاری‌ها به فروش رسانده و یا سهام خود را نگه دارند و از منافع آن شامل سود و افزایش قیمت بهره‌مند شوند.

حسنعلی قنبری در حاشیه نشست برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی در جمع خبرنگاران درباره بورسی شدن استقلال و پرسپولیس گفت: واگذاری این دو شرکت در جریان است. سهام پرسپولیس زودتر از استقلال عرضه خواهد شد، زیرا اطلاعات این باشگاه منظم و دقیق‌تر بوده و رسیدگی‌ها در حال اتمام است. رسیدگی پرونده استقلال نیز در جریان است و با وقفه یک هفته‌ای سهام این شرکت هم عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این‌که قرار بود سهام سرخ آبی‌ها در دهه فجر در بازار سرمایه عرضه شود، ادامه داد: از آنجا که می‌خواهیم این عرضه با دقت صورت بگیرد و به دلیل عجله و اشتباه با گرفتاری‌های مشابه مواجه نشویم ممکن است کمی تاخیر داشته باشد.

قنبری در مورد صورت‌های مالی دو باشگاه مذکور نیز توضیح داد: شفافیت را سازمان حسابررسی مشخص می‌کند و زمانی که شفافیت صورت‌های مالی سرخ آبی‌ها را تایید کرد به سازمان بورس ارائه می‌کند حساب‌های قبلی دو باشگاه تایید و حساب‌های شش ماهه آن‌ها نیز درخواست داده شده است.

با دید سیاسی به بورس نگاه نکنید/ هیچ برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد/ ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود در حساب مشمولان سهام عدالت/ پرسپولیس زودتر از استقلال بورسی می‌شود

کارت اعتباری سهام عدالت چه شد؟ / احراز هویت در سجام رایگان شد

در ادامه این نشست، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و سخنگوی سهام عدالت عنوان کرد: بحث آزادسازی سهام عدالت در یکی از پرنوسان‌ترین سال‌های بازار سرمایه رخ داد و تاکنون طرحی در بازار سرمایه کشور به این ابعاد و گستردگی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵ استان مرحله اول مجامع عادی به طور فوق العاده را برگزار کرده اند، افزود: در فرآیند آزادسازی سهام عدالت، دارایی‌ها از کنترل و مالکیت دولت خارج و به سازمان بورس منتقل شد.

فهیمی تصریح کرد با اشاره به اینکه توصیه همیشگی ما به سهامداران، عدم فروش سهام عدالت است، عنوان کرد: در مرحله اول آزادسازی سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر قادر به مشاهده دارایی خود در سامانه سهام عدالت و تصمیم‌گیری در خصوص آن بوده‌اند.

فهیمی همچنین تاکید کرد: پس از ثبت‌نام در سامانه سجام و ایجاد ارتباط با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ما قادر به انجام بسیاری از خدمات برای سهامداران به صورت الکترونیکی هستیم و به هیچ وجه نیازی به مراجعه حضوری سهامداران نیست.

وی گفت: برای تسهیل شرایط، امکان ثبت نام رایگان در سامانه سجام فراهم کرده ایم. وی توضیح داد: همه هموطنان به ویژه مشمولین سهام‌ عدالت می‌توانند از طریق وبسایت سجام وارد شوند و ثبت نام و احراز هویت رایگان شوند و نیازی به مراجعه به دفاتر کارگزاری و دفاتر پیشخوان نیست.

فهیمی با بیان اینکه با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و اگر مبلغ استفاده شده تا ۲۹ روز بازگردانده شود، سود به آن تعلق نخواهد گرفت، تصریح کرد: در صورت عدم بازگشت پول پس از گذشت ۲۹ روز، به وام سه ساله تبدیل خواهد شد که شرایط و سود خود را دارد.
 
تا ده روز آینده بانک‌ها به تدریج شرایط خود را برای اعطای کارت اعتباری به سهامداران سهام عدالت اعلام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و ما تلاش کرده‌ایم که این امکان برای همه بانک‌ها فراهم شود که مشمولان سهام عدالت برای گرفتن کارت اعتباری مراجعه نکنند، بلکه درخواست خود را از طریق سامانه‌ها ثبت کنند و فقط برای دریافت کارت یک بار به شعبه مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار داشت: الان امکان اختصاص کارت اعتباری برای دارندگان سهام عدالت فراهم شده و بانک‌ها به تدریج شرایط خود را اعلام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و مشمولان سهام عدالت با کمترین مراجعه می‌توانند از این کارت‌ها استفاده کنند.

۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت آزادسازی می شود؟

 
فهیمی همچنین در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهور قبلا قول داده بود که ۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت در دهه فجر آزاد می‌شود، گفت: به هیچ وجه مراد از آزادسازی سهام عدالت به معنای فروش این دارایی ارزشمند نبوده و نیست؛ بنابراین کسانی که تاکنون ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را فروخته‌اند امکان فروش برای ۴۰ درصد باقی مانده فراهم نیست. الان شرایط بازار به گونه‌ای نیست که بقیه سهام عدالت آزاد شود. برای فروش سهام عدالت هم قرار بر این شد که فقط شرکت‌های سرمایه گذاری به عنوان خریدار سهام عدالت باشند.

شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت دارای بازارگردان می‌شوند

در ادامه نشست، محمدرضا معتمد، معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس اظهار داشت: صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر از ۴۹ شرکت استانی سهام عدالت، ۳۶ شرکت در بورس و فرابورس پذیرش شده اند و قرار است ۱۳ شرکت باقی مانده در قالب هلدینگی به تمام ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت تخصیص داده شود.
معتمد ادامه داد: لازم است تمام مشمولین در تمام سامانه‌های لازم از جمله سجام ثبت نام کنند تا کلیه منافع لازم به آن‌ها اختصاص یابد. در این صورت آن‌ها می‌توانند از منافع نقدی و افزایش سرمایه در اسرع وقت بهره‌مند شده و از هر تغییری در ارزش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باخبر شوند.

وی در پایان به ایجاد صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های استانی اشاره کرد و گفت: موضوع آن توسط شورای عالی بورس تصویب شده و هدف آن حمایت از شرکت‌های استانی است.

وزیر اقتصاد در مورد دامنه نوسان نامتقارن توضیح داد

فرهاد دژپسند در حاشیه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وضعیت بازار سرمایه و دامنه نوسان نامتقارن اظهار کرد: قبلا پیشنهاد منفی و مثبت ۲ برای دامنه نوسان مطرح شد، اما رای نیاورد. این بار دامنه نوسان را نامتقارن کردیم که رای آورد این موضوع تصمیم فرضی نیست.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: بازار سرمایه از ۲۰ مردادماه روندی نزولی در پیش گرفت، اما شاخص کل دوباره از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد افزایش یافت. من از ابتدا بر مطالعه، مشاوره، معامله، دقت، تنوع پرتفو تاکید کردم.

دژپسند با تاکید بر این‌که خبرنگاران نباید اخباری که پالس منفی به بازار می‌دهد را منتشر کنند، توضیح داد: مباحث اقتصادی اشکالی ندارد، پالس منفی بحث سیاسی است. بازار سرمایه باید کاملا حرفه‌ای باشد و هیچ کس نباید با دید سیاسی به آن نگاه کند. اگر بازار حرفه‌ای باشد، ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند اگر تحریم لغو شود، بازار سرمایه آسیب می‌بیند، در حالی که این طور نیست، زیرا صادرات روان می‌شود، هزینه معامله کاهش پیدا می‌کند و نرخ بهره برداری از ظرفیت فیزیکی بالا می‌رود؛ بنابراین، وضعیت شرکت‌های بورسی که صادرات دارند بهتر می‌شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
بورس نورچشمی را موقتا سبزپوشش کردند !!
یک از مصادیق بارز دستکاری و رشد دستوری همین کاریه که دیروز کردند
دامنه نوسان را منهای ۲ و مثبت ۶ کردند !!!
معنیش اینه که اگر نصف سهامداران هم بخواهند سهامشونو بفروشن روزانه حداکثر دودرصد میتونه منفی بشه اما درمورد رشد میتونه تا ۶ درصد مثبت بشه یعنی روزی ۶ درصد رشد کنه !!!!
بازم دوران بادکردن بورس رسید البته اینبار خیلی سریعتر وبیشتر سقوط میکنه
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
بورس خاله زنگ بازی نیست ورود به بورس باید با دید سرمایه گزآری دست کم دو ساله باشد من اقرار می کنم که هنوز هم بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاری است الان سهمی که قیمتش ۷۵۰ تومان است ۲۵۰ تومان سود خالص سالآنه دارد من که بسیار از بورس راضی و امروز ۷۵ میلیون تومان سود داشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
اکنون هیچ برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت در دستور کار نیست، لطفا اسمش رو عدالت نگذارید/بخش بزرگی از جامعه ازش نا عدالتی دیدند
مگر امکان دارد ذراین کشور از بزرگتری کارها تا ریز ترین انها نگاه سیاسی به ان نشود
از ریز تا درشت سیاستمداران کشور مردم را برای سرمایه گذاری در بورس تشویق کردند .حالا میگویند با دید سیاسی به بورس نگاه نکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
خود رییس جمهور
خود ایشان
خود اقای همتی
مردم را دعوت به بورس کردند و کدسجام ها را از ۷ میلیون رساندند به ۵۶ میلیون!!!!عجب
نمیخواد دامنه رو دست بزنین به حقوقیاتون بگید اینحور ترس نندازن تو دل مردم یه چند روز
همش دست خودشونه یهو یه جرقه میزنن حقوقیا تا مروم اتیش نزولی رو شعله ور کنن یعنی کاملا حساب شدس
از وقتی یادمه پرسپولیس و استقلال از وضع مالیشون مینالند بعد میخوان به ما سود بدن؟
با دید اقتصادی نگاه کردیم دیدیم فقط ضرر برای مردم مانده است. علی برکت الله.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
دقیقا
همین جور پیش برود اقایون خودشان هم منتقد بورس خواهند
شد در صورتی که مسئول ان هستند.واقعا جای تاسف است صحبتهای اقایون اقتصادی این دولت
مردم را به بورس دعوت کردند
کسری بدجه خود را از جیب مردم جبران کردند
حالا می گن چشمتون کور می خواست به ما اعتماد نکنید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
این وسط بیچاره مردم که با طناب اونا رفتن داخل چاه
اتفاقا بورس برای من و خیلی های دیگر نماد دخالت های سیاسی بود. حالا که نزدیک انتخاباته و مردم سرمایه هاشون رو از دست دادن میگن بورس رو سیاسی نکنین. حالا وقتی ملت در انتخابات شرکت نکردند میفهمید که مساله سیاسی شده یا نه
دولت قبل بر عدالتی کرد و مدیران حقوق نجومی سهام گرفتند و مادر من در روستا بیوه بدون شوهر و هیچ نهاد حمایتی برخوردار نیست بدون سرمایه سهام ندارد چرا باید بی عدالتی در کشور اسلامی باشد
بورس سال اينده تمام مرزها و مقاومتها را در هم خواهد شكانيد
.
محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه: با کاهش نرخ ارز و کنترل تورم مردم زندگی راحت‌تری خواهند داشت
تمام تلاش و توانمان این است که این موارد را به انجام برسانیم
چشم بسته غیب گفتن دوباره ایشان!!!!!!
بورس محل بی پول شدن مردم وپول دار شدن دولته
بهتره روطلا یا دلار سرمایه گذاری کنین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر