بازدید 8804
کشف انبار مهمات تروریست‌ها و دستگیری آن‌ها در عراق

والی داعش در جنوب عراق به هلاکت رسید

منابع امنیتی عراق از دستگیری شماری از تروریست ها و کشف یک انبار مهمات آنها در عملیات جداگانه خود در مناطق مختلف این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 03 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای فرماندهی ستاد عملیات غرب استان نینوا روز سه شنبه یک انبار مهمات حاوی ۳۳ بمب و مقادیری سلاح را کشف کردند.

این بیانیه افزود: نیروهای ستاد فرماندهی عملیات استان الانبار نیز در عملیات خود از منطقه البوعبید تا منطقه الملاحمه در شهر الرمادی مرکز این استان پنج بمب و مقادیری ماده منفجره برجای مانده از تروریست ها را کشف و به طور کنترل شده منفجر کردند.

براساس این بیانیه، نیروهای الحشد الشعبی همچنین در عملیات جست‌وجو و بازرسی خود در استان نینوا یک فرد مورد پیگرد را دستگیر کردند.

این بیانیه تصریح کرد: فرماندهی ستاد عملیات استان دیاله عراق نیز مقادیری ماده منفجره را کشف و به طور کنترل شده منفجر کرد.

دستگیری ۷ تروریست در الانبار و نینوا

در همین حال، واحد اطلاعات نظامی وزارت کشور عراق از دستگیری هفت تروریست در استان های نینوا و الانبار خبر داد.

این واحد در بیانیه خود آورده است: ۵ تروریست در چند منطقه در شهر موصل و دو تروریست در منطقه الکرمه در الانبار دستگیر شدند.

هلاکت یک سرکرده داعش در غرب بغداد

یک منبع امنیتی عراق نیز روز سه شنبه از هلاکت یک سرکرده داعش در غرب شهر بغداد خبر داد.

این منبع تصریح کرد که سرکرده داعش موسوم به «والی جنوب عراق» به نام «ابو حسن الغرباوی» در حمله هوایی در منطقه الزیدان در ناحیه ابوغریب در غرب بغداد کشته شد.

زخمی شدن دو نیروی الحشد الشعبی در الانبار

معاون فرمانده عملیات الحشد الشعبی در شرق الانبار نیز از زخمی شدن دو نیروی این سازمان در حمله یک تک تیرانداز تروریست در منطقه الکرمه در شرق شهر فلوجه خبر داد.

«المظفر ابوزید» گفت: این دو نیروی تیپ ۲۷ سازمان الحشد الشعبی در ناحیه جذال هدف اصابت گلوله تک تیرانداز تروریست قرار گرفتند و یکی از آنها از ناحیه کتف و دیگری از ناحیه سینه زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: در پی این عملیات، نیروهای الحشد الشعبی عملیاتی را برای دستگیری تروریست های داعش آغاز کردند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

درپی بیشتر شدن تحرکات تروریست ها در برخی استان ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاههای آنها را منهدم کردند که این عملیات ها همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر