بازدید 8154

۵ میلیون ایرانی تاکنون به درجاتی از کرونا مبتلا شده‌اند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: نتایج نوبت هشتم پیمایش ملی کووید - ١٩ نشان می‌دهد که ۷.۵ درصد ایرانیان بالاتر از ۱۵ سال (معادل پنج میلیون نفر) بر اساس خوداظهاری به درجاتی از بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 11 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سیدعباس متولیان اپیدمیولوژیست بیان داشت: در این پیمایش علمی، یک سوال خوداظهاری مبنی بر اینکه آیا خودتان به بیماری کرونا مبتلا شده اید، در نظر گرفته شده است که نتایج آن نشان داد جمعیت زیادی از ایرانیان به این بیماری مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بزرگی در کشور بدون علامت هستند، گفت: در حال بررسی هستیم تا به صورت دقیق مشخص شود که چه میزان از ایرانی ها به عفونت ویروس کرونا مبتلا هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: برآوردها نشان می دهد که تاکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت دنیا به عفونت کرونا مبتلا شده اند.

مردم خطر بیماری کرونا را بیشتر درک کردند

مجری پیمایش ملی کووید - ١٩ تاکید کرد که مردم خطر بیماری کرونا را بیشتر از قبل درک کردند به عبارتی آنان بیش از قبل احساس می کنند که بیماری به آنان نزدیک شده است.

متولیان با اشاره به اینکه پژوهش پیوسته ای را در دست انجام داریم که در چند روز گذشته نوبت هشتم آن به اتمام رسیده است، گفت: بر اساس این پژوهش برای خطر درک شده مردم نسبت به کووید - ۱۹ نمره ای بین ۱ تا ۷ در نظر گرفته شده که در نوبت های قبلی مردم نمره ای بین ۳ تا ۳.۳ گرفته بودند اما در این نوبت خطر درک شده بیماری بالاتر رفته و به حدود ۴.۴ رسیده است.

وی افزود: مردم همچنان خطر درک شده و نیز شدت درک بیماری کرونا را تقریبا به اندازه آنفلوآنزا تخمین زدند، در صورتی که بیماری کرونا نسبت به آنفلوآنزا هم کشنده تر و هم سرایت پذیرتر است.

مرگ ناشی از کرونا به اندازه فوتی‌های دو ساله حوادث ترافیکی است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران تعداد فوت شدگان هشت ماه ناشی از کرونا را بیش از ۳۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هر ساله در حوداث ترافیکی حدود ۱۷ هزار نفر فوت می کنند با این احتساب مرگ ناشی از کرونا بیشتر از فوت شدگان ۲ ساله ناشی از حوادث ترافیکی است که نشان می دهد با وضعیت نگران کننده ای مواجه هستیم.

متولیان ادامه داد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس ۲۵۰ هزار نفر به شهادت رسیدند به عبارتی به طور متوسط سالی حدود ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند، در صورتی که ما در هشت ماه ابتلا به کرونا بیش از ۳۸ هزار نفر از هموطنان از دست دادیم.

وی به مرگ های روزهای اخیر ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر شاهد از دست دادن بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان خود هستیم که ادامه این روند بسیار نگران کننده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان