بازدید 13364

واکنش یمن به سخنان کوشنر درباره عادی‌سازی روابط

رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعاء، در واکنش به اظهارات مشاور ترامپ در باره حتمی بودن عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض گفت، عربستان سعودی از جهان اسلام و مسائل آن فاصله گرفته است.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 10 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن (دولت صنعاء)، به سخنان داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

او در حساب توییتری خود نوشت: «سکوت عربستان سعودی در برابر اظهارات کوشنر درباره عادی‌سازی حتمی این کشور با اسرائیل دلیلی است بر میزان و سطح جدایی پادشاهی عربستان سعودی از امت اسلام و مسائل مقدس آن و در رأس آن مسئله فلسطین».

عبدالسلام در توییتی دیگر نوشت: «هرگونه عادی‌سازی روابط چه از نوع شرقی باشد یا از نوع غربی، محکوم و مردود است و هیچ دلیلی نمی‌تواند برای هر دولتی که مدعی است اسلامی و عربی است، برقراری روابط با رژیم اشغالگر را توجیه کند».

جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ بعد از اعلام خبر عادی‌سازی روابط بین مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط گفت که عادی سازی بین این رژیم و عربستان سعودی «اجتناب ناپذیر» است.

او گفت که اکنون فقط مسئله زمان مطرح است و دیر یا زود روابط آن‌ها با یکدیگر عادی خواهد شد (جزئیات بیشتر).

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش در حساب توییتری خود نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد. دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی مغرب بر سر برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند- این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است».

رئیس جمهور آمریکا در توییتی نیز نوشت که حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته است. او در این خصوص نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

یک مقام ارشد آمریکا نیز به دنبال اعلام این توافق، گفت که ترامپ و محمد ششم، پادشاه مغرب تلفنی گفتگو کردند. مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان