بازدید 13377
۵

بورل: آمریکا به برجام و ایران به تعهداتش باز گردد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 08 December 2020


به گزارش  تابناک به نقل از اسپوتنیک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و پایبندی ایران به مفاد مندرج در این توافق تاکید کرد.

جوزپ بورل روز سه شنبه اعلام کرد لازم است تا راهی برای پیوستن دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای ایران و پایبندی کامل ایران به تعهدات خود بیابیم. این دیپلمات ارشد اروپا با ارزیابی برجام به عنوان یک نمونه برجسته از دیپلماسی موفق گفت ما به این توافق به عنوان بزرگترین موفقیت در دیپلماسی خود افتخار می‌کنیم.

این در حالیست که کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس با صدور بیانیه مشترک، چهارشنبه گذشته درباره تصمیم ایران برای جلوگیری از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای این کشور، هشدار دادند. در بیانیه تروئیکای اروپایی آمده بود اعلام اخیر ایران مبنی بر این که در نظر دارد یک زنجیره جدید از سانتریفیوژ‌های پیشرفته در تاسیسات نطنز نصب کند؛ مغایر با توافق هسته‌ای این کشور و بسیار نگران کننده است.

طرف اروپایی مدعیست که به رغم اقدامات متناقض ایران، تعهدات خود را در برجام به انجام رسانده است. این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که این اتحادیه تاکنون هیچ کدام از تعهدات خود در برجام را اجرا نکرده است. کانال مالی ویژه برای ارتباط اقتصادی بین ایران و اروپا از جمله مهمترین تعهداتی بود که هرگز به آن عمل نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
این جناب مستر جوزپ بورل نفرمودند که کشور‌های اروپایی عضو برجام به کدام تعهدات خود عمل نمودند؟
که حالا مدعی هستند.
ما که دلمون تنگ نشده برای آمریکا، که برگشتن آمریکا به تنهایی برای کشور ارزشمند باشه. بازگشت آمریکا باید بعد از انجام تعهداتش باشه. وگرنه صرف بازگشت آمریکا و انجام مجدد این همه تعهد خارج از قاعده، یک مدل جدید از خسارت اقتصادی و حیثیتی برای کشور خواهد بود.
به خاطر این همه مرگ ومیر مسئولان یه کاری بکنند خوابیده‌اند بیدار شوند واکسن بخرند
این توافقنامه هسته ایه یا محل موش و گربه بازی؟ یکی میاد یکی خارج مییشه!
هنوز سه روز از مصوبه دولت نگذشته دارن آدم ميشن. حيف از اين هفت سال که دولت گردنش را زير زانوي ترامپ و تئوريکا گذاشت.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی