بازدید 10808
در فروشگاه ها می توان با استفاده از یک دستگاه خوشبو کننده هوا و ایجاد رایحه خوش در محیط تاثیری حتی چند برابری در فروش بیشتر داشت. تحقیقاتی که بر روی این موضوع شده است نتایج شگفت آوری داشته است که تاثیرات آن را بیان خواهیم کرد. در نهایت می توان نتیجه گرفت که استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا در فروشگاه، و صرف هزینه بسیار کم برای اسانس خوشبو کننده می تواند تاثیر شگفت آوری بر میزان فروش داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 28 November 2020

بوی خوش، عاملی برای افزایش فروش

راه های مختلفی برای بازاریابی و فروش بیشتر در هر فروشگاه و یا حتی فروشگاه آنلاین وجود دارد. اما راهی که امروزه در دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته بازاریابی رایحه یا scent marketing می باشد. این نوع بازاریابی همیشه مورد استفاده قرار می گرفته اما امروزه پس از مطالعه و بررسی های انجام شده تاثیر شگفت آور آن توجه همگان را به خود جلب کرده. حس بویایی یکی از مهمترین و تاثیر پذیر ترین حواس می باشد که می توان با تحریک احساسات و روحیات، موجب فروش بیشتر در یک فروشگاه شد. باید این نکته را در نظر داشت که بازاریابی رایحه تنها مختص به فروشگاه ها و خرید حضوری نیست بلکه برای فروشگاه های آنلاین نیز به کار می رود و در ادامه روش های آن توضیح داده خواهد شد. تاثیرات رایحه ها و خوشبو کننده هوا بر روی بازاریابی در این مقاله بررسی شده است.

بازاریابی رایحه در فروشگاه ها

در فروشگاه ها می توان با استفاده از یک دستگاه خوشبو کننده هوا و ایجاد رایحه خوش در محیط تاثیری حتی چند برابری در فروش بیشتر داشت. تحقیقاتی که بر روی این موضوع شده است نتایج شگفت آوری داشته است که تاثیرات آن را بیان خواهیم کرد. در نهایت می توان نتیجه گرفت که استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا در فروشگاه، و صرف هزینه بسیار کم برای اسانس خوشبو کننده می تواند تاثیر شگفت آوری بر میزان فروش داشته باشد.

نشانی سایت: خوشبو کننده هوا آرورایحه برای خرید دستگاه خوشبو کننده و انواع اسانس

شماره تماس: شماره 87185555-021 در خصوص مشاوره و خرید دستگاه و اسانس خوشبو کننده هوا

بوی خوش، عاملی برای افزایش فروش

  • استقبال از مشتریان با بوی خوش

هنگامی که مشتریان برای اولین بار وارد یک فروشگاه می شوند وقتی با بوی خوش از آن ها استقبال شود در همان ابتدا حس مثبتی را در آن ها ایجاد می کند. رایحه ها می توانند با احساس و عواطف افراد ارتباط برقرار کنند. تجربه ها نشان داده مشتریان به محیط های خوشبو 82 درصد نسبت به محیط هایی که از بوی خوش در محیط استفاده نکرده اند بیشتر وارد می شوند.

  • افزایش زمان توقف در محل

رایحه مناسب و استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا مشتریان را به تعامل بیشتر در فروشگاه ترغیب می کند. در نتیجه زمان حضور آن ها در محیط را افزایش می دهد. همین موضوع تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی در میزان فروش خواهد داشت. در تحقیقی در یک فروشگاه مشخص شد در بخشی که از خوشبو کننده هوا استفاده شده، میزان حضور افراد 3 برابر بیشتر از سایر بخش ها بوده است.

  • از بین بردن بوهای نامطبوع در محیط

برخی از محیط ها به هر دلیل دارای بوی نامطبوعی هستند. این عوامل ممکن است به دلیل قدیمی بودن ساختمان باشد و یا حتی محصولات فروشگاه هایی مانند قصابی و یا لبنیات فروشی و یا هر عامل دیگری. چنین بوهایی بوی غالب در محیط هستند بنابراین می توان با استفاده از یک اسانس خوشبو کننده خنثی ساز بوی غالب در محیط را از بین برد. رایحه های خنثی ساز دارای بوی خنک و خنثی هستند و برای از بین بردن بوی غالب در محیط استفاده می شوند.

  • ایجاد حس آرامش در مشتریان

رایحه خوش تاثیر مستقیمی بر احساسات دارد. برخی از اسانس های خوشبو کننده هوا برای ایجاد حس آرامش، برخی برای حس هیجان و انرژی، برخی برای برانگیختن احساسات و... استفاده می شوند. با استفاده از رایحه خوشبو کننده ای که موجب آرامش می شود با ایجاد حس امین و آرامش در مشتریان می توان باعث شد آن ها در کمال آرامش و بدون عجله و اضطراب خرید خود را انجام دهند.

  • برندسازی و ایجاد خاطره با رایحه

برندسازی با رایحه یکی از متداول ترین روش های بازاریابی رایحه است. با انتشار یک رایحه خوشبو کننده خاص در فضا، می توان این بو را در ذهن مشتریان ماندگار کرد. به نحوی که هر زمان این رایحه به مشامشان برسد خاطره فروشگاه مورد نظر در ذهنشان تداعی خواهد شد.

  • ایجاد حس پاکیزگی

فضای خوشبو می تواند حس پاکیزگی نسبت به محیط و اشیاء داخل آن را به فرد ببخشید. محیط تمیز بوی خوشی دارد و احساس زیبایی را به افراد القا می کند. بنابراین استفاده از یک خوشبو کننده هوا می تواند به راحتی حس تمیزی نسبت به همه چیز را حتی محصولات در فروشگاه ببخشد.

بازاریابی رایحه ای در فروشگاه های آنلاین

در خرید های آنلاین با معطر کردن بسته ارسالی به مشتریان، می توان حس مثبت را ایجاد کرده و آن ها را نسبت به خود وفادارتر نمود. بسته ای که با بوی خوش به مشتریان می رسد احساس تمیزی بسته را به فرد القا می کند. از سوی دیگر با این کار می توان برندسازی را نیز در ذهن مشتریان ایجاد نمود.

بوی خوش، عاملی برای افزایش فروش

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی