بازدید 36787

ماجرای توزیع بادمجان در دشتستان

توزیع بادمجان رایگان در بین اهالی روستای نظرآقا در شهرستان دشتستان باعث واکنش‌هایی در فضای مجازی شد که گروهی موافق چنین اقدامی بودند و برخی نیز این اقدام را نکوهش کردند.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 22 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پخش تصاویری از توزیع بادمجان رایگان در بین اهالی روستاهای نظرآقا در بخش سعدآباد از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر روز شنبه به سوژه داغ شبکه‌های مجازی تبدیل شد.

برخی از کاربران فضای مجازی، توزیع بادمجان را دور از شأن مردم دانسته و این اقدام را نکوهش کردند و در مقابل افرادی هم بودند که چنین رفتارهایی را پسندیده دانسته خواستار ترویج آن شدند.

ماجرای توزیع بادمجان از این قرار است که یکی از کشاورزان و خیرین شهرستان دشتستان هر ساله در هنگام برداشت محصول مزرعه خود، بخشی از محصولات را بین نیازمندان توزیع می‌کند و امسال نیز این اقدام را انجام داده است.

این کشاورز امسال نیز حدود شش تن از محصول بادمجان مزرعه خود را به نیازمندان این منطقه اختصاص داده و بخشی از این محصولات با حضور مسئولان توزیع شده بود.

مردم نظرآقا در کمک به نیازمندان زبانزد هستند

عضو شورای اسلامی روستای نظرآقا نیز گفت: امام جمعه شهر سعدآباد که برای جلسه‌ای به روستا دعوت شده بود و در مسجد حضور داشت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برای تجلیل از این کشاورز که زکات محصول خود را به صورت کالا پرداخت کرده بود چند بسته را به دست نمازگزاران نیازمند داد.

ایرج نظری افزود: هیچ گونه برنامه‌ای تحت عنوان توزیع و یا مانور توزیع بسته‌های معیشتی و یا گزارش دادن نبوده است فقط چند جوان که این محصولات را بسته بندی کرده بودند این تصاویر را گرفته و دست به دست کرده‌اند.

وی گفت: مردم نیکوکار و نوع‌دوست روستای نظرآقا از دیرباز در دستگیری و کمک به محرومین زبانزد خاص و عام بوده‌اند و از ابتدای همه گیری این بیماری چندین بار بسته‌های کمک‌های مومنانه بین نیازمندان توزیع کرده‌اند.

کمک به نیازمندان یک افتخار است

حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی امام جمعه سعدآباد نیز بیان کرد: کشاورزی با سخاوت، چند تن بادمجان برای خانواده‌های نیاز مند در اختیار فرماندهی پایگاه سلمان فارسی نظرآقا می‌گذارد و فرمانده پایگاه با همکاری بسیجیان بادمجان‌ها را از مزرعه کشاورز با سخاوت برداشت و به نظرآقا منتقل و در پایگاه توسط بسیجیان بسته‌بندی می‌کند و اعلام می‌کند خانواده‌ای نیازمند که احتیاج به بادمجان دارند بیایند بادمجان برای خود ببرند و عده‌ای از مردم بی‌تکلف و مؤمن نظرآقا که نیاز داشتند به پایگاه مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما نیز به اتفاق عضو شورای اسلامی نظرآقا برای تقدیر از زحمات بسیجیان پایگاه در کنار آنان بودم. فرمانده پایگاه گفتند از باب تبرک چند بسته آن را به دست مراجعه‌کنندگان بدهید و ما نیز این کار را انجام دادیم و به آن تبرک افتخار می‌کنیم و قرار شد ۱۰۰ بسته برنج و روغن در شب‌های آینده توزیع شود.

امام جمعه سعدآباد اضافه کرد: حالا چه اشکالی دارد مگر بادمجان اقلام غذایی مردم نیست؟ کدام یک از دوستان تا کنون بادمجان نخورده است؟ علاوه بر این مردم خود مراجعه کرده‌اند و نه به عنوان بسته معیشتی توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من اگر توزیع هم می‌شد ایرادی نداشت. دوستان عزیز مگر علی علیه السلام امیر جامعه اسلامی نان و خرما به مردم در تاریکی شب نمی‌رسانید؟ بسته‌های غذایی حضرت از حیث مالی مگر چقدر بود؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۳۲
سیستم گدار پروری . اینطوری ادعای مدیریت جهانی داریم ؟ همه را گدا کن !!!! این نشانه زوال ایران هست .
پاسخ ها
k
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
این کشاورز خیر، 6 تن بادمجان اهدا کرده اند در بسته های 10 کیلویی توزیع شده به عبارت دیگر الان بادمجان در بازار کیلیویی حداقل 5000 تومان است یعنی 30 میلیون تومان کمک این بنده خدا به مردم بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
انفاق، کمک و یاری به نیازمندان همگی خوب و پسندیده است. مسئله اینجاست که چرا جلوی دوربین و هیاهو. اگر میخواهید کمک کنید چرا در بوق و کرنا میزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
تو چی ادعا نیستیم؟؟؟
چند کیلو هم به آقازاده ها میدادند. تا اونا هم طعم بادمجان را بچشند.
خوب طرح مومنانه بخاطر گرانی مرغ وگوشت وتن ماهی به بادمجان رسید یا کشاورز بخاطر فروش نرفتن بادمجانش روغن ریخته شده را نذر امامزاده کرده است
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
بادمجون معمولا تو روغن سرخ میکنن ای کاش روغن مایع هم کنارش میزاشتن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
شما بگو یک ریال مهم توزیع بین نیازمندان هست
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
حسن اقای عزیز برای توزیع مومنانه روغن باید یک گروه فیلمبرداری جدید باشند
بعضی تفکرات عجیب است .حتی اگربه مردم پرایدمجانی بدهندعده ای منفی خواهندگفت پراید درشان ملت ایران نیست.اینکارقابل تقدیراست .مابایدبه اندازه توانمان ببخشیم نه اندازه نیاز وتوقع مردم .
پاسخ ها
پیرو حضرت علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
حاج اقافرمودید حضرت علی در تاریکی شب نه در جلو دوربین
انجام کمک های خیریه بهمبلغ ومقداری باشد فی نفسه بد نیست ولی شکل توزیع ان بسیار زننده است.یادمان باشد که امام اول حضرت علی(ع) شبانه ودور از چشم دیگران برای حفظ کرامت کمک گیرنده خود شخصا به درب خانه مستمندان میرفت وکمک میکرد نه اینکه تیمی از مقامات را با خود ببرد ویا در کوچه وخیابان جار بزند. برای توزیع یک یا دو کیلو بادمجان دلمه ای ویا هر کمک دیگری نیاز به حضور چند نفر وتیم فیلم برداری وووونیست بخصوص که این بیچاره ها از فردا باید بدنبال روغن هم باشند تا اگر گیر بیاورند بتوانند ان 4 تا بادمجان را بپزند وبخورند
کسانی که مردم رو به این وضعیت انداخته اند جدیدا نظر میدهند که مردم رو گدا پرور نکنیم !!!چطور به راحتی همه چیز را گران میکنید وقتی میخواهید 100 هزار تومان به ایشان بدهید میشود گدا پروری!!!!! وقاحت حدی دارد
مسئولین وزرا آیات عظام ... وظیفه اصلیشان این است که مردم کشور در رفاه زندگی کنند و دغدغه حداقلهای زندگی نداشته باشند و خجالت زده زن و بچه .
دقت کنید وظیفه ایشان است ... وقتی مردم رو به بدبختی میکشونید پس باید پاسخگو هم باشید
باومجان مشتری نداره برای همین داره رایگان به مردم میده چرا محصولاتی که قیمتش خوبه به مردم نمیدن
حضرت علی علیه السلام از نوع غذای خود بلکه بهتر از طعام خود نبخشیدند نه این که خود گوشت بریان بخورند و بادمجان خیرات کنند،
درود به شرف این کشاورز
شماهایی که همش منفی بافی میکنید ، اصلا تو عمرتون یه شکلات تا حالا به نیت خیر به کسی دادید ؟
این بنده خدا با توجه به توانش و در حدی که احساس مسئولیت کرده ، از چیزی که داشته خیر و بخشش کرده . حالا شما که ارباب زاده ای و توزیع بادمجان بین نیازمندان را کسر شان میدونی ، بیا و چند تن برنج خیرات کن بین همین نیازمندان
اگه از دستت کاری برنمیاد ، کار نیک یکی دیگه رو خراب نکن
کار نیک پیش خدا هیچ موقع از ارزش و اجر نمیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
کدومشون کشاورزند ؟
به لباس های تمیزشون نمیخوره
مطمعنین به کسانی که بادمجان کمک میکنند روغن رب گوجه دارن
درود به شرف این کشاورز و لعنت به بدبخت هایی که پز ارباب زاده ای دارن و در اصل خودشون گدایی بیش نیستند
اجرت پیش خدا محفوظه کشاورز درستکار
استاد سناریو نویسی تخیلی هستین
عاقلان دانند
هیچ گدا پروری نیست بعضی ادمها از خیرات کردن هدیه به دیگران لذت می برند و حالشان خوب می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
عکس هم می گیرند که تبلیغات کنند و حالشان بیشتر بهتر شود!!!
برای یک چیز الکی کلی آدم و دوربین بردن و با افتخار بادمجان دست مردم دادن!! عجب پروژه عظیمی!!
اگر بوقلمون بود دست مردم میرسید خیر فساد مملکت را به بیچارگی کشیده
نکوهش ممنوع هر کمکی از دستتان بیاد بکنید مگه بادمجان چشه هرکیلوش 5000تومان است
متاسفانه این نوع چینش (که بیشتر در خصوص کمک‌های مومنانه و ... مرسوم هست) + انعکاس خبری + حضور دو مسئول محلی و ... نشون میده که توضیحات ارائه شده بیشتر توجیه یک اشتباه هست.

هر چند نیت خیر صاحب باغ و زحمت عزیزان بسیجی در بسته بندی و توزیع، قابل تقدیر است!
توهین به مردم
قبلا فقرا به بادمجان میگفتند مرغ سیاه. سرخ میکردند و با نانی میخوردند. اما حالا با گران شدن روغن دیگر غذای فقرا نیست. بادمجان ابپز هم که خوردن نداره. پس روغن ریخته نذر شاهچراغ است
اگراز اموال يك كشاورز است پس دوربين و آخوند و....اونجا چكار مي كنند؟
فضای مجازی فضایی آلوده به حقیقت و دروغ است و به راحتی کار خیر را شر جلوه می دهند و کار شر را خیر .
داستان ملانصرالدین و پسرش و الاغشان همین است. نباید به حرف مردم کاری داشته باشیم چون فقط حرف می زنند. کار خیر در هر اندازه که باشد پسندیده است. در ضمن این شخص از اشخاص حکومتی و مسئولین و سیاسی نیست
هر کس ناراحت است بیاید سکه کمک کند، این بنده خدا اینقدر از دستش بر می آمد و کمک کرد. خدا حفظش کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار