بازدید 47741
بسته ویدیویی «تابناک»

چرا دیگر جنگ بزرگی رخ نخواهد داد؟ / مرگ‌بارترین مرز در جهان کجاست؟ / چگونه سرما انسان را می‌کشد؟ / چرا جمهوری اسلامی قدرت موشکی شد؟ / چگونه آمریکا در بازسازی افغانستان شکست خورد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 05 January 2021

چرا دیگر جنگ بزرگی رخ نخواهد داد؟ / مرگ‌بارترین مرز در جهان کجاست؟ / چگونه سرما انسان را می‌کشد؟ / چرا جمهوری اسلامی قدرت موشکی شد؟ / چگونه آمریکا در بازسازی افغانستان شکست خورد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


چرا دیگر جنگ بزرگی رخ نخواهد داد؟

در دوران کنونی، کمترین تعداد جنگ در تاریخ بشر شکل گرفته است. از جنگ های صدساله و جنگ های جهانی خبری نیست. سه دلیل عمده برای افول تعداد جنگ ها در تاریخ مدرن ذکر می‌شود. در این ویدیو به این سه دلیل پرداخته می‌شود.

 

 

چگونه آمریکا در بازسازی افغانستان شکست خورد؟

طالبان کنترل مناطق زیادی از افغانستان را در اختیار دارد و تمامی روند بازسازی این کشور متوقف شده است. در این ویدیو با نگاهی به این روند اطلاعات سودمندی از تاریخچه این بازسازی و توقف روند آن بدست می‌آید. آمریکا با هدف کنترل افغانستان اقدام به بازسازی جاده‌های این کشور کرد تا بتواند نیروهای نظامی خود را به سرعت در آن جابجا کند. در مقابل طالبان با تخریب این جاده که هزینه ای سه میلیارد دلاری داشته است، موجبات خروج تدریجی آمریکا را فراهم کرد.

 


چگونه سرما انسان را می‌کشد؟

سرمای شدید با کاهش دمای بدن باعث می‌شود که آب موجود در بافت‌ها و سلول‌های بدن یخ زده و آن‌ها را از بین ببرد. هرچند سرمای شدید می‌تواند کشنده باشد، بدن انسان نیز در برابر سرما کاملا بی دفاع نیست و برای مقابله با سرما مکانیزم‌هایی دارد که در صورت مواجهه با آن فعال می‌شوند. در این ویدیو با تاثیر سرمای شدید روی بدن بیشتر آشنا شوید و ویژگی‌های بدن خود را بهتر بشناسید.

 


مرگ‌بارترین مرز در جهان کجاست؟

قاره آفریقا از دیرباز به علت استعمار و استثمار گسترده توسط کشورهای اروپایی، شاهد بحران‌های بسیاری بوده است. در سال‌های اخیر به علت ناپایداری دولت‌ها، اختلافات قومیتی و مذهبی، فقر گسترده و جنگ، از آفریقای سیاه به شمال آفریقا و سپس اروپا مهاجرت بسیاری انجام شد. اتحادیه اروپا برای سال ها چشم بر خطرناک بودن مدیترانه برای این مهاجرت بسته و به مرگ مهاجران از طریق این مسیر بی اعتنا بود؛ اما با خبرساز شدن آمار مرگ و میر مهاجران، اقدام به عملیات جستجو و نجات آنها از دریا کرد. سیاست های مهاجرستیز اروپا باعث سرگردانی مهاجران و آینده نامعلوم برای آنها شده است. اروپایی که خود باعث و بانی این موج مهاجرت است، حال نمی‌خواهد کوچکترین مسئولیتی در قبال مهاجرین داشته باشد.

 


چرا جمهوری اسلامی قدرت موشکی شد؟

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های متعددی در یک سال اخیر، به نقش بازدارنده‌ی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و به تبیین آثار آنان برای تأمین امنیت مردم کشورمان پرداختند. در همین راستا دفتر رهبر انقلاب یک موشن گرافی تحت عنوان «یک معادله ساده» را منتشر کرده و به مرور اجمالی دلایل تصمیم جمهوری اسلامی ایران به ایجاد، حفظ و تقویت توان موشکی خود پرداخته است و به این پرسش پاسخ داده که چرا جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت قدرت موشکی شود؟ این موشن گرافی را در تابناک می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
به همون دلیلی که میگفتید دیگر همه گیری بیماری رخ نخواهد داد
پس قبول دارید که جنگ کوچک رخ خواهد داد !!!!
اخرین وتنهاراه باقیمانده برای ماندن ترامپ درکاخ سفید جنگ باایران است واین اتفاق ظرف چندروزاینده خواهدافتاد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
نه بابا
, خواهیم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
حتما خواهیم دید
به نظرم در دهه های آینده احتمال رخ دادن جنگ های بزرگ وجود دارد و قطعا این جنگ ها کشورهای زیادی را درگیر میکند ولی به طور کلی در دنیا وجود کشورهایی که به مانند لنگری باثبات هستند و عامل ایجاد صلح در جهانند باعث دور شدن از حوادثی مانند جنگ میشوند.
سلام نه روش جنگ عوض شده
جنگ هنوز است الان شده به صورت ترور و جنگ میکروبیولوژیکی یا جنگ اقتصادی و تحریم چه فرقی دارد به جای کشتن با بمب و تیر و اسلحه با تحریم خود یا مردم دیگر کشورها از خود یا سایر کشور ها تلفات میدهد یا میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
نظر خردمندانه ای دادی، دقیقن همینطوره که میگی
ولی متاسفانه یه عده تو این کشور تصورشون از جنگ همون تصور سنتی از جنگ هست
توان موشکی خوب است زمان جنگ با صدام نداشتن موشک خیلی کشورمان را اذیت کرد ولی ای کاش تنها موشک نبود خودروسازان هم به فکر مردم بودند هر اهن پاره ای را به نام خودرو به قیمت گزاف به خورد ملت نمیدادند
تبلیغ ها مانع دیدن ویدئوها میشود،فکری بکنید.
چرا دنبال جنگید،دنبال صلح بزرگ باشید
انشاالله آخرین جنگ ، جنگ بین ایران و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و نطفه نامشروعش رژیم صهیونیستی و اروپای حلقه به گوش و رژیمهای فاسدوخائن عربی باشد که با محو ونابودی اسرائیل و شکست خفت بار آمریکای فاسد و همه دشمنان اسلام و مسلمین پرچممان را بر فراز کاخ سفید به احتزاز در آوریم
انشاالله این دفعه دیگر شاهد جام زهر و نرمش قهرمانانه و التماس های مخفیانه نباشیم
درود بر رهبر قهرمان ایران عزیز که خار چشم دشمنان ایران هستند
دیگر جنگ همه جانبه رخ نمیدهد زیرا توافقی بین کشورهای قدرتمند جهان رخ داده که هر کسی از بمب اتم استفاده کند همه کشورهای دارنده بمب اتم آن کشور رو با خاک یکسان میکنن به خاطر همین امریکا داعش رو ساخت ولی جنگی رخ نمیدهد برای اینکه هر کشوری جنگ کند صدسال عقب میافتد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر