بازدید 174995

عواملی که تقاضای خرید طلا را نصف کرد

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با تعطیلی مراسم مختلف چون عروسی و تولد تقاضا برای خریدن طلا و جواهر کاهش بسیار قابل توجه پیدا کرد و به همین دلیل بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و فروشگاه‌های طلا و جواهر تعطیل شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 18 January 2021

به گزارش تابناک، ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا نوشت: محمد کشتی‌آرای در توضیح تاثیر بیماری کرونا بر فعالان حوزه طلا و جواهر ایران، افزود: طلا و جواهرات جزو زیورآلات و کالای لوکس و زینتی هستند و در رسته مایحتاج عمومی مردم قرار ندارند که مصرف روزانه داشته باشند. مصرف طلا و جواهر در مناسبت‌های مختلف چه مناسبت‌های مذهبی و ملی چه مراسم عزا یا عروسی یا گردهمایی‌های خانوادگی قابل توجه است.

وی ادامه داد: بعد از شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری مجالس خانواده‌ها اعم از عروسی، عزا، عقد و نامزدی یا مناسبت‌های دیگر شاهد کاهش تقاضا برای خرید طلا و جواهر و استفاده آن بودیم.

تعطیلی کارگاه‌های تولید طلا و جواهر
کشتی آرای با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان تاثیر کرونا بر این بخش وجود ندارد، گفت: حداقل آسیب کرونا بر تولید و توزیع طلا و جواهرات کاهش تقاضا بوده که این میزان کاهش حداقل ۵۰ درصدی بر این صنعت تاثیر چشمگیری داشته و شاهد تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های تولید طلا و جواهر و فروشگاه های فروش آن در یک سال اخیر بوده‌ایم، بخشی از کارگاه ها نیز تغییر شغل داده‌اند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ایران افزود: البته علاوه بر کرونا، شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نیز تقاضا برای خرید طلا و جواهر را کاهش داده است. خانواده‌ها ترجیح می‌دهند سرمایه‌های خود را در بخش‌هایی که سوددهی بیشتری دارند، سرمایه‌گذاری کنند، به همین دلیل بخش اعظمی از این سرمایه‌گذاری‌ها به سمت طلای خام، سکه و ارز سوق داده شده است.

وی در پایان افزود: البته خریدهای اجباری چون حلقه نامزدی و سرویس طلای عروس وجود دارد اما اصل برگزار نشدن مراسم‌های مختلف، انگیزه خرید آن را به شدت کاهش داده که بسیاری از تولید کنندگان را ورشکست کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
علت اصلی گران شدن بیش از حد طلا و از بین رفتن قدرت خرید مردم است نه نبودن عقد و عروسی و تولد. پنج سال قبل یک سکه طلا یک میلیون قیمت داشت و یک کارمند با حقوق دو میلیونی می توانست در ماه دو سکه و یا 20 گرم طلا بخرد. حقوق ان کارمند نهایتا در این مدت به پنج تا شش میلیو ن تومان رسیده است و با حقوق یک ماه خود می تواند یک نیم سکه یا پنج گرم طلا بخرد. اقایان اینقدر ادرس غلط ندهید.
اقای نایب رئیس یکی ازعوامل رکود تقاضای طلا گرانی ان هست عوامل دیگر اجرت ساخت عوامل دیگر ارزش افزوده عوامل دیگر سود طلا که روی طلا میکشند درضمن اقای نایب رئیس چطور میشود قیمت جهانی هراونس طلا افزایش می یابد شماافزایش قیمت میدهید ووقتی قیمت جهانی کاهشی میشود کاهش طلادربازار محسوس نیست؟
فعلا که خیلی گران ملت پول ندارن خرید روزانه رو انجام بدن تا برسه طلا
پرفسور کرونا از بهمن سال پیش بوده سکه طلادهر روز گرانتر میشد در این هفته فقط جشن و غیره کم شده خودتانید هر بار یک بازی توسط دلال ها واسطه ها در جریان است حال چه حمکتی با بایدن دارد خدا میداند این شیاطین چهدبازیدارند
فقط حرف مفت می زنن
قیمت خودرو ها را بگو با حقوق ۱۳ ماه قبلا میشد یک پژو پارس خرید الان با ۳۰ ماه نمیشه
اخه یه قیمت بزارید ک یکی بتونه بخرد
باسلام متاسفانه این نظر که کاهش عروسی ومراسم باعث کاهش قیمت طلا هست نمیتونه درست باشه و کارشناسی شده نیستبلکه کاهش قدرت خرید مردم به دلیل تورم افسارگسیخته هست..عدم تناسب افزایش قیمت طلا با دخل و خرج مردم جور در نمیاد..حقوق مردم قطره قطره هست در مقابل سیل افزایش قیمت طلا ...این است دلیل نه چیز دیگر ...مثل روز روشن است که وقتی ارزش پول جیب مردم روز به روز کاهش بیابد دیگه چه انتظاری دیگه ای میتوان داشت
اوضاع اقتصادی نابسامان و کم شدن قدرت خرید یکی از عوامل پایین امدن قیمت طلاست
سلام تو خدا کسانی که این متن میخونن و فروشنده طلا هستن خواهش میکنم به فکر جوانان باشید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی