بازدید 15681
۳

کدام کالاهای ایرانی در روسیه خریدار دارد؟

سازمان توسعه تجارت از برنامه ریزی جدی برای گسترش حضور تجار ایرانی در بازار روسیه خبر داده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 05 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در سال‌هایی که با اجرایی شدن تحریم‌های همه جانبه آمریکا، ایران از بسیاری از بازارهای تجاری خود محروم شد، اصلی‌ترین برنامه وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، حول محور صادرات به کشورهای همسایه و منطقه تعریف شد.

در این بین نهایی شدن عضویت ایران در سازمان همکاری های اقتصادی اوراسیا که در آبان ۹۸ کلید خورد باعث شد، راهی جدید برای صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به کشورهای همسایه و منطقه که در آسیای میانه و شرق اروپا قرار دارند باز شود. هرچند بازار بسیاری از کشورهای عضو اوراسیا محدود بوده و نمی‌توان انتظار جدی از آن داشت اما قرار گرفتن روسیه به عنوان وسیع‌ترین و یکی از پر جمعیت ترین کشورهای منطقه و جهان در اوراسیا باعث شده شانس تجار ایرانی در به دست آوردند بازارهای جدید افزایش پیدا کند.

براوردهای صورت گرفته از فعالیت ایران در حدود ۱۵ ماهی که از عضویت در اورسیا می‌گذرد حاکی از آن است که صادرات به روسیه با وجود کاهش کلی صادرات تحت تاثیر کرونا، افزایش یافته و همین موضوع نشان دهنده اهمیت بازار روسیه برای ایران است.

با وجود بستر گسترده موجود در این بازار، جزییات آمارهای صادراتی منتشر شده نشان می‌دهد که همچنان صادرات محصولات کشاورزی و میوه اصلی‌ترین سبد صادراتی ایران به روسیه است و این در حالی است که ایران توان حضور در سایر بازارها را نیز دارد. از این رو سازمان توسعه تجارت در جریان برگزاری یک وبینار تلاش کرد بستر موجود را برای فعالان اقتصادی تشریح کند.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، فرصت‌های صادراتی به روسیه شامل برخی محصولات پتروشیمی، خشکبار، محصولات صنایع غذایی، آبزیان، محصولات لبنی، کفش و چرم، نساجی، مصالح ساختمانی، تجهیزات الکترونیک، دارو، تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی اتومبیل و خدمات تجارت الکترونیک است و در صورتی که این کالاها وارد سبد صادراتی ایران شود، در روسیه خریدار خواهند داشت. در کنار آن شرکت‌های دانش بنیان ایرانی نیز برای فعالیت و ارائه خدمات خود فرصت مناسبی در روسیه پیدا خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
در زمان انقلاب شعار می دادیم نه شرق نه غربی منظور هم این بود به هیچ قدرتی وابسته نباشیم و ارتباط متقابل داشته باشیم ولی متاسفانه کلا از غرب بریدیم و به شرق چسبیدیم البته متمایل شدن به شرق نه تنها برای ما سودی نداشت بلکه خسارات جبران ناپذیری را متحمل شدیم و می شویم چون شرق دارای تکنولوزی پیشرفته نمی باشد و از نظر علمی خیلی پایین تر از غرب می باشد حقوق شهروندی در کشو.ر های غربی تا حدودی رعایت می شود ولی در کشور های شرقی خصوصا چین و روسیه حقوق شهروندی معنی ندارد و ارتباط با این کشور ها همیشه به نفع انها تمام شده است به عنوان یک ایرانی می خواهم یک نمونه نشان دهید که روس و چین برای نفع ما کری انجام داده باشند هر زمان در سازمان ملل بر علیه ما قطعنامه صادر شده چین و روسیه بر علیه ما رای داده اند در رابطه با دشمنی ما با غرب خصوصا امریکا منافعش نصیب روسیه می شود هر وقت هم افقی باز شده تا با امریکا مذاکره کنیم روسیه سنگ اندازی کرده است چون رابطه ما با غرب به ضرر روسهاست اگر هم شده یکبار بیایید صادفانه بگویید در مورد انرزی هسته ای چه چیز نصیب ما شدذ و چه چیزی نصیب روسها در طول تاریخ روسها همیشه به کشور ما به عنوان طعمه نگاه کردند و تا انجایی که توانستند خسارات جبران ناپذیری با جدایی قمسمتی از ایران ب ر ما تحمیل کردند و کمی مانده بود که اذربایجان فعلی هم از دست برود که با شروع حکومت کموننیستی از اذربایجان خارج شدند انهم از اوضاع دریای خزر که با قراردد مخفیانه با روسها چه کردند خدا می داند اگر هم شما باور نداردید اینها در تاریخ ثبت خواهد شد و تاریخ از ما به نیکی یاد نخواهد کرد تابناک محترم من یک نکته از واقعیت را نوشتم اگر به ازادی نیم بند اعتقاد دارید منتشر کنید
مواد غذائی و محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم ؟ گرسنگی اکثریت ملت بخاطر صادرات بیرویه و غییر انسانی که ارز حاصل از آن برای هرینه سرسام آور آقاراده ها در امریکا و اروپا حواله میشود .....
دارووووووووووووووووووووو؟ کشوری که واکسن تولید کرد نمیتواند داروی مورد نیاز کشورش را تامین کند؟ بااین وجود روسیه ازایران بدبخت تر هست مارو باش به دامن کدام امامزاده دخیل بستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست