بازدید 181345
با حکم سردار سلامی صورت گرفت

تغییرات در بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ سردار سلامی: قدرت فرسایشگر انقلاب، آمریکا را از قرارگاه راهبردی دور کرد/ تفکر بسیجی محدودیت جغرافیایی ندارد

بر اساس احکام صادره از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتصاب جدید در سپاه بدین شکل صورت گرفت: سردار محمد رضا یزدی به عنوان جانشین سازمان بسیج، سردار حسن زاده به فرماندهی سپاه تهران و سردار حاج احمد ذوالقدر به فرماندهی سپاه استان تهران منصوب شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 22 November 2020

تغییرات در بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ سردار سلامی:  قدرت فرسایشگر انقلاب، آمریکا را از قرارگاه راهبردی دور کرد/ تفکر بسیجی محدودیت جغرافیایی ندارد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز بسیج پیشانی و خط مقدم مقابله با مستکبران جهان است و هر جا که دشمن قد علم کرده، تفکر بسیجی بدون محدویت جغرافیایی در برابر آن ایستادند و از حیثیت و ناموس مسلمانان جهان دفاع کرده‌اند و امروز به واقع همین تفکر بسیجی، عامل فرسایش و زوال دشمن شده است.

به گزارش «تابناک»، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی سپاه حضرت محمد رسول الله برگزار شد، اظهار داشت: در این گونه مراسم و مجالس معنوی که سرشار از روح و ریحان و رحمت الهی است، باید از نام مبارکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی که همه عزت و سرافرازی و استقلال و افتخار کشور عزیز ایران و ملت‌های مسلمان مدیون مجاهدت های بزرگ و تاثیرات شگفت انگیز شخصیت فکری او است، یاد کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) با معجزه ذهنی خود بسیج را روی زمین به یک حقیقت متعالی تبدیل کرد و به اراده الهی این شجره طیبه را در سرزمین ایمان و اعتقاد و باور های همه مردم کاشت. بسیج شجره مبارکه است که ریشه آن در ایمان مردم و شاخسارهای آن در عالم معنا سیر می کند.

سرلشکر سلامی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی که بعد از امام خمینی (ره) پرچم این پدیده مبارک را بر دست گرفت، آن را به بلوغ و کفایت رساند؛ به شکلی که امروز می‌توان گفت فرمول حل تمامی مسائل انقلاب و نظام بسیج است، امروز بسیج یک حقیقت جاری بر روی زمین است و قرآن در فرازهای زیبایی، رخساره دل انگیز بسیج را ترسیم کرده است.

وی با اشاره به رویکرد معنویت محور و خالصانه بسیج در خدمت به مردم، تصریح کرد: بسیجیانی که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنها را دوست دارد، در واقع مجاهدان راه خدا هستند که در مسیر الهی با آبروی خود معامله می‌کنند و این‌ها از ملامت دیگران واهمه ندارند و تنها در راه خدا به بندگان خدمت می کنند.

فرمانده کل سپاه گفت: بسیجیان در برابر دشمن تسلیم ناپذیر، مستحکم و شکست ناپذیرند اما در برابر مومنان رئوف، رحیم، خدوم و متواضع و در سیمای نورانی شان آثار عبادت مشهود است.

سرلشکر سلامی ادامه داد: تاریخ در ۴۱ سال گذشته اثبات کرده که بسیج همواره فرشته نجات ملت در هر سختی به ظاهر غیر قابل عبوری بوده است؛ تفکری که بن بست ها را می شکند و برای جهاد در راه خدا راه ها را می گشاید، بسیج بر غیر ممکن ها غلبه و معادله سیطره بر کفار را تنظیم می‌کند.

وی افزود: بسیج در همه مخاطرات در قلب خطر برای ملت همچون کوه آرامش و موجب اعتماد به نفس ملت و بر اصل توکل پایبند است. بسیج دارای اندیشه جاری و سیال و پیش رونده است که محدود به جغرافیای خاصی نمی شود. امروز گفتمان بسیج در یمن، لبنان، سوریه و عراق تکثیر شده و تا آمریکای لاتین و قسمت‌هایی از آفریقا پیش رفته است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به قرار گرفتن در هفته بسیج گفت: این روزها، روزهای تکریم مجاهدان خستگی‌ناپذیر بسیجی است که هرجا قدرت‌های بزرگ در برابر اسلام صف‌آرایی کردند آنها در برابرشان ایستادند و شمشیر زدند و سرپنجه های آنان را قطع کردند و از شکوه ظاهری دشمنان و امپراتوری های به‌ ظاهر بزرگ نترسیدند.

وی با اشاره به خدمات بی شائبه بسیج در مواقع بحرانی، خاطرنشان کرد: امروز بسیج نقطه اتکا، اعتماد و آرامش درونی مردم است، چون در زمان های بحرانی همچون سیل، زلزله، بیماری و تنگدستی، این بسیج است که در همه این بحران ها در میان مردم حضوری شایسته دارد و خدمت می کند و همین عامل شکست ناپذیری ماست.

سرلشکر سلامی گفت: سپاه حضرت محمد رسول الله که به نام این پیامبر عظیم الشأن مزین است، امروز به واسطه شهدایی که تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، در تراز این نام مبارک تجلی پیدا کرده و گرامی می داریم یاد شهدایی را که هیچ گاه اجازه ندادند دشمن بر ما مسلط شود.

وی افزود: متاسفانه در دنیا این قاعده ظالمانه حاکم است که هر ملت ضعیفی محکوم به ذلت است و هیچ ملتی نیست که دشمن در عمق سرزمینش نفوذ کند و این ملت ذلیل نشود؛ لذا برای عزیز بودن باید قوی بود چراکه ضعف نقطه تسلیم و قدرت و قوت عامل اقتدار عزت و سربلندی است.

فرمانده کل سپاه گفت: آنچه ما را در برابر دنیای استکباری به پیروزی رسانده، تفکر بسیجی است که بیانگر شرف، مردانگی، جوانمردی، غیرت و تعصب مومنانه و دیندارانه بوده و سبب شده در برابر قدرت‌های به هم پیوسته بزرگ به پیروزی برسیم.

وی گفت: امروز ما برای اینکه بتوانیم در برابر این همه قدرت انباشته شده که برای تسلط بر جهان متراکم شده‌اند بایستیم باید خطی از یک مقاومت گسترده و پایان ناپذیر در برابرشان ترسیم می‌کردیم تا بدین واسطه قدرت استکباری آنان را فرسوده کنیم و استخوان هایشان را پوک و اندیشه شان را باطل و آرزوهایشان را از بین ببریم.

وی افزود: این کار بزرگ به واسطه بسیج و اشاعه تفکر بسیجی انجام شد و اگر این توفیقات و پیروزی‌های مستمر به دست آمد به واسطه همین تفکر بود و این مسئله نیز به برکت چند عامل تحقق یافته است که مهمترین آن بهره گیری از رهبری حکیم با حکمت بالغه الهی، سنت شناس، خداشناس، وارسته و آراسته به فضایل، ژرف اندیش و دشمن شناس با روحی نافذ و کلامی طیب و عملی صالح بوده که سکان انقلاب اسلامی را بعد از امام امت در دست گرفته است.

وی ادامه داد: هر ملتی که از نعمت رهبری حکیم، شجاع و مدبر برخوردار باشد هرگز شکست نخواهد خورد، چون شخصیت هر ملتی بازتاب هویت رهبرش است، زیرا رهبر روح تکثیر شونده در میان ملت و شخصیتی است که جامعه را در تراز تفکر و آرزو به اهداف والا می رساند.

سرلشکر سلامی گفت: عامل دیگر مکتب اسلام است که رهبری آن را تعلیم می دهد، مکتبی که معلم جهاد و مروج روح شهادت است و این دو عامل سبب شکست‌ناپذیری یک ملت هستند و تبیین کننده این پیام هایی که ملتی که شهادت دارد قطعاً اسارت ندارد، جهاد عامل نجات، رمز سرافرازی و شهادت عامل شکست ناپذیری است.

وی گفت: امروز بسیج پیشانی و خط مقدم مقابله با مستکبران جهان است و هر جا که دشمن قد علم کرده، تفکر بسیجی بدون محدویت جغرافیایی در برابر آن ایستادند و از حیثیت و ناموس مسلمانان جهان دفاع کرده‌اند و امروز به واقع همین تفکر بسیجی عامل فرسایش و زوال دشمن شده است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: امروز وقتی که جبهه مقابله با کفار می‌نگریم، درمی یابیم که چقدر پیشانی این جبهه وسیع شده است هر کجا که مستکبران آمده‌اند یاوران ولی امر در مقابلشان حاضر شدند و از حیثیت و ناموس مسلمانان بدون توجه به محدودیت های جغرافیایی دفاع کردند و همین وسعت و عرصه نبرد امروز عامل فرسایش و زوال دشمن شده است.

وی با طرح این سوال که امروز چه چیزی در شخصیت آمریکا به عنوان قدرت درجه یک دهه های اخیر مشاهده می کنیم، گفت: آیا احساس نمی کنید این قدرت در حال فرسوده و پیر شدن است و رژیم لاغری و پوکی استخوان گرفته است و از درون متلاشی شده و بی صاحب است و در بیرون نیز کم خاصیت شده و میدان اثرگذاری اش کوچک و شعاع عملیاتی اش محدود شده است و دیگر قدرتش قاهر نیست ؛در سیاست تخلیه شده است و در برخی حوادث دیگر حضور ندارد.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز آمریکا از نظر اقتصادی دچار مشکلات بزرگی شده و قدرت نظامی اش نیز فرسوده شده است چرا که یک مقاومت فرسایش گر توانمند ظرف ۴۰ سال او را از قرارگاه راهبردی اش خارج کرده است و در میدان نبرد از نزدیک با او دست به گریبان شده و بارها او را شکست داده و امروز نیز این قدرت فرسایشگر در برابرش با اقتدار ایستاده است.

وی با اشاره به بصیرت و دشمن شناسی ملت بزرگ ایران در مواجهه با آمریکا و اذنابش، گفت: امروز ملت ایران در برابر همه فشارهای حداکثری اعمال شده با تاسی از قرآن کریم، صبر و شکیبایی و استقامت برگزیده است و این تازه ابتدای راه است برای ملتی که هیچ گاه حتی یک لحظه بر دشمن ظالم تکیه نکرده اند.

سرلشکر سلامی افزود: امروز در حال تماشای این واقعیت شیرین هستیم که غرب در مغرب، غروب را تجربه می‌کند و آمریکا به عنوان نماد قدرت غرب در حال تجربه زوال خورشید عمرش است و این واقعیت انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در برابر همه فشارهای حداکثری ایستاده و قدرت این ایستادگی فراتر از فشارهای اعمال شده است، عنوان کرد: دشمن امروز سلامت، امنیت، معیشت دین و فرهنگ، قلب و ذهن مردم را نشانه گرفته است و مردم دقیقاً این واقعیت را می دانند و در برابر او با قدرت ایستاده و جبهه‌گیری کرده‌اند.

سردار احمد ذوالقدر با حکم سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران منصوب شد.

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران شد

 آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران عصر امروز (یکشنبه) با حضور دریادار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه  و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری، کشوری و استانی برگزار شد.

تغییرات در بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ سردار سلامی:  قدرت فرسایشگر انقلاب، آمریکا را از قرارگاه راهبردی دور کرد/ تفکر بسیجی محدودیت جغرافیایی ندارد

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن حسن زاده در مدت دو سال تصدی مسئولیت، سردار سرتیپ دوم پاسداراحمد ذوالقدر به عنوان فرمانده جدید سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران منصوب شد.

سردار ذوالقدر مسئولیت‌هایی مانند معاون هماهنگ کننده قرارگاه ثارالله تهران و جانشینی فرمانده سپاه محمد رسول(ص) تهران بزرگ را در کارنامه دارد.

سردار حسن زاده صبح امروز با حکم سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه محمد رسول الله(ص) معرفی شد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص): در خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بودیم

سردار یزدی با بیان اینکه در عرصه خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بودیم، گفت: در طول مدت خدمت تلاش کردیم تا سرباز اخلاق‌مدار رهبری باشیم.

تغییرات در بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ سردار سلامی:  قدرت فرسایشگر انقلاب، آمریکا را از قرارگاه راهبردی دور کرد/ تفکر بسیجی محدودیت جغرافیایی ندارد

سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سابق سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) امروز (یکشنبه) در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ که در ستاد فرماندهی این سپاه برگزار شد، اظهار داشت: در این مدت که توفیق خدمتگزاری در سپاه محمد رسول‌الله (ص) را داشتم، تلاش کردم برای خدمت به مردم، از هیچ تلاشی فروگذار نکنم.

وی تصریح کرد: در طول این مدت برای کمک به مردم دست به دست هم دادیم و خدا را شاکرم که به لطف خود در سه سال گذشته در سخت‌ترین شرایط مرا در معرض آزمایش‌های دشوار قرار داد و آبدیده کرد تا ذره‌ای از دِین خود را نسبت به امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و مردم ادا کنم و تاکنون سعی ما بر این بوده است که با توکل به خدا و توسل به اهل بیت و مدنظر قرار دادن فرامین رهبری معظم و امام، کاری کنیم تا جایی که مردم به بسیج و سپاه عزت مدارانه نگاه کنند؛ یعنی سپاه و بسیج عزیز مردم و مقتدر در برابر معاندین و دشمنان باشند.

سردار یزدی با بیان اینکه در اتفاقات و حوادث هیچ گاه منتظر نماندیم و خود به سرعت وارد عمل شدیم، افزود: تلاش کردیم تا در شرایط سخت مشکلات اقتصادی و بحران هایی، چون سیل و زلزله و مقابله با شیوع ویروس کرونا همواره در کنار مردم باشیم و نیروهایمان را به سرعت جهت خدمت رسانی به مناطق مورد نظر گسیل کردیم.

وی در پایان یادآور شد: در این مدت با تکیه بر سه اصل مهم تلاش کردیم در جهت اجرای ماموریت‌ها دست پاک ترین، چشم پاک‌ترین و خوش اخلاق‌ترین سربازان رهبر باشیم.

بر اساس احکام صادره از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتصاب جدید در سپاه بدین شکل صورت گرفت: سردار محمد رضا یزدی به عنوان جانشین سازمان بسیج، سردار حسن زاده به فرماندهی سپاه تهران و سردار حاج احمد ذوالقدر به فرماندهی سپاه استان تهران منصوب شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی