بازدید 21800

برآورد خسارت سیلاب به استان یزد

مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، سیلاب ناشی از بارندگی‌های اخیر در برخی از مناطق استان حدود هزارمیلیارد ریال خسارت به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 08 December 2020

محمدحسین امامی دوشنبه شب در پایان بازدید از مناطق خسارت دیده از سیلاب در ابرکوه، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر خسارات بارندگی و جاری شدن سیلاب در حوزه کشاورزی ، مسکن ، راه ارتباطی روستایی و جاده بین مزارع ، زیر ساخت ها آب ، برق ، قنوات و تاسیسات شهری و روستایی است.

وی یادآورشد : اگر چه سیل در برخی مناطق خسارتی به تاسیسات وارد کرد ، اما مشکلی در زمینه ارائه خدمات آب ، برق و گاز در مناطق سیلابی ایجاد نشد .

امامی با بیان اینکه بیشترین حجم خسارت ناشی از سیلاب در شهرستان ابرکوه بوده، ادامه داد: شهرستان خاتم و تفت نیز در این زمینه خسارت زیادی دربخش های مختلف و زیر ساخت ها داشته اند.

وی اضافه کرد: به برخی جاده های بین مزارع شهرستان ابرکوه از ۵۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است.

مدیر کل مرکز مدیریت بحران یزد با قدر دانی از تلاش منابع طبیعی وآبخیزداری خاطر نشان کرد: با میزان بودجه ای که این اداره داشته حجم کاری زیادی در حوزه آبخیزداری غرب ابرکوه اجرا کرده که نقش اساسی در جلوگیری از افزایش خسارات سیلاب در شهرهای ابرکوه و مهردشت دارد.

امامی خاطر نشان کرد: بارندگی های روز گذشته در دیگر شهرستان های استان فقط آبگرفتگی در برخی معابر را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون کلیه راه های استان باز و تردد درآن انجام می شود ، تصریح کرد: فقط جاده فرعی ابرکوه به جرقویه اصفهان و ابرکوه - هرات که سیل در آن جریان داشت شب گذشته به خاطر حفظ جان مردم بسته شد.

استان یزد سال پر آبی را در پیش دارد

مدیر کل مرکز مدیریت بحران یزد با پیش بینی ترسال برای استان مدعی شد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی،تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ چندین مرحله بارش باران و برف را رخ می‌دهد و این موضوع هشداری برای مسوولان ذیربط است تا برای جلوگیری از خسارت ها قبل از وقوع حوادث طبیعی ، نقاط حادثه خیز شهرهای استان را شناسایی کنند و اقدامات پیشگیرانه اصولی از سوی نهادهای ذیربط انجام شود.

امامی افزود: مردم هم بایستی آمادگی کامل داشته باشند و از حضور در مسیل رودخانه ها دوری کنند و در مناطقی که درحاشیه سیلاب است و سابقه جاری شدن سیل را دارد، اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی