افزایش حجم معاملات نشانه تعادل بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: رسیدن حجم معاملات بازار سرمایه به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان یکی از نشانه‌های تعادل بازار است و روند روبه رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 02 December 2020

به گزارش بورس تابناک، مصطفی صفاری در خصوص وضعیت بازار سرمایه در روزهای اخیر اظهار کرد: رسیدن حجم معاملات بازار سرمایه به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان یکی از نشانه‌های تعادل بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه هفته آخر آبان ماه بازار مثبت شد گفت: دلیل روند مثبت بازار نیز انتشار اطلاعات نمادها در بازار بوده است و سود ۶ ماهه شرکت‌ها نیز مشخص شد.

وی افزود: انتهای ماه جاری نیز سود ۹ ماهه شرکت‌ها مشخص می‌شود و در کنار معلوم شدن تولید و فروش شرکت‌ها می‌تواند باعث ادامه روند مثبت بازار شود.

صفاری با اشاره به لزوم حرکت آهسته و پیوسته شاخص گفت: مثبت با منفی بودن شاخص اهمیت چندانی ندارد و آنچه اهمیت دارد حرکت پیوسته شاخص است.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در حال حاضر حجم معاملات از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی که بیش از ۲۰ هزار میلیارد ثبت شود نشانه خوبی برای بازار سرمایه است و روند روبه رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: روز گذشته نیز حدود ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان معامله به ثبت رسیده است که روند خوبی را برای بازار سرمایه نشان می‌دهد.

صفاری با تاکید بر این که دوباره امید به بازار سرمایه بازگشته عنوان کرد: افزایش حجم معاملات نشان دهنده بازگشت اعتماد و امید به بازار سرمایه است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: برای اولین بار مقام معظم رهبری و سران سه قوه از بازار سرمایه حمایت می‌کنند که این موضوع نکته کلیدی است که این دوره بازار سرمایه را از دوره‌های قبل متفاوت کرده است.

وی افزود: به واسطه ورود سهام عدالت به بورس بیش از ۵۰ میلیون نفر وارد بازار سرمایه شدند و بازار سرمایه برای مردم اهمیت بالایی دارد.

صفاری تاکید کرد: قوه قضاییه در این بین چندین بار به بازار سرمایه ورود کرده و حمایت خود از بازار سرمایه را اعلام کرده است و قطعا این موضوع در نگاه مردم نسبت به بازار بسیار تاثیر گذار است.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه ریسک سیستماتیک اقتصاد ایران کاسته شده است گفت: پیش بینی می‌شود با نویدهای مثبت وکاهش فشار حداکثری تحریم‌ها استقبال از بازار سرمایه بیشتر شود.

وی در مورد چشم انداز بازار سرمایه گفت: هرچه پیش می‌رویم بازار روند متعادل تری پیدا می‌کند و می‌توان گفت شاخص بورس تا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد جای رشد دارد.

منبع: میزان
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امروز (چهارشنبه ۱۲ اذر) چند باربورس منفی شد به زور مثبتش کردند اما اخرساعت بازهم منفی شد واینبارننوانستند مثبتش کنند
ازاین به بعد اوضاع بورس همینه ودربهترین حالت فقط درجا خواهد زد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان