بازدید 7371

زالی: گروه‌های جوان‌تر در حال ابتلا به کرونا هستند

«درصد بستری‌های گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال نسبت به دیگر گروه‌ها افزایش پیدا کرده است.» فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران با بیان این جمله گفت: فعالیت مدارس باید به صورت مجازی ادامه پیدا کند، زیرا با افزایش موج ابتلای نوجوانان به بیماری کرونا مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 24 January 2021

به گزارش تابناک، صدا و سیما نوشت: علیرضا زالی درخصوص افزایش بستری گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال گفت که درصد بستری‌های گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال نسبت به دیگر گروه‌ها افزایش پیدا کرده است، اما اغلب این گروه سنی علائم خفیف‌تر و گاهی اوقات بدون علامت هستند.

وی گفت: طبیعی است که جوانان و نوجوانان سیستم دفاعی قوی تری دارند و در زمان ابتلا از قدرت بالاتر تدافعی برخوردارند و اگر در این گروه سنی علامتی هم داشته باشند به طور معمول سیر بالینی با آرامش بیشتری طی می‌شود.

زالی افزود: به طور معمول در گروه نوجوانان و جوانان بیماری زمینه‌ای کمتری داریم، مرگ و میر در این گروه به مراتب کمتر است، اما در عرصه جهانی و ایران شاهد این هستیم که به تدریج گروه‌های جوان‌تر در حال ابتلا هستند و شاید این موضوع به این دلیل باشد که در گروه‌های سنی بالاتر به مصونیت نسبی رسیده ایم و اکنون جوانان بیشتر در معرض تهاجم ویروس قرار گرفته اند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: ما وقتی آمار ماه گذشته را با هفته گذشته در بحث تعداد مرگ و میرها، ابتلا‌ها و بستری‌ها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که همه این آمار‌ها در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال کمتر شده است.

زالی درباره ادامه فعالیت مدارس هم گفت: فعالیت مدارس باید به صورت مجازی ادامه پیدا کند، زیرا وقتی در ماه‌های گذشته که میزان ابتلای گروه‌های سنی نوجوانان کمتر بود آموزش به صورت مجازی انجام می‌شد، اکنون که با افزایش موج ابتلای نوجوانان به بیماری کرونا مواجهیم باید تا تبیین وضع گروه‌های سنی نوجوانان و نونهالان به قطعیت نرسد توصیه ما این است که آموزش به صورت مجازی و اختیاری باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر