بازدید 31363
پیمانه اقتصادی

کاهش قیمت دلار و رشد بورس در آغاز هفته/ وزیر راه باز هم از حباب قیمت مسکن گفت/ امیدواری وزیر صنعت به کاهش قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ پیش بینی قیمت طلا از نگاه دو گروه/ رئیس کل بانک مرکزی درباره کسانی که دلار دارند، چه گفت؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سبد «سهام عدالت» چقدر شد؟ افزایش ارزش دارایکم، ارزش پالایش یکم چقدر است؟ ریزش قیمت سکه به کانال ۱۱میلیون تومانی، جریمه متخلفان صنف مرغ و تخم مرغ، چین برترین شریک تجاری اتحادیه اروپا ماند و بهبود فروش تسلا در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 19 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سبد «سهام عدالت» چقدر شد؟ افزایش ارزش دارایکم، ارزش پالایش یکم چقدر است؟ ریزش قیمت سکه به کانال ۱۱میلیون تومانی، جریمه متخلفان صنف مرغ و تخم مرغ، چین برترین شریک تجاری اتحادیه اروپا ماند و بهبود فروش تسلا در چین را در بر دارد.

 

رشد بورس در آغاز هفته

امروز شاخص کل با ۳۱۵۲۷ واحد افزایش معادل ۲.۲۳ درصد به یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۸۸۷ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۸۲۳۸ واحد افزایش معادل ۲.۲۳ درصد به ۳۷۷ هزار و ۵۷۵ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۸۴۰ واحد افزایش معادل ۲.۰۳ درصد به ۴۴۵ هزار و ۲۳۵ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۸۸۴۰ واحد افزایش معادل ۲.۰۳ درصد به ۲۹۱ هزار و ۴۵۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۷۵۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۹۱ درصد به دو میلیون و ۵ هزار و ۵۷۳ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۷۶۶ واحد افزایش معادل ۲.۰۹ درصد به یک میلیون و ۶۱ هزار و ۶۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۸۳۴۴ واحد افزایش معادل ۲.۴۱ درصد به ۲ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۶۹ واحد رسید.

گزارش بورس امروز شنبه ۲۹ آذر ۹۹/ شاخص کل سبز پوشید!

گزارش بورس امروز شنبه ۲۹ آذر ۹۹/ شاخص کل سبز پوشید!

ارزش سبد «سهام عدالت» چقدر شد؟

ارزش سهام عدالت نیز همسو با صعود شاخص کل بورس، اندکی افزایش یافت. کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، در پایان معاملات روز ۴ شنبه ۲۶ آذر ارزش سهام عدالتشان به ۱۰ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان رسیده بود، در روز ابتدایی این هفته ارزش این سهام معادل ۲.۱۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۱۰ تومان رسید که بر این اساس، طی معاملات امروز ۲۱۵ هزار و ۸۱۰ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۸۸۶ تومان رسیده است.

ارزش سبد «سهام عدالت» چقدر شد؟

افزایش ارزش دارایکم

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با رشد ۱.۶ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۸ هزار و ۷۲ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با افزایش ۱.۴۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۸ هزار و ۵۱ تومان معامله شد.

ارزش سبد «سهام عدالت» چقدر شد؟

ارزش پالایش یکم چقدر است؟

قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با رشد ۰.۰۱ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۹ هزار و ۴۷۶ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۴ میلیون و ۷۳۸ هزارتومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۰.۶۵ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۹ هزار و ۴۱۳ تومان معامله شد. /جزئیات بیشتر

ارزش سبد «سهام عدالت» چقدر شد؟
 

کاهش قیمت دلار

در معاملات امروز (شنبه بیست و نهم آذرماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۴۵۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، ۳۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۰۳۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که این رقم نسبت به روز پنجشنبه ۲۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره کسانی که دلار دارند چه گفت؟

عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: قطب نمای سیاستگذاری بانک مرکزی حول کنترل تورم و کمک به رشد اقتصادی کشور است. در این راستا، نرخ ارز به عنوان یک متغیر کلیدی اقتصاد کلان نقشی مهمی به عهده دارد. سیاست بانک مرکزی بر این استوار است که نرخ ارز بایستی با توجه به شرایط اقتصاد کلان کشور، از جمله روند ارزش صادرات نفتی و غیرنفتی، تراز خارجی و جلوگیری از هدررفت منابع ارزی کشور سامان گیرد. مقاومت در مقابل کاهش نرخ ارز از سوی کسانی که ارز دارند، را می‌توان درک کرد، ولی عوامل بنیادی بازار شرایط خود را در هر صورت تحمیل خواهد کرد. در همین راستا، تامل واردکنندگان برای خرید ارز در سامانه نیما نیز  قابل درک است.

ریزش قیمت سکه به کانال ۱۱میلیون تومانی

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه) با ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز پنجشنبه، به بهای ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه به بهای چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به قیمت ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا از نگاه دو گروه!

آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز در سال ۲۰۲۰ نشان داد، با وجود هشدار تحلیلگران درباره نوسان معاملات در دو هفته آینده، خوش بینی فوق العاده ای نسبت به افزایش قیمت طلا وجود دارد. به گزارش ایسنا، با پایان آخرین هفته معاملاتی کامل سال ۲۰۲۰ به نظر می رسد، بازار طلا سال را با عملکرد قوی به پایان می برد به طوری که قیمت ها مقاومت در پایین مرز ۱۹۰۰ دلار را تست می کنند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک اظهار کرد: ممکن است نوسان شدیدی را در چند هفته آینده شاهد باشیم اما عوامل بنیادین مثبت برای طلا به قوت خود می مانند. عواملی که قیمت طلا را در سال ۲۰۲۰ بالا برد در سال ۲۰۲۱ از میان نمی روند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر معادل ۷۹ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۴ درصد نظری نداشتند. سرمایه گذاران خرد هم مانند تحلیلگران وال استریت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران، ۱۴۰۲ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۰۴۸ نفر معادل ۷۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۰۲ نفر معادل ۱۴ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۱۵۲ نفر معادل ۱۱ درصد نظری نداشتند.

امیدواری وزیر صنعت به کاهش قیمت خودرو در ماه‌های آینده

وزیر صنعت با تاکید بر لزوم اصلاحات ساختاری در بدنه خودرو سازان گفت: در ده خودرو ساز برتر جهان به ازاری هر کارگر سالانه ۴۰ خودرو تولید می‌شود، در حالی که این میزان در ایران ۷ خودروست که نشان دهنده لزوم اصلاحات ساختاری در جهت رقابت پذیری و کاهش قیمت است. وی با ابراز امیدواری برای کاهش قیمت خودرو در ماه‌های آینده افزود: قطعا با افزایش تولید و عرضه به بازار، دلالانی که از فرصت تفاوت قیمت کارخانه و بازار در ماه‌های اخیر منتفع شدند و با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد.

وزیر راه بازهم از حباب قیمت مسکن گفت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسانات بازار مسکن گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به دلایل گوناگونی دچار نوسان است و این مساله موجب شده که قیمت آن با حباب مواجه شود، از این روی، نمی‌توان به صورت هیجان زده درباره مسائل مختلف حوزه مسکن از جمله قیمت مسکن طرح اقدام ملی صحبت کرد.
 

بهبود فروش تسلا در چین

چند گزارش خارج از چین حاکی از آن است که تسلا در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ و به‌ طور خاص در ماه دسامبر، موفقیت فروش قابل‌توجهی در آنجا خواهد داشت. طبق گزارش‌ها در هفته گذشته، فعالیت‌های غیرمعمول در فروشگاه‌های تسلا در چین وجود داشته است. این می‌تواند به‌ دلیل راه‌اندازی مدل تا‌زه‌سازی شده ۳ یا آغاز تولید مدل Y باشد. ظاهرا از زمانی که چین قوانین پلاک خودرو را تغییر داده، علاقه به خودروهای الکترونیکی بسیار افزایش یافته است. شانگهای دارای محدودیت‌های پلاک سخت است که تعداد پلاک مجاز به دارندگان خودرو را محدود می‌کند. علاوه‌ بر این، پلاک‌های غیر محلی محدودیت‌هایی دارند و چین اخیرا این محدودیت‌ها را افزایش داده است. با این حال، NEV‌ها (وسایل نقلیه جدید انرژی) از این محدودیت‌ها معاف هستند. علاوه‌ بر این، پلاک‌های «سبز» به‌صورت رایگان در دسترس هستند و نیازی به مالیات خرید ندارند.

جریمه متخلفان صنف مرغ و تخم مرغ

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد، در نتیجه بازرسی از واحدهای عرضه مرغ و تخم مرغ طی هفته گذشته، مجموعا بیش از ۹۹ میلیون تومان جریمه برای واحدهای متخلف صادر شده است.

چین برترین شریک تجاری اتحادیه اروپا باقی ماند

طبق گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، چین تا پایان ماه اکتبر (مهر-آبان) همچنان برترین شریک تجاری اتحادیه اروپا باقی مانده است. طبق گزارش جدید یورواستات، تجارت کالای چین با اتحادیه اروپا در ده ماه ابتدایی امسال به ۴۷۷.۷ میلیارد یورو (معادل ۵۸۲.۸ میلیارد دلار) رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲.۲ درصد جهش داشته است. در همین زمان (در دوره ژانویه تا اکتبر) تجارت اتحادیه اروپا با آمریکا ۱۱.۲ درصد در مقایسه با سال گذشته سقوط کرد و به ۴۶۰.۷ میلیارد یورو رسید. از ماه جولای چین جایگاه آمریکا را تصاحب کرده و به برترین شریک تجاری بلوک اروپا تبدیل شده است، حال آنکه تجارت بین‌المللی اروپا از ماه فوریه رو به افول گذاشته و در ماه آوریل به پایین سطح تاریخ خود رسیده بود. تجارت اروپا در ماه می رشد کرد و در ماه ژوئن تثبیت شد؛ اما با این حال هنوز پایین‌تر از سطح قبل از پاندمی است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
چرا دلار پایین تر نیاد و تو این کانال نگه داریم ؟
چون قیمت مسکن کاهش پیدا میکنه قیمت خودررو قیمت لوازم خانگی و بانک ها متضرر !
دلالانی که از فرصت تفاوت قیمت کارخانه و بازار در ماه‌های اخیر منتفع شدند و با ایجاد بازار کاذب در داخل سود کردند حذف خواهند شد.

ببینیم !!!!!!
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
قیمت کارخونه رو میارن بالا همون قیمت بازار می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
دلال رو ازدر بندازی بیرون از پنجره وارد میشود
عجب




من یک ایرانی ام؟
خرید وفروش مسکن را به طور کامل با انتقال قبوض اب و برق و گاز بنام خریدار از حباب و تورم این بخش بکاهید
زاکانی: تشویق مردم به حضور در بورس یک جنایت بزرگ بود!!!!
هنوزم دارند باتبلیغات شبانه روزی همین کار رو انجام میدن
البته مردم هم مقصرند که دوست دارند ازیک سوراخ چندین بار‌گزیده بشوند
پاسخ ها
سهامدار جزء
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
بالاخره ملت باید برای جبران کاهش ارزش پول ملی یه کاری بکنند دیگه
وزیر صمت در حالی از کاهش قیمت خودرو سخن میگوید که محصول جدید ایران خودرو که همان دنا با تغییر چراغ ها مثل همیشه و با موتور سمند است را 800 میلیون تومان قیمت گذاری کرده است!!!!...... واردات خودرو تا 5 سال کارکرده را با تعرفه معقول، آزاد بگذارید بعد ایران خودرو و وسایپا هر خودرویی را با هر قیمتی خواستند بفروشند!
بعضی ها فکر می کنند که مشکل اصلی کشور تورم و گرانی است و آنرا به تحریم ها ربط می دهند در حالی که مشکل اصلی کشور نبودن توازن است که همه آنها به مدیریت کشور مرتبط است. توازن یعنی اینکه اگر یک شوک وارد شد فقط به یک نقطه وارد نشود که موجب صدمه به آن نقطه شود باید اوضاع بگونه ای برنامه ریزی شود که شوک به کل بدنه اقتصاد وارد شود که فقط باعث لرزش خفیف شود و کمترین صدمه وارد شود بعنوان مثال می بینیم که یک روز لبنیات 40 درصد گران می شود دو هفته دیگر گوشت 40 درصد گران می شود دوهفته دیگر ویزیت پزشکان افزایش می یابد. یک سال بعد حقوقبگیر با 10 و 12 درصد افزایش حقوق مواجه می شود و لذا می بینیم که یک عدم توازن و ناهنجاری مدیریت نشده در کشور وجود دارد که تحریم ها کمترین نقش را در آن دارند و با یک مدیریت حساب شده می تواند تورم را بطور یکسان و متوازن پخش و یکسان سازی کرد و اساسا یارانه را برای متوازن کردن بوجود آمده است نه برای گداپروری و فریب مردم و باید توجه کرد که تورم مشکل دوم اقتصاد است.
از شانه تخم مرغ با قیمتی که سایتها زدند اصلا چیزی ننوشتید؟؟؟؟؟؟
فعلا دغدغه فقط دلار و طلا است و مابقی قیمتها مهم نیست؟؟؟؟؟؟
G2G: خدماتی که سازمان های دولتی به همدیگر می دهند
G2E: خدماتی که سازمان های دولتی به کارمندان خود می دهند
B2E: خدماتی که صاحبان کسب و کار به کارمندان می دهند
G2B: خدماتی که سازمانهای دولتی به صاحبان کسب و کار می دهند
B2G: خدماتی که صاحبان کسب و کار به سازمان های دولتی می دهند
G2P: خدماتی که سازمان های دولتی به مردم می دهند
P2G: خدماتی که مردم به سازمان های دولتی می دهند
B2P: خدماتی که صاحبان کسب و کار به مردم می دهند
M2B: خدماتی که مدیران ارشد و قانون گزاران به صاحبان کسب و کار می دهند
P2P: خدماتی که مردم به مردم می دهند
M2P: خدماتی که مدیران ارشد و قانون گزاران به مردم می دهند
M2G: خدماتی که مدیران ارشد به سازمانهای دولتی می دهند
اینها مواردی است که باید مقدار و تعداد آنها برسی شود و نقاط ضعف آنها بررسی شود و از لحاظ نوآوری و فناوری دیجیتالی و فرایندی بررسی شوند تا بتوان سندهایی مثل سند بیست ساله همراه با توسعه مداوم داشت
وااقعا شرم آوره این رشد بورس بطوری که هر واحد صندوق پالایش بکم که 4ماه پیش به قیمت 10هزار تومن به مردم فروخته شد، امروز با قیمت اسفناک 8500تومن خریده میشد!! عده کثیری از عامه مردم درگیرن! پس باید اقدام جدی ، عملی و سریع قبل از بغرنج شدن ماجرا انجام گیرد.
ظرفیت سایپا 7 هزارنفر بوده، الان لیست رزرو 1 رو گذاشتن و 5100 نفر رو معرفی کردن. یعنی فقط 2 هزارنفر واریز زدن؟
اگه پیش پرداخت میزاشتن این اوضاع نمیشد و واقعا اونایی که نیاز دارن ثبت نام میکردن.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی