دلیل ریزش سنگین بورس چه بود؟

یک کارشناس بازار سرمایه دلیل ریزش امروز بازار را دامن زدن فضای مجازی به برخی از شایعات دانست که بی اساس هستند.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 15 December 2020

به گزارش بورس تابناک، بازار سرمایه امروز شاهد ریزشی عجیب بود. روز گذشته زنگ خطر بورس به صدا درآمده بود اما امروز آژیر به صدا درآمد و رنگ قرمز به در و دیوار تالار شیشه‌ای زده شد. شاخص کل بازار سرمایه در معاملات روز جاری و پس از گذر از روزهای پرسود و نوسان گرفته شده، دچار افتی شدید شد که در دو هفته گذشته شاهد آن نبود. نماگر اصلی بازار سرمایه امروز در اثر عرضه سهم‌های تأثیرگذار بازار، بیش از ۵۵ هزار واحد ریزش داشت اما امروز شاخص کل هم‌وزن نیز وضعیت خوبی را نداشت و در روز جاری، بیشتر شرکت‌های کوچک هم دچار افت سهم شدند. در نتیجه بازار سرمایه امروز به طور کامل رنگ خون گرفت.

مسلم شجاعی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریزش امروز شاخص کل بورس اظهار کرد: اگر از بحث تکنیکال و بنیادی بگذریم و رفتارهای مالی سرمایه گذاران را مورد بررسی قرار دهیم نوعی ترس ناشی از برخی شایعات در بازار به وجود آمده که کاملا بی اساس است و این موضوع نیز دلیل عمده سهامداران برای فروش سهم های خود بوده که باعث شده تا شرایط بازار به یک چنین نقطه ای برسد و روز گذشته نیز برخی شایعات دیگر روی ذهن سهامداران تاثیر گذاشت و باعث به وجود آمدن یک جو روانی در بازار شد.

وی بیان کرد: در برخی از تحلیل های بنیادی و تکنیکال از اصلاح شاخص گفته شده که تاثیر منفی زیادی روی بازار ندارد و این ترسی که از هفته گذشته در میان سهامداران پیش آمده است تاثیر خیلی بیشتری دارد. به همین خاطر، دلیل منطقی و درستی برای اینگونه ریزش ها وجود ندارد چرا که  نه گزارش منفی آمده و نه این که اتفاق منفی افتاده است.

شجاعی با اشاره به ادامه دار نبودن این ریزش ها تصریح کرد: به نظر نمی رسد که این گونه ریزش ها ادامه دار باشد و البته فردا همین شرایط وجود دارد و فقط اینکه احتمالا منفی کمتری را تجربه کند که در این میان، این شرایط و هجمه های شایعات باعث خسته شدن سهامداران خواهد شد چرا که این روند، این  ترس را در میان فعالان بازار انتشار می دهد و باعث خواهد شد تا صف های فروش زیادی شکل گرفته و شرایط، غیر قابل پیش بینی و تحلیل شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تکذیب رسمی شایعات می تواند به این قائله ها پایان دهد، ادامه داد: باید توجه کرد که این شرایط هم درست نیست که در هر لحظه، هر شایعه ای که در داخل و خارج مطرح می شود؛ نهادها و مقامات کشور بخواهند به طور رسمی  در مورد آن نظر داده و تکذیب کنند؛ هر چند که این تکذیب می تواند به پایان یافتن  قائله ترس در میان سهامداران بسیار کمک کند.

 

منبع:سایت خبری بازار

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زاکانی: تشویق مردم به حضور در بورس یک جنایت بزرگ بود!!!!
هنوزم دارند باتبلیغات شبانه روزی همین کار رو انجام میدن
البته مردم هم مقصرند که دوست دارند ازیک سوراخ چندین بار‌گزیده بشوند !ً‌
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی