بازدید 16314
به استناد شاخص کلام امام(ره)؛

اگر قانون‌شکنی فتنه است، مسئول و غیرمسئول ندارد

بدون شک این کلام روشن دیگر تفسیر متفاوت برنمی‌تابد و چه فتنه‌گران قانون شکن که سر از پذیرش رأی اکثریت بازمی‌زنند و چه کسانی که مسئولیتی دارند، موظفند به قانون عمل کنند و آنچه آشکار و مبرهن است، اینکه نمی‌توان به موجب قانونی، اختیاراتی کسب و هنگام پاسخگویی و مسئولیت، آن قانون و نهادهای آن را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱ 06 June 2010

در حالی که این روزها و به ویژه در چندین روز گذشته، بحث‌های فراوانی درباره امام و خط امام در جامعه شکل گرفته است و از طرفی، دولتیان خود را مدعی خالص و ناب خط امام می‌دانند، بر پایه گزارش‌های منتشره در خبرگزاری‌های حامی دولت، اکنون می‌بینیم که دولت در اجرای مصوبات مجلس تأمل کرده و خود را صاحب تشخیص در اجرا یا عدم اجرای برخی از قوانین تصویب شده در مجلس می‌داند و حیثیت نمایندگی مجلس را زیر سؤال می‌برد.

به گزارش «تابناک»، همه این موارد در حالی است که به هیچ وجه نمی‌توان خط امام را بدون توجه به قانون و مجلس که عصاره ملت است تعریف کرد. اگر قانون شکنی برای کسانی که در بیرون حاکمیت هستند و به عنوان فعال سیاسی مطرح هستند و برای رسیدن به قدرت تلاش می‌کنند، گناه و خبط و سر آغاز یک فتنه است که هست، به طریق اولی برای افرادی که در حاکمیت هستند، گناهی به مراتب بیشتر و خبطی آشکارتر است.

بر این اساس، چگونه می‌توان به نص صریح قانون اساسی در تفکیک و استقلال قوا بی توجهی کرد؛ آن هم قانونی که مشروعیت دولت و قوه اجرایی به صورت مستقیم از آن سرچشمه می‌گیرد. چگونه پیروزی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان بر اساس تمایل مردم و تأیید نهایی نهادهای قانونی موجود در قانون اساسی دانست، اما به بخشی از همان قانون که تصریح می‌کند که قوه مجریه موظف است قوانین مصوب مجلس را اجرا کند بی‌تفاوت ماند.

تفاوت آن کس که تصمیمات نهادی از نهادهای قانونی را نمی‌پذیرد با آن کس که خودش به موجب همبن قانون قدرت را به دست گرفته است، ولی نهاد بالادستی خود را دور می‌زند، در چیست؟ آیا غیر از این است که اگر قانون شکنی اولی فتنه جلی و آشکار است، قانون‌شکنی دومی فتنه خفی و پنهان است که به مراتب خطراتی مهلک تر برای نظام و انقلاب دارد؟

آیا به جز این است که عمده هشدارهای حضرت امام (ره) به رعایت قانون و قانون پذیری متوجه نهادهای حکومتی و مسئولین است؟ آیا آن عتاب مشهور امام (ره) که «غلط می‌کنی قانون را قبول نداری»، خطاب بر قانون شکنی مقام مسئول وقت نبود؟ مگر امام راحل عظیم‌الشأن نفرمودند:

«همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید،‌ ولو برخلاف رای شما باشد. باید بپذیرید، برای این‌که میزان اکثریت است؛ و تشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست، میزان است که همه باید بپذیریم».

بدون شک این کلام روشن دیگر تفسیر متفاوت برنمی‌تابد و همان گونه که در تحلیل پیشین «تابناک» از این کلام اشاره شد، چه فتنه گران قانون شکن که سر از پذیرش رأی اکثریت باز می زنند و چه کسانی که مسئولیتی در اختیار دارند موظفند به قانون عمل کنند و آنچه آشکار و مبرهن است اینکه نمی توان به موجب قانونی اختیاراتی را کسب کرد و هنگام پاسخگویی و مسئولیت، آن قانون و نهادهای آن را رد نمود. این خلاف صریح خط امام، سیره عقلا و اجماع علما است. علاوه بر این جامعه هرگز نمی پذیرد که نمایندگی مجلس را به صرف نمایندگی حوزه‌های انتخاباتی هر کدام از نمایندگان تقلیل داد و به تخفیف آن پرداخت.

این مسأله بسیار واضح است که امام مجلس را عصاره ملت معرفی فرموده اند، پس مگر می‌توان به خاطر تصمیمات یا مخالفت‌های مجلس با برخی روندها آن را تخفیف و تقلیل داد و باز هم ندای خط امام سر دهیم. این مسأله آنقدر روشن است که تصورش موجب تصدیقش می‌شود. 

به نظر می‌رسد با این اظهارات و این گونه عدم تبعیت از قانون و مصوبات مجلس و تقلیل دادن مجلسیان به نمایندگی از پنج یا شش هزار نفر و از طرفی ادعای بودن در خط ولایت جز اینکه بر آشفتگی فکری مردم بیفزاید و شک و تردید را درباره درستی سخنان و ادعاهای مقامات اجرایی در تن و جان مردم اندازد، فایده دیگری ندارد.   

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
با سلام
فكر كنم تندروي و خصومت شما هم بعضي وقتها زياد مي شود و اينكه فرقي بين دير اجرا كردن قانون يا نوع اجرا ان را بايد با قانون شكني و فتنه و.... قائل نيستيد حاكي از مشكلات حل نشده و اغراض شخصي و ... دارد. فتقوالله...
"جز اینکه بر آشفتگی فکری مردم بیافزاید و شک و تردید را درباره صحت و درستی سخنان و ادعاهای مقامات اجرایی در تن و جان مردم اندازد، فایده دیگری ندارد"
تابناك جان، شما مطمئن باش كه ديگه هيچ شك و ترديدي براي ما نمانده است و بخوبي سره را از ناسره تشخيص ميدهيم.
فتنه گر عمه ات كثافت هاي آشغال شما يه مشت آدمكش بي وجدانيد جاي همتون تو جهنمه لعنت شده ها
كو گووووووش شنوا؟
تابناک خفشه شو لطفا اون موقع که داشتن قانون اساسیو خط امامو خون 300 هزار شهید رو لگد مال میکردن و هنوز هم میکنن خفه خون گرفته بودی الان هم خفه شو .
به قول سهراب سپهري: اي سبدهاتان پر از خواب، سيب آورده ام، سيب سرخ خورشيد
شما در این مقوله منظورتان دولتی ها هستند و این سخن شما زمانی به چشم خیرخواهی دیده خواهد شد که بیطرفی شما به اثبات رسیده باشد که نرسیده و جانبداری شما از طیفی خاص از اول هویدا و آشکار بوده و حالا هر چه قسم حضرت عباس هم بخورید دم خروس که پیداست پس این توصیه شما به دیده دیگری تعبیر خواهد شد.
تابناک جون بازم که به دست و پازدن افتادی آخه مگه کسی به شما گیر داده که کی کی بود من نبودم دولت احمدی نژاد بود راه انداختی؟!!!!!
عین عبارت احمدی نژاد اینه : «کسی که با 6 هزار رأی نماینده شده، خود را مصون و مبرا و نماینده مردم می‌داند اما خودِ این فرد، رئیس‌جمهور را با بیش از 24 میلیون رأی، نماینده ملت نمی‌داند!؟» این کجاش "تقلیل دادن مجلسیان به نمایندگی از پنج یا شش هزار نفر"ـه؟
خوشم میاد اینقدر خرید که از همه فحش می خورید خاک بر سرتون
واقعا با اين تفسيرتون. اين قدر خنديدم. اگه هر روز يكي دوتا از اين جور تفسيرها بكنيد نشاط جامعه را بطور قابل توجه اي بالا مي بريد.
نزدیک 22 خرداد شد ، دوباره زدید تو کار فتنه
دراین حالت مقصر خود مجلس و مجلسیان هستند که از حیثیت خود دفاع نمی کنند .
من همین فتنه گران را بسیار با شرف تر از شما متلملقان می دانم.
تا دماغ و ... تابناکی ها بسوزه
پرب و شتم وزير كشور را هم اگر جسارت نمي شود جز مصاديق قانون شكني قيد كنيد . مجددا ببخشيد جسارت نشود.
خفه شو بابا حال نداریم. با چند هزار رای اینقدر زر مفت می زنی
تف بر شما لجن پراکنان عمروعاص صفت
باز نزارید ولی به خدا قسم من از کسانی که قانون خدمات کشوری را مسکوت گذاشته اند نمی گذرم. به خدا اصلا دلم به کار نمی رود
احسنت
بابا بی خیال فیلتر تان می کنن ها
احسنت به تابناک حق را بگو و از این جهت از کمی طرفدار هراس نداشته باش
تو را بخدا اینقدر حرفهای امام را شعار گونه لوث نکنید. آیا عمل می شود؟ افسوس!
تعامل دولت ومجلس که قانون شکنی نام ندارد عزیزم
فتنه یعنی براندازی
فتنه یعنی دشمن شاد کردن
فتنه یعنی عدم پایبندی به رای اکثریت
فتنه یعنی ضد ولایت فقیه بودن که از قانون اساسی منشا می گیرد
فتنه یعنی چند عیب را مکررا بازتاب دادن بدون تعریف از محاسن بی شمار دولت جهت مایوس کردن خواننده بی بصیرت
فتنه یعنی با لیبرالها ومنافقین خون خوار هم پیمان شدن
فتنه یعنی 72 شهید ساختن مثل اقا سلطان
هوالعلیم
تابناک عزیز بهتر است بجای توجیه عقده گشایی های آقای ع م علیه رییس جمهور به منافع ملی و انقلاب فکر نماید! متشکر
دستتون درد نکند. بالاخره یکی حرف دل ما رو زد .
مسئولینه اجرایی کشور خواهش میکنم به مصوبات مجلس توجه و آن را اجرا نمایید>
تابناک عزیز دستت درد نکنه که به نکات واضح ولی نادیده توجه میکنی.
بهتر است تابناكي هاي ملعون و منافق و مزدور در كار "شاخص" شناسي وارد نشوند...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر