بازدید 37958
ابهام بزرگ بعد از تکذیب ردصلاحیت ستاره باکلاس فوتبال ایران

آیا مهدوی‌کیا با نایب‌رییسی در انتخابات فدراسیون، برای زندگی به ایران کوچ می‌کند؟

مهدوی‌کیا یکی از بهترین گزینه‌های ایده‌آل برای اصلاح واقعی فوتبال ایران است؛ اما بعید است او حتی با پیشنهاد بی‌قیدوشرط اعطای ریاست فدراسیون هم حاضر شود از زندگی آرامش در آلمان دست کشیده و اداره تشکیلات تا گلو فرورفته در بدهی فوتبال ما را بپذیرد!
کد خبر: ۱۰۳۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 03 February 2021

حضور مهدی مهدوی‌کیا در رقابت بر سر کرسی نایب رئیسی فدراسیون ایران، به سوژه تازه انتخابات پیش روی فوتبال کشور بدل شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پس از طرح شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت مهدی مهدوی کیا از سوی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال، این کمیته در اطلاعیه‌ای رد صلاحیت مهدوی کیا را از انتخابات این فدراسیون تکذیب کرد.

آیا مهدوی‌کیا با نایب‌رییسی در انتخابات فدراسیون، برای زندگی به ایران کوچ می‌کند؟

خبر کنار زدن مهدوی‌کیا آنقدر مهم بود که کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از نشر برخی اخبار، در سایت فدراسیون اعلام کرد: «اسامی مطرح در فضای مجازی پیرامون رد یا تایید صلاحیت برخی نامزدهای حضور در مجمع انتخاباتی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کذب بوده و بر اساس اعلام های مکرر قبلی، اسامی افراد تایید صلاحیت شده در موعد مقرر منتشر خواهد شد. لازم به یادآوری است، رسانه های رسمی فدراسیون فوتبال تنها منابع رسمی پیرامون پیگیری معتبر در این باره محسوب می شوند.»

ساعاتی قبل از انتشار این اطلاعیه، برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند مهدی مهدوی‌کیا در فرآیند بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال رد شده است و مجاز به شرکت در انتخابات نیست اما فدراسیون این خبر را تکذیب کرد.
مهدوی کیا گزینه پیشنهادی علی کریمی برای تصدی سمت نایب رئیسی اول در صورت پیروزی همبازی سابقش در انتخابات است. 

اما باید گفت، رایزنی‌ها درباره عدم احراز شرایط قانونی از سوی مهدوی‌کیا چندان دور از ذهن نیست، چون بنا بر اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، فردی که در انتخابات فدراسیون ثبت نام می‌کند و مسئولیت می‌پذیرد، باید شهروند و همچنین ساکن ایران باشد.

آیا مهدوی‌کیا با نایب‌رییسی در انتخابات فدراسیون، برای زندگی به ایران کوچ می‌کند؟

این در حالی است که تقریبا همه اهالی فوتبال می‌دانند، این ستاره درخشان فوتبال کشورمان که در باشگاه های بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت در بوندس لیگا لژیونر شایسته ای بوده و سالها در خط دفاع و هافبک تیم ملی بازی های چشم نوازی ارایه داد، سال هاست که در آلمان زندگی می‌کند و در واقع بعد از اتمام دوران بازی حرفه‌ای،  دیگر برای زندگی همیشگی به وطن برنگشت.

مهدوی کیا در آلمان دوره های پیشرفته مربیگری را طی کرده و مربی تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ شده است و آنقدر به سبک زندگی ژرمن ها خو گرفته که بسیاری او را یک شهروند آلمانی هم می دانند.

بعید است مهدوی‌کیا حتی در صورت پیروزی کریمی و خودش در انتخابات آتی، قید زندگی آرام و بدون دغدغه در آلمان را بزند و به ایران بازگردد. او دو سال قبل سرمربیگری تیم ملی امید را نپذیرفت و حتی در دو مقطع زمزمه مدیرعاملی او در پرسپولیس هم به گوش می‌رسید که آنجا هم جواب رد او در برخی رسانه‌ها بازتاب داشت. بدون تردید جلوس فردی با مشخصات، دانش فوتبالی و شخصیت مهدوی‌کیا برای فدراسیون سیاست زده ایران یک نعمت و فرصت است؛ اما باید به قانون هم توجه داشت و شرط اقامت نامزدها در داخل کشور را جدی گرفت، حتی اگر این قانون علیه موشک هامبورگ اعمال شود.

آیا مهدوی‌کیا با نایب‌رییسی در انتخابات فدراسیون، برای زندگی به ایران کوچ می‌کند؟

مهدوی‌کیا واقعا انگیزه مدیریت در فدراسیون فوتبال دارد؟

به نظر می‌رسد، مهدوی کیا که شناخت بسیار مطلوبی از ساختار مدرن فوتبال روز دنیا دارد و می‌تواند با ایده‌هایش فوتبال ایران را متحول نماید، تنها برای کمک و همراهی رفیق دیرینه اش با ثبت نام موافقت کرده، وگرنه بعید است حتی با پیشنهاد صندلی ریاست فدراسیون فوتبال ایران هم حاضر شود از اروپا و زندگی آرام خود دست کشیده و اداره امور تشکیلات بحران زده و تا گلو فرورفته در بدهی ها را بپذیرد.

بنابراین کنار گذاشتن او از انتخابات دهم اسفند ماه چندان عجیب و دور از ذهن نیست و اگر بخواهند قانون را پیاده کنند، انجام این کار ضروری است، مگر اینکه موشک سابق فوتبال ایران واقعا عزمش را برای تغییر پرهزینه و سخت در فدراسیون کشورش جزم کرده باشد و کنج عافیت خود در یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی را ترک نماید.

آیا مهدوی‌کیا با نایب‌رییسی در انتخابات فدراسیون، برای زندگی به ایران کوچ می‌کند؟

آیا وکالتنامه مهدوی کیا، واژه ثبت نام انتخاباتی دارد؟

در این میان، عده‌ای نیز از ایرادات حقوقی وکالتنامه او به نماینده‌اش برای ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال می‌گویند. هادی مهدوی کیا برادر و نماینده مهدی در روز ثبت نام باید وکالتنامه ای از طرف وی ارایه می‌داد که به صراحت اجازه ثبت نام از سوی او در انتخابات فدراسیون در متن آن قید شده بود. 

رسانه‌ها به اسناد و مدارک ارایه شده کاندیداهای فدراسیون فوتبال دسترسی ندارند و باید این پرسش را از کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال پرسید؛ آیا چنین مدرکی در اختیار دارد یا خیر؟

نویسنده: محمدعلی عباسی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
دو تابعیتی می تواند وزیر دولتی شود اما نایب رئیس فدراسیون غیر دولتی فوتبال نه!!!
بهانه است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
در ابتدای کار پیشنهاد می شود بعنوان مشاور کار کند
اگه امثال مهدوی کیا و علی کریمی رو تایید کنین که رییس فدراسیون بشن، امثال کفاشیان و تاج کجا برن؟ معلومه اونا تایید صلاحیت نمیشن
پاسخ ها
رفیق
| Turkey |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
البته فوتبالیست خوب بودن، دلیل بر مدیریت خوب نیست دوست عزیز. فردی مثل علی دایی که هم تحصیلات داره و هم تخصص ورزشی، می تواند گزینه مناسبی باشد، ولی علی کریمی به نظر من خیر. ایشان آدم عصبی است و مناسب مدیریت نیست.
به نظرم حتی یک نایب رئیس با تخصص و دیسیپلین و البته پروازی! شرف داره به کساییکه تا الان مسئول فدراسیون فوتبال بودن. مهدوی کیا مطمئنا درکنار علی کریمی بهترین ترکیب برای فدراسیون فوتباله.
درمورد ادعای نداشتن سابقه مدیریت و... فقط همین بس که امثال کفاشیان و تاج چه بلایی سر فوتبال آوردن، به نظرم حضور دادکان حتی در حد مشاور هم میتونه اون کمبود فرضی رو خیلی خوب پر کنه.
مگه بیکاره بیادایران ؟!
برای عرصه بین الملل نیاز به افرادی در همان سطح داریم و مهدوی کیا چنین فردی است.
حداقل این فرد دو تا فرارداد بینالمللی دیده و میدونه کارو باید به کاردان سپرد.
یادتون باشه تعهد بدون تخصص مثل دوستی خاله خرسه است
الان قرارداد ویلموتس از ثمرات دوستی خاله خرسه است.

در مورد دو تابعیتی بروید و صاحبان شغل های کلیدی در کشورها ی غربی و شرقی ببینید.
مدل کمونیستها: همه از بدنه متعهد قدرت هستند و خارجی در آن راه ندارد.
مدل غربی: کابینه کانادا و آمریکا و سوئیس و سوئد و بقیه را نگاه کنید. قانون دارند که تنوع نژادی و رنگ پوست و فرهنگی را توسعه دهند. تعهد با احترام به انسانها صرفنظر از نژاد و رنگ شان شکل میگیرد و افراد متخصص از فیلتر های تخصصی به مراحل بالا میرسند. ضمنا ایده آل هم نیست چون تشکل های سیاسی در انتخاب تیمشان موثرند ولی احزاب مختلف با قانون آنها و حرکاتشان را رصد و استیضاحشان میکنند.
به نظر من كه آقايان كريمي و مهدوي كيا اشتباه كردند كه ثبت نام كردند.چون ويرانه اي به نام فدراسيون فوتبال با اين همه بدهي و فساد و ... با اين شرايط درست شدني نيست!
یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی؟! همین چند روز پیش بود که یک زن ایرانی و دخترش که ساکن آلمان بودند از ناامنی در مدارس آلمان گفتند و البته آماج حملات ایرانیهای مقیم خارج قرار گرفتند که معتقد بودند کسی که نون آلمان رو خورده نباید ضعفهای جامعه آلمان رو بگه.
هیچ دو تابعیتی نباید در ایران پستی داشته باشد.
ما ایرانی با غیرت می خواهیم نه دو تابعیتی
واقعا وقتی ادم هایی مثل شما تو ایران هستن اشتباه محض هست که بیاد بشه معاون فدراسیون مثل ایران
فساد از سر و کول فوتبال ایران بالا میره
اینکه یک فوتبالی امور فوتبالی را در دست داشته باشد که نور علی نوره....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
تابناک چرا نظرات رو به میل خودت ، نصفه و نیمه می کنی ؟ آین یک سرقت آشکاره
آرامش چیه؟؟هرایرانی اگرآقایان بگذارندکارکندحتماآرامش درخارج رارهاکرده وبرای خدمت به هموطنان وآرامش ایران زمین به مام میهن بازمیگرددالبته اگربگذارند!!
در مورد اینکه حضور مهدوی کیا مناسب یا نامناسب هست من نظری ندارم ولی به نظر می رسد نویسنده بدون سابقه زندگی در غرب است که از چنین جملاتی استفاده کرده است. به طبع آلمان و هر کشور دیگری مسکلات زیادی خصوصا برای مهاجرین دارد و اگر شریط (مخصوصا اقتصادی و کاری) برای هر کسی فراهم شود ۹۹٪ افراد با میل و رغبت به وطن باز خواهند گشت. اگر آقای مهدوی کیا پاسپورت آلمان هم داشته باشد دلیلش می تواند حل مشکلات مهاجرتیش باشد و ما باید قدردان اینگونه اشخاص باشیم.
چرا این قدر فرض و گمانه زنی کردین؟ وقتی ثبت نام کرده اگر رای بیاورد حتما برای برگشت انگیزه و آمادگی دارد.
مهدوی کیا کدوم سابقه مدیریتی رو در پرونده اش داره که مدعی هستید می تون فدراسیون رو در پست نایب رییسی متحول کن؟ اصلا فدراسیون ها در این ساختار کلی اقتصادی اجتماعی سیاسی جامعه بدون حمایت توان تاثیرگذاری دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
به هرحال فدراسیون سالهادست کسانی بوده که به اصطلاح سابقه مدیریتی داشتن..چه گلی به سرفوتبال وفدراسیون زدن؟همش گندکاری وخرابکاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
این حرفها برای مرعوب کردن است. فدراسیونهای دیگه مثل کشتی وزنه برداری جودو با چهره های ورزشی اداره می شوند. فاجعه ای اتفاق نمی افتد. قطعا بهتر می شود.
حرص و طمع زیاد سیاسیون اجازه ورود چهره‌‌های اصیل فوتبالی رو نمیده. نمونش زیاده یه سری از همین کاندیداهای فدراسیون، بصورت خانوادگی دارای پست و مقام سیاسی هستن و ول کن نیستن.
این مثل روز روشن است که انتصابات در ایران بر اساس روابط، و نه بر اساس لیاقت ها انجام می گیرد. مهدوی کیا حتی با سواد بالایی که در علم فوتبال دارد، هرگز در مدیریت کلان ورزش ما راه پیدا نخواهد کرد زیرا اولا کراوات بسته است و ثانیا خواستار عدم مداخله دیگران در تصمیم گیری هاست که قطعا با درخواست او موافقت نخواهند شد
کشورهای غربی این افراد برای جنین روزی تربیت کردهاند فونبال باز خوش اخلاق وبدون حاشیه یا انگلیس دست گذاشته بود بر روی علی دایی و یا کاناد برای علی کریمی ساندویج پیچیده بود مثلا فکر می کنید مهدوی کیا جه جیزی در زمینه مدیریت بلد است هرجند ممکن است به خاطر صداقتی که دارد بهتر از خیلی ها که تا کنون بوده جواب دهد مهمترین کاری که فدراسیون باید انجام دهد افراد سودجو وفاتسد دلال را از محیط فدراسیون در کند هرچمد انها بانفوذی که در مطبوعات وسایر رسانه ها دارند می دانند جطوری بازی به نفع خودشون تمام کنند
کوچ کند بعضی ها ازارامش فرار میکنند
اگر زندگی در آلمان را رها کند وبیاید ایران برای ریاست جمهوری .یک حرکت استشهادی انجام داده.......
یکی از بدترین مقالات سفارشی، تو گویی بطور غیر مستقیم مهدوی کیا را از امدن نهی می کند، معمولا خبرگزاری وطنی از امدن هموطنان با تجربه بین المللی حمایت می کند ولی این دوست گفته چرا مهدوی کیا زندگی راحت در المان را رها کند!! یا علی العجب... همه او را المانی می دانند!!!
اگه بیاد دیوونه هست یا عقلش را از دست داده باید بهش شک کرد ...اگه میخاد خوشو نابود و از رشد بندازه بیاد ایران
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار