بازدید 4701

هماهنگی خوبی با ترکیه در تامین امنیت مرزها داریم

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: هماهنگی و هم‌افزایی بسیار خوبی بین ایران و ترکیه در بحث تامین امنیت مناطق مرزی وجود دارد و این ارتباطات بیشتر نیز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱ 14 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار احمدعلی گودرزی در بانه پس از برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس با فرماندهان مرزبانی آذربایجان غربی، استان کردستان و فرمانده کل ژاندارمری ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه مذاکراتی حول مباحث امنیتی و اشکالات جزیی احتمالی در مرزها مورد مذاکره قرار گرفت‌.

وی با بیان اینکه این تبادل اطلاعات باعث پیشرفت در امنیت منطقه خواهد شد، اضافه کرد: هماهنگی‌هایی در سطح عالی بین ایران و ترکیه وجود دارد و مقرر شد هر اتفاقی در مرزهای ۲ کشور بیافتد، بین مرزبانان ارتباط تنگاتنگی انجام گیرد و مشکل به صورت تعاملی برطرف شود.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: اشکالاتی از جمله بحث متجاوزین مرزی، ورود سلاح و مهمات به داخل کشور و فعالیت گروه‌های معاند در مرزها وجود دارد که هماهنگی لازم برای مدیریت این موارد انجام شد.

سردار گودرزی با بیان اینکه گروه‌های مسلح معاند تلفاتی را به ترکیه و ایران در مناطق مرزی وارد کرده‌اند، افزود: برای ارتقا امنیت پایدار در مرزها، تبادل اطلاعاتی صورت گرفت، ضمن اینکه در بحث استرداد مجرمان بین ۲ کشور تبادل نظر کردیم و در این زمینه و تبادل اطلاعات با دیگر کشورهای همسایه نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی از سفر فرمانده کل ژاندارمری ترکیه به ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: در این جلسه در زمینه برقرسانی، آبرسانی و استفاده از جاده‌های مرزی بین ایران و ترکیه به صورت متقابل هماهنگی‌های لازم در سطح عالی انجام گرفت و امیدواریم با رد و بدل کردن اطلاعات، شاهد امنیتی پایدار در مناطق مرزی ۲ کشور باشیم.
بانه در ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر