بورس امروز ۴ بهمن ۹۹ چه خواهد شد؟

بورس در هفته گذشته حواشی بسیاری را پشت سر گذاشت و امروز ۴ بهمن ۹۹ وارد دومین هفته از بهمن ماه خواهد شد. دو روز پایانی هفته گذشته تقریبا بازار سبز بود. بورس امروز چه خواهد شد؟
کد خبر: ۱۰۲۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 23 January 2021

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۴ دی‌ماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۱ بهمن ماه) به یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۴ دی‌ماه) ۴۵۴ هزار و ۷۸۵ واحد بود که در پایان هفته گذشته این عدد به ۴۳۳ هزار و ۱۳۰ واحد رسید.

در حالی که در چهار روز معاملاتی هفته گذشته در سه روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم در آخرین روز معاملاتی پول حقیقی به میزان ۴۴۱ میلیارد تومان به بازار وارد شد.

همچنین روند ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت ادامه یافت و در آخرین روز معاملاتی این مقدار به ۲۵۲ میلیارد تومان رسید.

از اتفاقات مهم هفته گذشته، صف‌های خرید دارایکم و پالایشی یکم در دو روز پایانی هفته بود. پالایشی یکم بعد از ۴۵ درصد افت و دارایکم بعد از ورود به کانال ده هزار تومان به روند صعودی بازگشتند.
بزرگان بازار از جمله شستا، شپنا، خودرو، وبملت، وتجارت و ... در دو روز پایانی بازار به صف خرید نشستند.

بورس امروز چه خواهد شد؟

مهدی محسنی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: ریسک اصلی بازار کاهش نرخ دلار خواهد بود. سناریو‌ها در ارتباط با نرخ دلار عمدتا کاهشی می‌باشند. با فرض توافق احتمالی و افزایش صادرات نفت و بهبود تراز تجاری و همچنین ورود دلار بلوکه شده در کشور‌های خارجی احتمال کاهش نرخ دلار وجود دارد، هرچند آزادشدن تقاضای سرکوب شده مانع از کاهش میان مدت نرخ دلار می‌شود و کاهش نرخ مقطعی می‌باشد.
وی افزود: همچنین ابهامات موجود در مصوبات بودجه (شایعاتی مبنی بر اخذ مالیات از فروش صادراتی شرکت‌ها و همچنین افزایش نرخ حامل‌های انرژی که بر حاشیه سود شرکت‌ها تاثیر گذار هستند وجود دارد) از دیگر ریسک‌های بازار هستند.
محسنی اظهار داشت: از نکات مثبت برای بازار روی کار آمدن آقای سعدمحمدی و فروکش کردن جو منفی پیرامون شرکت‌های فلزی و معدنی بوده و بدبینی‌ها نسبت به این شرکت‌ها کمتر شده است.
این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با این حال با توجه به ابهامات موجود روند صعودی برای بازار دور از انتظار است.
وی با اشاره به انتشار گزارشات خوب ٩ ماهه و کاهش نسبت پی به‌ای بازار، گفت: انتظار می‌رود بازار در سهم‌های بزرگ مثبت باشد، اما عرضه‌ها زیاد خواهند بود و احتمال دارد بازار در یکشنیه به تعادل برسد.

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوب بورسی های عزیز ظاهر برگزاری تجمعات اعتراضی جواب داده و بورس رو دوباره دارن میبرن بالا ! پیشنهاد من اینه که منبعد نذارید بورس سقوط کنه بعد اعتراض کنید باید هر وقت که سود بورس زیر ۲ درصد رسید همه جمع بشن جلوی تالاربورس واگه به زیر یک درصد رسید همه جمع بشن! ازقدیم گفتن پیشگیری بهتر از درمانه !!! اصلا چه معنی داره بورس سقوط کنه ؟ باید فقط سیخکی بره بالا اونم حداقل روزی ۵ درصد ونه کمتر !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار