بازدید 27569
پیمانه اقتصادی

اعداد پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای فروش نفت غیرواقعی است/ همسایه ایران میزبان خودروساز آلمانی برای مونتاژ و تولید خودرو/ پیش بینی بازار نفت در سال آینده؛ طلای سیاه چند دلار می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ۳۶ نماد بورسی متوقف شدند، دو راهکار پیش‌ روی معامله‌گران، سهمیه بنزین معلولان کاهش نیافت، چالش جدید برای مجوز پرواز بوئینگ‌های ۷۳۷ و هشدار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای درباره گران فروشی مرغ را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 10 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ۳۶ نماد بورسی متوقف شدند، دو راهکار پیش‌ روی معامله‌گران، سهمیه بنزین معلولان کاهش نیافت، چالش جدید برای مجوز پرواز بوئینگ‌های ۷۳۷ و هشدار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای درباره گران فروشی مرغ را در بر دارد.

۳۶ نماد بورسی متوقف شدند

از میان نمادهای بورسی ۳۶ نماد به دلایل مختلف از جمله تعلیق نماد معاملاتی، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی و... تا تاریخ ۱۹ آذرماه متوقف شدند. به گزارش ایسنا، تعلیق نماد معاملاتی نمادهای کنتورسازی ایران (آکنتور)، سیمان هگمتان (سهگمت)، سیمان ایلان (سیلام)، تامین ماسه ریخته گری (کماسه)، بانک انصار(وانصار) و برگزاری مجمع عمومی فوق العاده (در خصوص تغییر سرمایه) نیز ایران ترانسفو (بتراس)، به پرداخت ملت (پرداخت)، صنایع کاغذسازی کاوه (چکاوه)، ایرکا پارت صنعت (خکار)، کارخانجات داروپخش (دارو)، کشت و صنعت پیاذر (غاذر)، بیسکویت گرجی (غگرجی)، جام دارو (فجام)، فولاد خوزستان (فخوز)، باما (کاما)، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) و  پتروشیمی نوری (نوری) متوقف کردند.

کشاورزی و دامپروری مگسال (زمگسا)، بهنوش ایران (غبهنوش)، پارس سرام (کسرام)، هلدینگ سرمایه گذاری البرز(والبرز)، لیزینگ پارسیان(ولپارس) به دلیل تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی و کشت و صنعت چین چین(غچین)، شرکت سرمایه گذاری استان لرستان(وسلرستا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب ادامه توسقف حداکثر برای دو روز کاری متوقف شده اند. برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه باعث توقف نمادهای صنایع سیمان دشتستان (سدشت)، شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان (وسصفا) و برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده(انتخاب اعضا) باعث توقف نمادهای تراکتورسازی ایران(تایرا)، ریخته گری تراکتورسازی ایران (ختراک) و موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) شده اند.

دو راهکار پیش‌روی معامله‌گران

یاسر شریعت، کارشناس بازار سرمایه: افزایش شاخص هم‌وزن در جریان معاملاتی روز‌ چهارشنبه نشان‌دهنده این موضوع است که مقداری اقبال نسبت به سهم‌های کوچک‌ و متوسط بیشتر شده است. در رشدی که نماگر‌های بازار سهام طی چند هفته اخیر تجربه کردند نیز سهم‌‌های بزرگ اعم از بانکی‌، ‌فولادی، معدنی، ‌پتروشیمی و پالایشی توانستند نقش قابل‌توجهی را ایفا کنند. این دست از شرکت‌ها به‌دلیل حجم معاملات و ارزش بازار بسیار بالا نمی‌توانند مداوم در مدار صعودی حرکت کنند. به‌طور معمول این شرکت‌ها پس از رشد مقطعی وارد فاز استراحت و مجدد برای رشد بعدی آمادگی لازم را به دست می‌آورند. اما در شرکت‌های کوچک‌ و متوسط بازار شرایط متفاوت‌تری خواهیم داشت، به‌طوری‌که رشد‌ سهام به‌دلیل کم‌ بودن ارزش بازار می‌تواند مدام روی دهد.

به نقل از دنیای اقتصاد؛ از طرفی شاخص کل زمانی که به محدوده‌‌های مقاومتی نزدیک می‌شود برخی از فعالان بازار از سهم‌های شاخص‌ساز فاصله می‌گیرند، این قشر از سرمایه‌گذاران در چنین مواقعی یا هیچ‌گونه فعالیتی در بازار ندارند یا اینکه به سمت سهام شرکت‌های کوچک‌تر تغییر مسیر می‌دهند. بررسی‌ها حاکی از این است که غالب سرمایه‌گذاران دومین راهکار را انتخاب می‌کنند و پیامد این رفتار نیز افزایش اقبال نسبت به سهم‌های کوچک‌تر همانند معاملات روز چهارشنبه می‌شود.

طبیعی است که یکی از پارامتر‌های اصلی اثر‌گذار در بازار، قیمت‌های جهانی پتروشیمی و معدنی‌‌هاست. از طرفی نرخ دلار نیز به‌عنوان عامل اثر‌گذار داخلی می‌تواند سمت‌و‌سوی بازار را تعیین کند. با توجه به رشد قابل‌توجه قیمت کالاهای اساسی که طی هفته‌‌های گذشته بازار‌‌‌‌های جهانی تجربه کردند، طبیعتا وضعیت بنیادی خیلی از گروه‌های داخلی نیز بهبود پیدا کرد. اکنون به‌رغم اینکه دلار وضعیت نسبتا با ثباتی دارد و در مواردی حتی با کاهش همراه است، روند پیش‌بینی که از سودآوری شرکت‌ها وجود دارد نشان از رشد قابل‌توجه است. بنابراین روند افزایشی قیمت‌های جهانی را می‌توان به‌عنوان یکی از محرک‌‌های رشد بورس قلمداد کرد. درصورتی که ریسک کرونا در دنیا با توجه به تولید و عرضه واکسن با سرعت زیادی کاهش پیدا کند، طبیعتا احیای اقتصاد جهانی می‌تواند تاثیر مثبتی در قیمت‌ کامودیتی‌ها داشته باشد.

اعداد پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای فروش نفت غیرواقعی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: اعداد پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای فروش نفت غیر واقعی بوده و متناسب با عملکرد دولت در سال ۹۹ نیست و عملاً باز هم در بودجه بیش برآورد صورت گرفته است. نسبت به فروش نفت باید بازنگری صورت گیرد و به دلیل اینکه اساساً باید نفت را از بودجه عمومی حذف کنیم و به درآمدهای پایدار غیر نفتی متکی شویم حتی اگر فروش نفت در سال آینده نیز به اندازه قبل شود درآمدهای آن نباید در بودجه بیاید. /مهر

پیش بینی بازار نفت در سال آینده؛ طلای سیاه چند دلار می شود؟

موسسه رتبه‌بندی مودیز اعلام کرد: قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۱ بیشتر در بازه ۴۰ تا ۴۵ دلار در هر بشکه در تغییر خواهد کرد. بر اساس گزارش این موسسه، در میان مدت، قیمت‌ها در بازه ۴۵ تا ۶۵ دلار در هر بشکه خواهند ماند، اما عمدتا در مرز پایین این بازه قرار خواهند داشت. خبرگزاری تاس به نقل از این گزارش نوشت، با توجه به این قیمت‌ها، تولیدکنندگان تلاش خواهند کرد، تا تنها ارزان‌ترین ذخایر نفتی را طی ۳ تا ۵ سال آینده توسعه دهند. برای توسعه منابع با حاشیه سود بالا، شرکت‌ها به قیمت‌های ۵۰ تا ۵۵ دلار در هر بشکه نیاز دارند. این آژانس هچنین انتظار دارد که ذخایر نفت و محصولات نفتی در جهان همچنان بالا بماند و با سرعت پایینی کاهش یابد. کارشناسان مودیز اعتقاد دارند، پس از عملکرد ضعیف در سال ۲۰۲۰، بازار نفت در سال ۲۰۲۱ شروع به بهبود کند.

سهمیه بنزین معلولان کاهش نیافت

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر کاهش سهمیه سوخت خودرو معلولان به ۶۰ لیتر در ماه گفت: سهمیه سوخت معلولان کاهش نیافته و همچنان همان ۱۰۰ لیتر در ماه است، اما قرار شد این خودروها ۶۰ لیتر را به صورت سهمیه سوخت و ۴۰ لیتر را به صورت اعتبار دریافت کنند. بر همین اساس در ماه آذر ۶۰ لیتر سهمیه سوخت معلولان در کارت سوخت آن‌ها واریز شد، اما به دلیل نبود اطلاعات لازم برای پرداخت اعتباری، واریز ۴۰ لیتر باقی مانده میسر نشد و این مساله شائبه کاهش سهمیه سوخت معلولان را به وجود آورد. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سهمیه سوخت معلولان همچنان ۱۰۰ لیتر در ماه است، گفت: در ماه دی معلولان علاوه بر دریافت سهمیه ۱۰۰ لیتر ماهانه خود ۴۰ لیتر مانده ماه آذر را نیز دریافت می‌کنند بنابراین سهمیه سوخت معلولان با پلاک ویلچری برای خودروهای تک سوز در دی ماه ۱۴۰ لیتر و خودروهای دوگانه سوز ۱۱۰ لیتر است. با توجه به اینکه پرداخت سهمیه سوخت به صورت اعتباری نیازمند اطلاعات جدید است و سازمان بهزیستی که مکلف شده تا این اطلاعات را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه کند، هنوز اطلاعات مورد نیاز را ارائه نکرده است؛ بنابراین اجرای این طرح ممکن است دو ماه به تأخیر بیفتد. تا زمان اجرایی نشدن طرح پرداخت اعتباری سهمیه سوخت معلولان، این افراد همچنان سهمیه سوخت خود را مانند گذشته به صورت واریز ماهانه ۱۰۰ لیتر در کارت سوخت دریافت می‌کنند.

چالش جدید برای مجوز پرواز بوئینگ‌های ۷۳۷

گروهی از حامیان حقوق مسافران هواپیما‌های مسافری، تصمیم سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای لغو دستور ماه مارس ۲۰۱۹ مبنی بر زمین گیر کردن بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از دو سانحه مرگبار در ۵ ماه را که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، به چالش کشیده‌اند. فلایرز رایتز (Flyers Rights) و گروهی از حامیان حقوق مسافران اعلام کردند بر اساس دستور ۱۸ نوامبر سازمان هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر ازسرگیری پروازها، به دادگاه تجدیدنظر منطقه کلمبیا درخواست تجدیدنظر داده اند. پل هادسون، رئیس فلایرز رایتز و یکی از چهار فردی که این تصمیم را به چالش کشیدند، گفتند FAA و بوئینگ اعلام کردند بر اساس «اطلاعات محرمانه و آزمایش‌های مخفیانه که از نظر حقوقی کافی نیست، بوئینگ مکس امن است.

هادسون و برخی از قانون گذاران دموکرات، خواستار افشای اطلاعات اساسی بیشتر سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در بررسی خود شده اند. این گروه جداگانه تلاش می‌کند تا سازمان هوانوردی آمریکا را تحت فشار قانون آزادی اطلاعات، به تحویل اسناد مرتبط با تعمیرات و آزمایش‌های فنی ۷۳۷ مکس مجبور کند. FAA پیش از بازگشت این هواپیما‌ها به خدمات، یک سری تغییرات نرم افزاری و آموزش جدید خلبانان را ملزم کرده است. همچنین FAA یک طرح آموزشی آمریکن ایرلاینز را برای خلبانان به منظور از سرگیری پرواز‌های مکس ۷۳۷ تصویب کرده است.

همسایه ایران، میزبان خودروساز آلمانی برای مونتاژ و تولید خودرو

گروه خودروسازی فولکس واگن که در سال گذشته پرفروش‌ترین خودروساز در جهان شده و در سبد برندهایش نام‌های بنتلی، پورشه، آئودی، لامبورگینی، بوگاتی،‌ سئات و اشکودا جمع شده‌اند، قصد سرمایه‌گذاری در بازار پاکستان را دارد و می‌خواهد از سال ۲۰۲۲ در این کشور خودرو تولید کند. به گفته نماینده پرومیر موتورز فولکس واگن Volkswagen Premier Motors این شرکت، محصول وانت آماروک Amarok را به بازار پاکستان معرفی می‌کند که در دو نوع تک کابین و دوکابین شبیه به تویوتای هیلیوس رِوُ Toyota Hilus Revo است. رسانه‌های پاکستانی می‌گویند «آماروک» با تویوتا هایلوکس Hilux و ایسوزوی دی‌مکس مقایسه می‌شود و با آنها به رقابت می‌پردازد. همچنین قرار است در این خط ون ترانسپورتر هم تولید شود که در آن صورت رقبای آن در بازار پاکستان کیا «گرند کارنیوال» و هیوندایی «گرند استارکس» هستند.

خودروساز آلمانی اجازه مونتاژ و تولید خودرو در پاکستان را بر اساس سیاست‌گذاری توسعه خودروی (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱) دولت این کشور و به دلیل داشتن وضعیت سبز به دست آورده است. بعد از اجرای این سیاست‌گذاری حدود ۱۰ خودروساز وارد بازار تولید خودرو در پاکستان شده‌اند. با اینکه این سیاست‌گذاری در سال ۲۰۲۱ خاتمه پیدا می‌کند، مدل‌های جدیدی که کمپانی‌های خودروسازی به بازار معرفی می‌کنند، همچنان از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهند بود. ورود فولکس واگن برای تولید خودرو به بازار پاکستان با تولید وانت و ون شروع می‌شود و معلوم نیست که آیا رقابت به عرصه خودروهای سواری در پاکستان هم می‌رسد یا نه. در ضمن به این نکته هم باید مورد توجه قرار گیرد که محصولات فولکس واگن از لحاظ قیمت، در بخش خودروهای گران بازار دسته بندی می‌شوند که این موضوع در بازارهای دیگر هم تا حدودی مصداق پیدا می‌کند.

هشدار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای درباره گران فروشی مرغ

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که با سهمیه داران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که خارج از عرضه شبکه مرغ، به بهانه فروش قطعه‌بندی مرغ، آن را بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند برخورد می‌شود و در صورت تداوم روند قطعه بندی و فروش با نرخ جدید در فروشگاه های زنجیره‌ای، عرضه این محصول در این مراکز قطع می‌شود. سعید محمدی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای گذشته با یک هایپر مارکت که در پایتخت مرغ دولتی را به صورت قطعه بندی عرضه می‌کرد، برخورد شد. این تخلف بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که امکان عرضه بشقابی دارند رخ می‌دهد و خارج از این مراکز کمتر چنین تخلفی مشاهده می‌شود. البته در صورتی که در واحدهای صنفی نیز چنین رویکردی در پیش گرفته شود، تخلف است و در صورت مشاهده با آنان برخورد خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه عرضه خارج از شبکه و بالاتر از نرخ غیر مصوب یعنی۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، ممنوع است، تصریح کرد: قطعه بندی و عرضه به شیوه جدید مرغ نیز خارج از این قاعده نیست. بنابراین با سهمیه داران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که خارج از عرضه شبکه مرغ، به بهانه فروش قطعه‌بندی مرغ، آن را بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند، برخورد می‌شود.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
بهترین کار:
بودجه بدون وابستگی به فروش نفت بسته شود. اگر توانستیم نفت بفروشیم ارز حاصله را در سندوق توسعه ملی ذخیره کنیم و اگر نتوانستیم بفروشیم مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. چرا به مانند برجام -بدون توجه به درستی یا نادرستی آن- عمل می کنیم و همه کارها را به آن گره می زنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
با کدام تولید مفید!
پیاز و پسته که کشور را نجات نمیدهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
به نظر من بهترین کار حذف ردیفهای اضافه و بدون سود و نیاز مردمی از بودجه کشور است تا فشار روی مردم کمتر شود
با چه زبانی باید به شما گفت که ما تحریم هستیم پس هیچ شرکت خودروسازی به این مملکت نمی آید.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اصلا ما چرا باید خودرو سوار شیم؟


باید برگردیم به یه قرن بیش


باید متضاد دنیا حرکت کنیم
باقر
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
پس مرگ بر پاکستان که فولکس میخواد بسازه
چرا باید مونتاز کار المان باشیم چرا نباید تولید کنند باشیم تا که مونتاژ کاری افتخار میدونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
همین الان سایپا و ایرانخودرو مونتاژکارن ولی مونتاژ کار آشغال های فرانسوی چینی با تکنولوژی 40 سال قبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
چرا نباشیم ۵۰ سال است تولید می کنیم دلی کدام تولید روت می شه سوار پراید شوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اول یادبگیریم بعد به طراحی و تولید هم میرسیم
شما راه رفتن یاد نگرفته، دونده شدید؟!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
از مونتاژ خوب هم بر خوردار نیستیم حال ادعای همترازی با چین را هم داریم!
شعار زدگی مسولیین ما باعث رونق همه کشورهای همسایه شده . شما کشورهای عربی را ببین. ترکیه را ببین. عراق هم اینده دارد . این هم از پاکستان. ما در شعار در جهان اول هستیم. سال 1400 قرار بود سرامد منطقه شویم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
فقط شعار و حرف
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر چه ما باید به بهترین وضع کشور را اداره کنیم. اما طبق فرمورده شما لازم است بدانید، عراق بنده خدا، آمریکا اصلا اجازه نمی گیره، با انواع
تجهیزات وارد می شود و هر وقت هم خواست میره و دوباره میاد. ترکیه امروز به اسرائیل سفیر فرستاد. یک روز کشتی به طرفداری ار فلسطینی ها می فرسته با آن همه برخورد. بعد هم سفیر می فرسته. دخالتش در آذربایجان و سوریه و عراق و لیبی و قطر و ... بماند. افغانستان که نیاز به گفتن نداره.
ما هم پراید وانت تولید و به مردم شریف ایران عرضه می کنیم...
پاسخ ها
مهشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
البته برای اونهایی که لازم دارند
هی مدعی باشید که برای خودکفایی نیاز به کمک خارجی ها ندارید و به یکباره چشم باز کنید و ببینید افغانستان هم از نظر صنعتی از ایران پیشرفته تر میشه و بعد به فکر بیفتید که به کمک دیگران نیاز هست! و همیشه همین چرخه باطل سعی و خطا
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
همین آلمانی ها نبودند که کلی پروژه را به دلایل واهی رها کردند و رفتند. ما نمی گیم باید با هم ه قهر بود، ولی متاسفانه دنیای ما به این روز افتاده است.
یعنی آلمان رفت پاکستان کارخونه خودروسازی بزنه، نیومد ایران دید اوضاع اجتماعی اقتصادی سیاسی بین المللی پاکستان از ایران بهتره...
پاسخ ها
خشایار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اگر آلمان بره پاکستان ایران نیاد دلیلی بر بد بودن ایران است. اگر این منطق شما را قبول کنیم، هر یک اتفاق مثبتی که برای یک کشور همسایه می افته ما باید اینجا عزا بگیریم. در زندگی روزمره با دوستان و همسایگان این رفتار از چه اشخاصی سر می زند؟
بله، سرمایه گذاری فولکس واگن یکی از پر افتخارآفرین خودروسازهای آلمان و جهان در پاکستان برای ما ایرانی که ادعای خودرو سازی هامون گوش عالم را کر کرده یکمی زور داره.
اون زمانی که شرکت خودروسازی بم اقدام به تولید فولکس گل کرد را شاید به خاطر ندارید اما من دقیقا یادمه که خیلی چوب لای چرخ بم خودرو یا همان کرمان موتور گذاشت. خوب موفقم شدند. حالا باید چوبش را خورد. تولید خودروهای نه چندان مطرح فرانسه و چین باعث شد که کلا از خودرو سازان در حال توسعه خیلی عقب بمانیم. فقط افتخار میکنیم به تولید ۲۰۶، والسلام!!!!!!
پاسخ ها
مزدک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اون را ما مقصر نبودیم. سهام اون خودرو را آمریکا خرید و با ایران همکاری نکرد. مشکل داخلی نبود. از خارج کشور بود.
پاکستان هنوز تحت سیطره استعمار غرب است و هنوز جز تولید بمب اتمب کار دیگری نکرده
پاسخ ها
هرمز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
هر یک روز درمیان آمریکا وزیرستان را بمباران می کرد، بندگان خدا حرف نمی توانستند بزنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
توی این توهمات باش
تولید کننده که ما نیستیم این را برای اون عده ای میگم که واقعیت را می بینند خودشون را به اون راه می زنند!! برای ما همون خودروهای از رده خارج شده فرانسه خوبه!!!!که در این انحصار خودرو به اسم تولید ملی غالب کنند به مردم!!!
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
مطمئنی اگر خودرو آلمانی را به قول شما مونتاژ می کردیم همین حرف را برای آلمان نمی گفتید؟
حتما لیاقت ما همین خودروهاست یا تشخیص اقایان اینگونه است
پاسخ ها
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
نه، ما هم انواع و اقسام خودروها را با توجه به نیازمان می سازیم.
همسایه ایران، میزبان خودروساز آلمانی برای مونتاژ و تولید خودرو
هشدار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای درباره گران فروشی مرغ

چقدر این دوتا عنوان باعث تاسفه
مرکز مدارس تروریستی ماشین تولید میکنه
مدعی قدرت منطقه هنوز قیمت مرغ رو نمیتونه کنترل کنه
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
ماشاءالله بعضی از هموطنان خوب ما با کوچکترین تغییراتی شروع به بد و بیراه به کشور می کنند. خوب، بگذار پاکستان هم یک خودرویی بسازد. یادم می یاد قبل از انقلاب مشهور بود پیکان را در پاکستان دامپینگ می کردند. اگر این حرکت در عراق و سوریه اتفاق می افتاد باز حتما می گفتند این همه در اونجا خرج کردیم، الان آلمان داره سودش را می برد. اینها درست نیست.
رفتم نمایندگی لوازم یدکی خودرو براماشینم سرسیلندربخرم دیدم هرکی هرچی میخوادمیگه ترکیه باشه!!!باخودم گفتم ترکیه؟؟؟ماکجامیریم بقیه کشورهاکجامیرن؟تاکی شعارهای الکی؟تاکی دشمنی؟
براي سرمايه گذاري خارجي مي بايست امنيت داخلي و خارجي ، ثبات اقتصادي ، مديريت كارآمد و علمي ، برنامه ريزي صحيح ، اقتصاد سالم و بدون رانت و .... داشته باشيم كه كشور ما هيچكدام را ندارد . دليل اينكه توليد كنندگان ما خودرو هاي بنجل چيني رو مونتاژ و به بازار عرضه مي كنن اينه كه صادر كنندگان خودرو چيني در دنيا نه شهرت خوبي دارن و نه بازار مناسبي كه بازار ايران مطلوب همين صادر كننده هاست . توليد كنندگان خودروهاي آلماني هرگز با مونتاژ كنندگان ما آب شان توي يك جوي نخواهد رفت و اعتبار دهها ساله شان را بخاطر بازار ايران به باد نخواهند داد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل