بازدید 8242
۱

چهار میلیون مشترک را به ۷۰ میلیون نفر رساندیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته این بود که چهار میلیون مشترک متصل به شبکه ملی اطلاعات را به ۷۰ میلیون نفر رساندیم که اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲ 01 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد آذری جهرمی در ادامه سخنانش در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما، با اشاره به سخنان مجری برنامه درباره انتظارات مقام معظم رهبری از شبکه ملی اطلاعات افزود: اجرای شبکه ملی اطلاعات و پیشرفت‌ها در عرصه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کاملاً روشن است و اشاره ایشان مربوط به نامه دی ماه ۹۸ است که تکلیف کردند اختلاف در حوزه زیرساخت‌های اطلاعاتی تعیین تکلیف شود.

وی گفت: سیاست‌های اصولی پهنای باند در افق ۱۴۰۴ که در شورای عالی فضای مجازی تدوین شده آمده است و مثلا آنجا تاکید شد نسبت خدمات پایه ۷۰ به ۳۰ باشد و این سیاست‌ها با بستن و توسعه ندادن رخ نمی‌دهد بلکه با افزایش محتوا شکل می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: قصد دارم مثالی چالشی بزنم به این ترتیب که مثلا گزارشی ورزشی پخش می‌شود و یک مجری می‌خواهد آن را ارائه کند و مردم هم او را می‌پسندند، اما وقتی با او همراهی نمی‌شود در پلتفرم خارجی و بین المللی می‌رود و ما نباید به وزارت ارتباطات گیر بدهیم.

آذری جهرمی گفت: اگر در حد محتوا بخواهیم کار کنیم باید از انحصار جلوگیری کنیم.
وی افزود: پهنای باند دستوری نیست، مصرفی است و مصرف هم به ذائقه و توجه به نظر مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فرمایش‌های مقام معظم رهبری حتما برای ما لازم الاجراست، اما در شیوه اجرا اختلاف هست و فردا این دولت تمام می‌شود و گروه دیگری می‌آید و عرصه اجرا، عرصه نقد است و نقادان باید نقد کنند، اما اجرا، محدودیت و مشکلاتی دارد و انشاءالله بعدی‌ها می‌آیند و عملکرد‌ها مقایسه می‌شود.

آذری جهرمی افزود: اینگونه نیست که اهتمام وجود نداشته باشد و شبکه ملی اطلاعات ما بر اساس نظر مردم و آمار‌های جهانی پیشرفت کرده است و ما در شرایط کرونا به این موضوع رسیدیم و دیدیم در نمایشگاه کتاب چه اتفاقی افتاد و چه رشدی در فروش کتاب ایجاد شد.

وی گفت: امروز دانش آموز ما در انتهای مرز‌های ایران همان دسترسی را دارند که دانش آموز شمال شهر تهران دارد و همه این‌ها با تلاش حاصل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طبیعتاً رهبری معظم انقلاب پدر خانواده هستند و افق‌های عالی نظام را ترسیم می‌کنند و ما باید بدویم تا به نظر ایشان برسیم.

آذری جهرمی گفت: مگر مقام معظم رهبری از صدا و سیما کم گلایه کردند؟ آیا این به این معناست که صدا و سیما کار نمی‌کند؟ قطعاً باید صدا و سیما هم در برخی حوزه‌ها بیشتر بدود و اگر مقام معظم رهبری از دولت گلایه می‌کنند یعنی اینکه دولت در همه حوزه‌ها مشکل دارد.

وی افزود: ما باید از رهنمود‌های ایشان تبعیت کنیم، اما همه تلاش‌ها در عرصه شبکه ملی اطلاعات فقط محدود به وزارت ارتباطات نیست و باید اختیاراتی هم به وزارت ارتباطات داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما هم اکنون سامانه‌های هویتی متعدد داریم و مردم به صورت مجازی در بورس ثبت نام می‌کنند و ۲۰ میلیون نفر فقط از طریق پیامک وام مربوط به کرونا را دریافت کردند و نظام هویت سنجی استقرار پیدا کرده است، اما سند سیاستی برای اتصال این‌ها باید توسعه پیدا کند.

آذری جهرمی افزود: ما در خصوص پنجره واحد وظایفی داریم که کار طراحی آن به اتمام رسیده است و ارتقاء و یکپارچه سازی آن مراحلی دارد که قبل از اسفند ماه رونمایی در این بخش صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی در حوزه نظارت بر کیفیت و قیمت اینترنت دارید؟ گفت: ما دو مکانیسم در اپراتور‌ها طراحی و دسترسی مردم را از طریق سامانه نت سنج پلاس شفاف کردیم و همه می‌توانند کیفیت ارتباطات اپراتور‌ها را در مناطق مختلف ببینند و ۶ هزار سنسور در سراسر کشور نصب شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مردم غیر از این از طریق سامانه ۱۹۵ هم می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند بنابراین ما یک بازخورد از سیستم و یک بازخورد از مشتریان می‌گیریم و جمع بندی را در نت سنج پلاس تجمیع می‌کنیم.

آذری جهرمی گفت: ما اپراتور‌ها را با همدیگر مقایسه می‌کنیم و این خودش نوعی نظارت است و شرایط تنبیهی و جریمه‌ای هم داریم که مثلا چندی پیش دو اپراتور قیمت‌ها را خارج از ضوابط صددرصد افزایش دادند که با استفاده از ظرفیت‌های نظارتی، قیمت را به قبل برگرداندیم.
وی افزود: مردم می‌توانند از طریق درگاه ir.۱۹۵ و یا شماره تلفن ۱۹۵ پیگیری کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان در خصوص گلایه مردم مبنی بر اینکه از ترافیک داخلی استفاده می‌کنند و ترافیک بین المللی از آن‌ها کسر می‌شود نظرتان چیست؟ گفت: این شکایات ثبت شود تا پیگیری کنیم.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره مهم‌ترین دستاورد‌های وزارتخانه متبوعش در هفت سال گذشته افزود: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها این بود که چهار میلیون مشترک متصل به شبکه ملی اطلاعات را به ۷۰ میلیون نفر رساندیم و دستاورد دوم تثبیت قیمت‌ها بود به این معنا که در این کشور از شیر مرغ تا جان آدمی زاد گران شد، ولی ما بنا به گواهی مرکز آمار و بانک مرکزی فقط ۱۱ درصد تورم در بخش تعرفه‌ها داشتیم که این دستاوردی مهم در این هفت سال است.

وی گفت: دستاورد سوم این بود که با همین تثبیت قیمت ها، اقتصاد بخش را سه برابر رشد دادیم که برای مردم رفاه، دسترسی عادلانه‌تر و فضای تنفس و اشتغال را فراهم کرد.

آذری جهرمی از شبکه خبر سیما که دستاورد‌های دولت را در این برنامه اطلاع رسانی کرد تشکر نمود و افزود: دستاورد‌های دولت، دستاورد‌های نظام است و ما در این که ایران در عصر ارتباطات پیشرفت کند با هم، هم کلامیم و باید تلاش کنیم در فضای مجازی هم پیشرفت‌هایی ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان از تلاش‌های همکارانش در عرصه فناوری اطلاعات، پست و بخش فضایی، تشکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
آقای وزیر جوان! مشترک بودن 70 میلیون از 85 میلیون ایرانی واسه خودت کمی عجیب نیست؟؟ ینی وقتی این آمار رو بهت دادن خودت بهش شک نکردی؟؟؟
شما آمار مشترکین اپراتورها رو هم نه بلکه تعداد سیم کارتهای فعال رو احتمالا همسنگ مشترک بودن فرض کردی! شاید یه نفر چندین سیم کارت داشته باشه و با همه ی سیم کارتها مشترک شده باشه! مشترک ها رو با تعداد کد ملی هائی که مشترک شدن حساب کتاب کن گلم! البته که ما منکر زحمات شما نیستیم!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار