تشکیل نخستین شرکت سهامی در بورس

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از موافقت اولیه سازمان بورس با تشکیل شرکت پروژه سهامی عام کشور خبر داد و اعلام کرد که نخستین شرکت با این محوریت توسط گروه ایمیدرو در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 05 December 2020

به گزارش بورس تابناک، خداداد غریب‌پور در این زمینه ضمن اشاره به تشکیل این شرکت در راستای استراتژی این سازمان و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت، به جهت تنوع‌بخشی در تامین منابع مالی، تصریح کرد: ارزش پروژه‌های این شرکت جدید حداقل ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که ۳۶۰۰ میلیارد تومان آن از بورس، تامین ‌مالی خواهد شد.  

رئیس هیات عامل ایمیدرو، در رابطه با تصمیم‌گیری‌های اولیه، مبنی بر نقش نخستین شرکت سهامی عام پروژه، گفت: طرح‌های منتقل شده شامل فولاد کردستان، توسعه یک میلیون تنی صبا نور، کنسانتره آهن ۲.۵ میلیون تنی فولاد خراسان و توسعه فولاد سرمد ابرکوه است.

طبق اعلام این سازمان، وی با بیان اینکه شرکت مذکور زیرمجموعه "توسعه معادن و فلزات" بوده و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز سهامدار آن است، یادآور شد : شرکت توسعه معادن و فلزات طی ماه‌های اخیر اقدام به پیاده‌سازی این روش کرده و شرکت سهامی عام پروژه تشکیل داده است؛ از این رو لازم است که از تجربه این شرکت در مسیر پیش‌رو، ‌ استفاده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اعلام اینکه هفته آینده، رئیس سازمان بورس برای هموار کردن مسیر این برنامه، میهمان ایمیدرو خواهد بود، تاکید کرد: موافقت اولیه بورس دریافت شده و به زودی موضوع تشکیل شرکت فوق عملیاتی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار