بازدید 5490

توضیح یک مقام درباره بیماران مشکوک به هپاتیت A

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز پنجشنبه توضیحاتی در خصوص مشاهده ۱۴ بیمار مشکوک به هپاتیتA در یک روستای باغملک ارایه کرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲ 21 January 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز دکتر ابول نژادیان افزود: در یک ماه اخیر تعداد ۱۴ نفر از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک که بیشترشان کودکان زیر ۱۰ سال هستند با علائم زردی، اسهال، استفراغ و درد شکمی شناسایی و مراقبت شدند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ بیمار درمان و ترخیص شده اند و چهار بیمار در بیمارستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اضافه کرد: تمام مبتلایان نسبت خانوادگی دارند و محل سکونتشان در نزدیک به یکدیگر است.

به گفته وی حدود یک ماه پیش کودکی از استان مجاور با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان باغملک مراجعه کرد که پس از درمان به منزل یکی از اقوام خود در همین روستا مراجعه و این اقدام موجب انتشار بیماری در روستا شد.

ابول نژادیا گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از ۲ روستای مجاور هم که دارای انشعاب آب مشترک هستند یکی از روستاها کاملا عاری از این بیماری هست اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شده است.

وی اظهار داشت: پس از گزارش اولیه در روستای لالب تیم های واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان و معاونت بهداشت استان با حضور در منطقه درگیر به صورت روزانه مبادرت به بیماریابی فعال و خانه به خانه در سطح روستا و مراقبت و آموزش به موارد جدید کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: همچنین در طی این مدت اقدامات و هماهنگی لازم در خصوص کلرسنجی آب شرب، کنترل آب آشامیدنی،لایروبی و آهک پاشی به صورت روزانه انجام شده است.

بیماری هپاتیت A یکی از بیماری‌های ویروسی است که از طریق مواد غذایی و آب آلوده یا تماس نزدیک با فرد آلوده منتقل می شود.

شایعترین علامت بیماری زردی است و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دستها با آب و صابون بخصوص بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین مصرف آب و مواد غذایی سالم توصیه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار