بازدید 54234

موضع بایدن درباره برجام و بازگرداندن تحریم‌ها

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگویی به تشریح مواضعش درباره دیپلماسی آتی دولتش با ایران و به ویژه در زمینه توافق هسته‌ای پرداخت.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 02 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در گفت‌وگویی با این روزنامه در پاسخ به این سوال که آیا به دیدگاهش درباره توافق هسته‌ای ایران که پیش از این در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه سی. ان. ان منتشر کرده بود پایبند است یا نه، گفت: سخت خواهد بود، اما بله.

او در یادداشتش نوشته بود که «اگر ایران به پایبندی جدی به به توافق هسته‌ای بازگردد، آمریکا به عنوان نقطه آغاز مذاکرات بعدی به این توافق بازخواهد گشت» و تحریم‌هایی را که در دولت دونالد ترامپ علیه ایران اعمال شده بود، لغو کند.
بایدن در این گفتگو افزود: ببینید، بحث زیادی درباره موشک‌های نقطه زن و طیف دیگری از چیز‌هایی وجود دارد که موجب ثبات‌زدایی منطقه می‌شوند، اما واقعیت این است که بهترین راه برای رسیدن به کمی ثبات در منطقه کنار آمدن با این برنامه هسته‌ای [ایران]است.
او همچنین مطرح کرد که اگر ایران به یک بمب هسته‌ای دست پیدا کند فشار زیادی بر سعودی ها، ترکیه، مصر و دیگران اعمال می‌کند تا این که آن‌ها هم خودشان بخواهند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند و «آخرین چیز بدی که ما در این بخش از جهان می‌خواهیم، ایجاد توان و ظرفیت هسته‌ای است».

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ادامه داد: با رایزنی متحدان و شرکایمان در مذاکرات و توافق‌های بعدی برای سخت‌تر و طولانی‌تر کردن محدودیت‌های هسته‌ای ایران همچنین مطرح کردن برنامه موشکی اش، مشارکت خواهیم کرد.

او افزود: آمریکا اگر ضرورت داشته باشد، همیشه گزینه بازگردانی سریع تحریم‌ها را دارد و ایران این را می‌داند.

بر اساس این گزارش، اظهارات بایدن در پی این مطرح می‌شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای که میان ایران و شش قدرت جهان از جمله آمریکا انجام شده بود، خارج شد و تحریم‌های متعددی را بر ایران اعمال کرد.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۸
به این میگن آدم عاقل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
و احتمالا مذاكره كنندگان ما بي عقل!
"او افزود: آمریکا اگر ضرورت داشته باشد، همیشه گزینه بازگردانی سریع تحریم‌ها را دارد و ایران این را می‌داند."

آقایان مسئول، به برجام برگردند خوب ،ولی به هرحال تنها راه نجات کشور در صنعتی شدن است ،نه اینکه دوباره فراموش کنیم و بشینیم و بد چند صباح دیگر دوباره تحریم ها برگردد.

در ضمن اینبار آمریکا مطمئنا از برجام خارج نمیشود بلکه مکانیسم ماشه را فعال میکند.پس هوشیار باشید و فکری کنید به حال مکانیسم ماشه و پیشگیری از خدعه جدید ...شاید بهتر باشد امکان مکانیسم ماشه از آمریکا سلب شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
بیا برو امکان ماشه رو از آمریکاهیها بگیر ... این موضوعاتی که مسولان مملکت ما مطرح میکنن مصرف داخلی هم دیگر ندارد چه برسد به خارجی
ما همه محدودیت ها قبلی را بازگردانیم و محدودیدت های جدیدی هم بپذیریم، چه تضمینی هست امریکا تحریمها را لغو کند، ایا این بار امضای بایدن تضمین است، چه تضمینی هست دوباره چهار سال دیگه ترامپ یا کسی شبیه به او نیایید و دوباره از برجام جدید بازنگردد؟؟ رفتن همه راه ها برای برداشتن موانع پیشرفت کشور ضروری است ولی این که صبر کنیم تا توافق شود و دوباره همان قصه برجام این بار دیگر تحمل ناپذیر و نشدنی است، بهترین کار صنعتی شدن و افزایش قدرت اقتصادی کشور است
زرشك! اين هم از برجام مي خواد به عنوان نردبان استفاده كرده و برجام2 و 3 و ... را به كشور تحميل كند!
برجام 1 كه كشور را به اينجا رسانده واي به حال ما با ساير برجامها!
این بایدن دلش برای مردم ایران بیشتر از مسئولان ایران میسوزه
هر چه زودتر به برجام برگردین که مجلسیان انقلابی دارن دولت رو مجبور میکنن از برجام خارج شه!زود باشین تا دیر نشده.
ببند دهنتو کافر بیشرف آمریکایی
کاملا درسته.خبر خوب برای ما رفع گرانی ها و بدبختیهای فزاینده مردم هست.ولی خبر بد این است که دوباره آمریکاییها سر ما کلاه بگذارند و سوراخ و منفذهایی که راه فرار خودشان هست راباز بگذارند ولی راه برگشت ایران را ببندند.
بایدن می گوید اگر ایران به بمب اتم دست یابد منطقه بی ثبات می گردد ولی اسرائیل با بمب اتم های فراوان و ایجاد بی ثباتی و داشتن موجودیت جعلی مشکلی نیست واقعا خیلی وقیع هستند
علی آقا. شما نگران مکانیزم ماشه نباش ، این مکانیزم توسط مجلس ابران فعال شد!
عزیز دلم بقول معروف مارادونا رو ول کن، غضنفر بچسب!!!
من ب شخصه با سن کمم هم میتونم تشخیص بدم که سیاست کلی امریکا همین بود که بایدن گفت یغنی با وجود ترامپ هم همین میشد اونها مسلما بحث موشکی رو وارد مذاکره خواهند کرد و در واقع فشار حداکثری کلکی بود تا انها بقول ما که میگیم ب مرگ میگیرن تا ب تب راضی شه هست .خودشونم فهمیدن باید با ایران کنار بیان ما باید هوشیار باشیم و بنظر من کار مجلس خوب بود
برجام یک سلاح است:در دست اروپائیان برای ترمز ایران، و خروج از برجام یک سلاح است در دست آمریکا برای فشار به ایران. در عمل یک همکاری خوب وسازمان یافته بین اروپا و آمریکا بر علیه ایران، بازگشت آمریکا به برجام یعنی بار دیگر رفتن آمریکا و اروپا در یک جبهه واحد برعلیه ایران،از این لحاظ باید گفت صَد رحمت به ترامپ اقلاً دورویی های اروپائیان و دیگر رئیس جمهوران آمریکا را نداشت و دشمنی را نشان میداد. اینچنین غربگرایان به بازی گرفته میشوند.
خیلی واضح هست که آمریکا و تفکر آمریکا برنامه ی مشخصی دارد و ترامپ و بایدن هیچ ذره ای حتی فرق ندارن باهم ، اینکه فکر کنیم ترامپ دیوانه بود و این عاقل کاملا اشتباه هست تفکر آمریکا و صهیونیسم پشت دیوانگی ترامپ پنهان شدن ، قطع یقین این که بخوان با ایران مذاکره کنن و یا هر اتفاق دیگه ای که دارن ذهن ها رو آماده میکنم براش از پیش تعیین شده هست اونجا ...هشت سال مذاکره برای ما جز ذلت هیچی نداشته بهتره عمیق به قضیه نگاه کنیم
خوب لازم هست که ما هم تعامل داشته باشیم
دولتهای آمریکا و اروپا تابع صهیونیسم هستند. اگر دولت آتی بایدن به برجام باز گشت این را صهیونیست ها صلاح دیده اند و یقیناً به این نتیجه رسیده اند که با بودن در برجام بیشتر میتوانند به ایران فشار بیاورند، دولتی ها بدانند که هر تصمیمی آنطرف آب، برای ضربه به ایران است و راهی دیگر برای فریب. وقت و انرژی دولت نباید صرف بازی دادن ها شود تا آنها به هدف خود برسند. آنها بین بودن در برجام و خارج شدن از برجام آنرا انتخاب میکنند که بیشتر به ما فشار وارد کند. نگرانی کشور های عربی و عربستان از بازگشتن آمریکا به برجام بی مورد است آنها روش درست را انتخاب میکنند.
42سال تحریم 42 سال عقب ماندگی از تجارت اقتصاد فرهنگ، چرا یکبار برای همیشه تکلیف مردم رو روشن نمیکنن، یا تقابل با امریکا یا تفاهم و تعامل باامریکا و دنیا...
به هرحال ایران بوسیله برجام توانست بعنوان یک قدرت هسته ای در دنیا مشروعیت پیداکند، ادامه و پایبندی به برجام و حمایت پنج+یک از برجام به نفع ایرانیان عزیز خواهد بود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی