بازدید 19225

۱۵ روش برای کنترل اضطراب

اگرچه ترس از صحبت در اجتماعات یا استرس و اضطراب یک اتفاق طبیعی است اما بعضی از اضطراب ها وقتی زمان میگذرد جدی می شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 17 January 2021

 

به گزارش تابناک، ترفندهای کاربردی و موثر در غلبه بر اضطراب و رها شدن از استرس در دنیای امروز شاید یکی از نیاز های همه افراد جامعه باشد.

ترفندهای موثر در غلبه بر اضطراب و رها شدن از استرس در دنیای امروز شاید یکی از نیاز های همه افراد جامعه باشد. عصبانی شدن چیزی است که برای هرکسی اتفاق می افتد. اگرچه ترس از صحبت در اجتماعات یا استرس و اضطراب یک اتفاق طبیعی است اما بعضی از اضطراب ها وقتی زمان میگذرد جدی می شود.

تا کنون شاید دهها راه برای غلبه بر استرس شناخته اید اما روش های غیر معمولی هم برای رفع سریغ استرس و اضطراب وجود دارد که نتیجه ی باورنکردنی دارند. راه هایی برای مبارزه با اضطراب وجود دارد که در ادامه خواهید خواند.

1. گوش دادن به موزیک مناسب

یکی از گزینه های ثابت در راهکارهای رفع استرس و اضطراب گوش دادن به موسیقی است به خصوص موسیقی آرام بخش که در ذهن و روح شما حس خوبی ایجاد می کند پس برای شروع این مورد را در شرایطی که ذهن تان درگیر اضطراب است فراموش نکنید.

2. شروع به نقاشی یا رنگ کردن:

هنر درمانی راه دیگری برای مقابله با اضطراب است. نقاشی تاثیرات باورنکردنی روی راحتی ما دارد اگر شما احساس ناراحتی کردید مداد خود را بردارید و شروع کنید.

3. مشت زدن به کیسه بوکس:

راه جالب دیگر برای کنترل کردن اضطراب است. مشت زدن به چیزی برای تناسب اندام و کاهش استرس است و باعث کاهش احساسات بعد می شود.

4. تمرکز روی کارهای روزمره :

احساسات ما به مردم اطراف ما بستگی دارد اگر خانه و آپارتمان ما مرتب باشد احساس خوبی به شما دست می دهد و اگر نباشد برعکس.

5. یادآوری اتفاقات خوب زندگی :

شما با یادآوری اتفاقات خوش زندگیتان حس خوبی پیدا خواهید کرد بنابراین از تنش هایتان کم خواهد شد و آماده تغییر یا حرکت مثبت در زندگی هستید.

6. نفس عمیق کشیدن :

استرس ذهن سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند و سیگنال هایی به بدن می فرستد که موجب عکس العمل های استرسی شدید خواهند شد. هورمون های استرس در این عکس العمل آزاد می شوند و شما علائم فیزیکی مانند ضربان قلب شدید، نفس نفس زدن، سریع نفس کشیدن و گرفتگی عروق را تجربه می کنید.

در این زمان با تمام توان هوا را تنفس کرده و کامل آن را خارج کنید تا سیستم عصبی پاراسماتیک فعال شود. مغز و سیستم عصبی انسان با دریافت حجم زیادی از اکسیژن هورمون هایی مثل آدرنالین را در خون پخش می کنند که این هورمون ها بر استرس و احساس ناراحتی غلبه می کنند.

7. قدم زدن :

راه رفتن یک نوع ورزش کم خرج، کم خطر و در دسترس است که می تواند در غلبه بر استرس موثر باشد پس با آرامش و کمترین سرعت ممکن حرکت کرده و به اطراف خود دقت کنید و از طبیعت لذت ببرید.

8. داشتن خواب کافی :

خواب نامناسب و کمبود خواب بر سلامت جسمانی تأثیر نامطلوب می گذاردو اضطراب و استرس را تشدید می کند. زمانی که اضطراب دارید، برای خواب کامل 7 تا 9 ساعته برنامه ریزی کنید تا میزان اضطراب شما کاهش یابد.

9. مرتب کردن به هم ریختگی های ذهن:

به هم ریختگی جسمی و به هم ریختگی روانی و ذهنی از عوامل ایجاد استرس و اضطراب در افراد است. پس برای اینکه شما دچار به هم ریختگی جسمی و ذهنی نشوید ، وقت بگذارید و فضای کاری درهم ریخته و نامرتب خود را مرتب کنید . این کار به شما کمک می کند ، منطقی فکر کنید و دچار اضطراب نشوید.

10. لبخند زدن:

برای کاهش اضطراب خود لبخند بزنید زیرا خنده می تواند عوارض افسردگی و اضطراب را کاهش دهد، پس برای دور شدن حالت عصبی در شما چیزی برای خنده پیدا کنید.

11. سپاسگزاری:

برای درمان اضطراب، سپاس گزاری کنید، تا حس قدردانی در تفکرات شما نهادینه شود. این کار سبب می شود افکار منفی از شما دور شوند.

12. داشتن تغذیه مناسب:

برای درمان اضطراب تغذیه ی مناسب داشته باشید . اضطراب ،فعالیت بدن را دچار اختلال می کند و سبب کاهش اشتها خواهد شد.برای تأمین نیازهای بدن، مواد غذایی سرشار از ویتامین B و اُمگا3 مصرف نمایید زیرا این مواد غذایی با سلامت روان ارتباط مستقیمی دارند و اُمگا3 عوارض افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد. مصرف غلات کربوهیدرات دار نیز به میزان سروتونین را تنظیم می کند.

13. یوگا:

یوگا در کاهش استرس مفید است و می تواند روحیه را تقویت کند و مانند یک داروی ضد افسردگی عمل کند و افسردگی و اضطراب و استرس را با تاثیر بر روی سیستم عصبی و واکنش های عصبی کاهش دهد. یوگا میزان کورتیزول، فشار خون و تپش قلب را کاهش داده و با افزایش گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) افت شرایط روحی کاهش می یابد.

14. داشتن تفریحات سالم:

برای اینکه روحیه تان بهتر شود و بتوانید استرس را از خود دور کنید ، با کودک خود و یا خانواده تان به سفر بروید و یا تفریحات سالمی داشته باشید . برای اینکه ذهن خود را خالی کنید یک عصر را با دوستانتان به تفریحات هیجان انگیز بپردازید و بیش از حد تنها نمانید.

15. داشتن حیوانات خانگی البته از نوع سالمش:

داشتن یک حیوان خانگی البته حیوان تایید شده توسط دامپزشک استرس را کاهش می دهد و در بهتر شدن روحیه موثر است زیرا صرف وقت با حیوان خانگی سبب ترشح اکسیتوسین در بدنمی شود. داشتن یک حیوان خانگی سبب می شود شما نسبت به آن احساس مسئولیت نمایید و فعالیت کنید.

منبع: نمناک

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی