بازدید 101677

شروط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوشبین باشیم، نه. ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 25 November 2020


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، محمود واعظی رئیس ‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که با توجه به سابقه رفتارهای دولت آمریکا نسبت به ایران، ارزیابی وی از تشکیل دولت جدید در این کشور چیست، اظهار کرد: امروز آنچه که مطرح است، نه در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای موتلف آمریکا این است که کسی که چهار سال رییس‌جمهوری آمریکا بود و به سیاست آشنایی نداشت، لحظه‌ای تصمیم می‌گرفت و در نظم بین‌المللی و روابط میان کشورها مشکلاتی به وجود می‌آورد که از جمله آن در خاورمیانه و به ویژه فشارهای شدیدی که در سه سال گذشته بر ملت ایران آورده، حالا رفته است و طبیعی است که ما هم از شکست و رفتن او استقبال کرده‌ایم.

وی افزود: اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوشبین باشیم، نه. ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه می‌کنند بنابراین اظهار نظر درباره اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوشبین هستیم اصلأ در دولت مطرح نیست اما اینکه خودشان در مبارزات انتخاباتی اعلام کردند و ادبیات و لحن‌شان نسبت به ترامپ متفاوت است و سیاست دیگری را اتخاذ می‌کنند، این را آنان گفته‌اند وگرنه هیچ کسی نه تماس گرفته و نه مذاکره‌ای آغاز شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با رهبری، تصریح کرد: قرار شد بر اساس سخنان رهبری و به ویژه موضوع تنظیم بازار، وزیران صمت و جهاد کشاورزی با جدیت بیشتری رو قیمت‌ها و توزیع کالاها نظارت داشته باشند. مخصوصاً در بازار مرغ قرار شده که توزیع کالا به شکلی باشد تا در روزهای آینده تعادل برقرار شود.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره توزیع یارانه کالای اساسی و منابع آن، اظهار کرد: ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا مردمی که الان هم تحت فشار تحریم هستند و هم مشاغلی که برای کرونا یا تعطیل هستند یا از این رخداد لطمه می‌بییند را با بسته‌های حمایتی و معیشتی پشتیبانی کنیم.

وی افزود: ما در این زمینه با مجلس هم‌نظر هستیم که هرآنچه می‌توانیم منابعش را تامین کنیم برای کمک به مردم اجرایی سازیم اما الان باید با مجلس بیشتر صحبت کنیم تا ببینیم چطور می‌توانیم به تفاهم برسیم و تامین منابع مالی را انجام دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره شروط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم بشینیم و بند به بند راجع به برجام صحبت کنیم، اگر آنان به آنچه که در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ بوده بازگردند ما هم آمادگی داریم که به آن روز برگردیم. پس ما نباید در این مسئله به گونه‌ای رفتار کنیم که گویی یک سلسله مذاکرات تازه درباره برجام قرار است انجام شود. این مذاکرات انجام شده و به چارچوب مشخص رسیده است. مهمترین شرط ما این است که آمریکا به تعهدات خود در برجام بازگردد و آنچه که تعهدات کشورها در برجام است، محترم شمرده شود. هم برای ایران و هم برای سایر کشورها.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۱۸
خدایا به دادمان برس دوباره مذاکره دوباره بدبختی گرونی بیچاره شدیم با این مذاکره هفت ساله پدر مردم رو در آوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
گرونی و بدبختی هفت سالست؟؟؟؟؟؟؟
نظرات مردم کجاست؟
سلام فراوان به ملت شریف و آزاده ایران زمین اگرمسئولین محکم و استواربرسرخواستهای خودومردم بایستندحتمآ باید قبول کنند مگرمسئله دیگری باشد که مردم ندانند
شرط اول به انتقم خون سردار سلیمانی باید پمپئو تویل دادگه و محاکمه شود شرط دوم خسارت ۳ سال ایران از طرف امریکا پرداخت شود شرط سوم بدون پیش شر ط انریکا بازگردد شرط چهارم اگر امریکا مقاومت کرد ظرف چند ماه ایران بمب اتم می سازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
آمریکایی ها اینقدر هم عقل کم نیستن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
حالا اگه این شرایط را قبول نکردند ما چکار میکنیم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
دیگه چی میخوای خوب فکر کن چیزی یادت نرفته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
سس ماست لطفاً
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
خوب بمب اتم هم بسازیم بعدش چی تکلیف اقتصاد وتحریمها وزندگی مردم چی میشه دیگه ما کسریمون فقط بمب اتمه دیگه همه چی ارزون وفراون میشه
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
پمپئو که هیچ خود رئیس‌جمهوری و صد تا از این قبیل افراد یه تار موی سردار دلها نیستند اونوقت شما میگی پمپئو را تحویل دادگاه بدن....!!
این چه ادبیاتیه
مرغ کیلویی چنده؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
شکم پرست
بابا بس کنید مذاکره نخواستیم . تولید ایرانی
الان باز بعضی پر روزها میگن آمریکا کاری نتونست بکنه با تحریم به فرجام برگشت
همینکه وارد مذاکره بشویم خود به خود همه چیز درست میشود.
فقط زمان را از دست ندهیم
اقا شعار تا کی ؟؟کدوم نظارت ؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی