بازدید 22471
۳

پسته هر کیلو چند دلار؟

صادرات پسته ایران در سال جاری با رشد ۱۳۱ درصدی به بیش از ۶۷۰ میلیون دلار رسیده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 26 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بررسی وضعیت تجارت خارجی ایران در هشت ماهه اول امسال نشان می‌دهد که در مجموع بالغ بر ۹۷ میلیون تن کالا با ارزش بیش از ۴۴ میلیارد دلار تبادل تجاری بین ایران و سایر کشور‌ها صورت گرفته است، در این بین بیش از ۷۵ میلیون تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به بخش صادرات اختصاص داشته است که از نظر وزنی ۱۴ درصد و ارزش ۱۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

اما بررسی وضعیت صادرات پسته در تجارت ایران با این اعلام لطیفی- سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا همراه بود که پسته چهارمین قلم از صادرات غیرنفتی ایران در هشت ماهه اول امسال بوده است.

براین اساس ۶۷۶ میلیون دلار پسته با وزن ۱۱۰ هزار تن در هشت ماهه اول سال جاری صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۳۱ درصد و ارزش ۸۲.۵ درصد افزایش دارد.

این در حالی است که در هشت ماهه اول سال گذشته ۴۷ هزار تن پسته به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار از ایران صادر شده بود.

در حالی میانگین ارزش کالا‌های صادراتی ایران در هر کیلو حدود ۳۰ سنت است که پسته در هر کیلو ۶.۴ دلار و بالاتر صادر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
و در كشور به مردم كيلويي 10 دلار فروخته مي شود
اي تف
یعنی ما تو ایران پسته خودمان را گرانتر باید بخریم ؟؟؟؟ با این حساب قیمت ریالی پسته صادراتی با دلار 25 هزار تومن میشه کیلویی 160 هزار تومن در حالیکه تو مغازه بالای 300 هزار تومن به من و شمای ایرانی فروخته میشه
متاسفم برای خودم و هر ایرانی
پس چرا در ایران بالای 200 تومان فروخته می شود؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان