بازدید 8865

چرا مردم نسبت به آینده بی‌تفاوت شدند؟

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه شهرکرد با ابراز این عقیده که دلایل متعددی برای کاهش انگیزه و امید در بین مردم نسبت به سرنوشت کشور وجود دارد، گفت: مهم‌ترین عامل مشکلات اقتصادی موجود در کشور است.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 09 November 2020

به گزارش تابناک، مجتبی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علل آنچه بی‌تفاوتی مردم به‌ویژه جوانان در سرنوشت کشور و کاهش امید در بین آن‌ها می‌خواند، اظهار کرد: چند عامل موجب شده است مردم در حوزه سیاسی، اجتماعی و مشارکت عمومی انگیزه خود را از دست بدهند که مهم‌ترین عامل آن در شرایط فعلی مشکلات اقتصادی است.

عضو هیات علمی گروه معارف و علوم انسانی دانشگاه شهرکرد افزود: نمی‌توان از مردمی که دغدغه مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند، انتظار مشارکت حداکثری در موضوعات اجتماعی، سیاسی و ... را داشته باشیم، این موضوع در تمامی کشورهای جهان نیز وجود دارد.

نوروزی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی همچنین موجب می‌شود، مردم فکر کنند نظر و دیدگاه آن‌ها توسط کارگزاران و مسئولان مورد توجه واقع نشده است و این مسئله انگیزه آن‌ها را برای مشارکت در موضوعات مختلف کاهش می‌دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی، فساد در حوزه‌های مدیریتی را از دیگر عوامل کاهش مشارکت، انگیزه و امید در بین مردم کشور عنوان کرد و گفت: افزایش فساد در بین مدیران موجب می‌شود، مردم فکر کنند، مشارکت آن‌ها در موضوعاتی مانند انتخابات و ... همراهی و کمک به شکل‌گیری فساد است، متاسفانه فساد در داخل کشور دامنگیر برخی مسئولان شده است و توجه جدی به این مسئله صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: مردم زمانی‌که اخبار مربوط به فساد را می‌شنوند انگیزه و امید به آینده خود را از دست می‌دهند، فساد در تمامی قوا وجود دارد و لازم است برخورد با فساد و مفسدان جدی گرفته شود.

سیاست‌زدگی از عوامل کاهش انگیزه میان مردم

نوروزی در ادامه با اشاره به این‌که سیاست‌زدگی در تمامی موضوعات یکی از عوامل کاهش انگیزه در بین اقشار مردم برای مشارکت در امور کشور است، خاطرنشان کرد: در یک بازه زمانی طولانی در کشور در مباحث سیاسی افراط صورت گرفت، در هر موضوعی نگاه سیاسی به مسائل وجود داشت، مردم و مسئولان دچار سیاست‌زدگی شدند، این در حالی بود که باید در موضوعات مختلف با میانه‌روی حرکت می‌کردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نیازی نیست مسئولان و مردم به تمام مسائل با عینک سیاسی نگاه کنند، در بسیاری از مواقع نیازمند نگاه تخصصی در امور مربوط به فرهنگ، اقتصاد، علم، دین و ... هستیم، نگاه احساسی سیاسی به موضوعات موجب شد در کشور به یک بی‌مسئولیتی برسیم.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی کشور باید برای افزایش انگیزه و امید در بین قشر جوان و اقشار مختلف مردم یک تدبیر بیاندیشند، تصریح کرد: باید مدیرانی در کشور مسئولیت بگیرند که بتوانند مشکلات اقتصادی را حل کنند.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: اثرات خروجی انتخاب اشتباه برخی دولتمردان، نمایندگان مجلس و ... متوجه مردم می‌شود، قطعا انتخاب بد خروجی خوبی را به دنبال ندارد، اوضاع فعلی کشور ریشه در انتخاب‌های مردم دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح رویه انتخاب توسط خود مردم می‌تواند در میان‌مدت تاثیرات مثبتی بر وضعیت آن‌ها داشته باشد، عنوان کرد: مشکل لاینحلی در کشور به خصوص در حوزه اقتصاد وجود ندارد، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها اقتصاد کشور را اداره کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۹
رأی بی رأی. مسئولین همه چیز را باختند. از گران کننده بنزین و جلوگیری کننده از استیضاح روحانی توسط مجلس گرفته تا اصولگرا و اصلاح‌طلب
واقعا نیاز به تحقیق داره ؟
مگه برامون اینده ای گذاشته اید که بخواهیم بهش فکر کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
ایشان فرمودند: «اوضاع فعلی کشور ریشه در انتخاب‌های مردم دارد.»
اتفاقا یکی از دلائل بی تفاوت شدن مردم همین اظهار نظرهای آقابالاسری است اینکه که مردم را متهم کنیم که هر چه انتخاب می کنند اشتباه است باعث دلسردی و بی تفاوتی مردم شده است.
کدام مردم؟
آقای کارشناس برو تو مردم متوجه میشی
انتخاب مردم ؟؟؟؟؟ خخخخخ مثل اینکه تو مریخ زندگی می کنی برادر یا زیادی غرق خوشی و خوش گذرونی
طبق معمول مشکلات را دارید می اندازید تقصیر مردم.
کدوم آینده؟؟
چون از امروزشان هیچ خیری نمی بینند و مخصوصاً از مسئولین امروز کشورشان بعد شما می خواهید امید به آینده داشته باشند؟ هر روز گرانی بیشتر، هر روز کمبود یکی از اقلام اعلام می شود بعد جبران می کنند با گران کردن بیش از حد، هر روز آقازاده ها گندشان بیشتر بالا می آید و هیچ کس هم کاری نمی کند، هر روز برادران و اقوام و اطرافیان مدیران، مسئولین، مدبران و ... یک ترررر جدید در ارکان مختلف کشور می زنند و همه به هم نگاه می کنند و انتظاراتشان از مسئولین برطرف نمی شود. الله و اکبر انتظار دارید به کدام آینده امید داشته باشیم؟ علی برکت الله.
دلیلش فقط شنیدن شعار بوده و عمل نکردن به شعارهاست، همین. هر چند شعارهای دروغین تعدادش بیشتر از شعارهای راست هست
دروغگویی و ریاکاری و ناتوانی و بیسوادی و رانتخواری و ...... مسئولان نظام اسلامی ایران همه امیدها را در ملت ناامید کرده
افسردگی نا امیدی بی تفاوتی ثمره مدیریت بی علم و دانش شماست
تحقیقات شما همش الکیه. همه میدانیم چرا بی تفاوت شده ایم. تفکر نادرست از ایدولوژی و منافع کشور و تملک ممکلت بدست افراد خاص و جلوگیری از ورود مردم در تمامی عرصه ها دلیل اصلی آن است.
دل بستن به کلید
چون آینده ای وجود ندارد
از یکی پرسیدن احوالت چطوره ؟ جواب داد از فردا بهتره . 22سال پیش استخدام شدم با حقوقم میتونستم یک سکه بخرم و مقداری هم اضافه میومد. بعد از 22 سال و کسب تجربه و ارتقا تحصیلات و ارتقا موقعیت شغلی الان با حقوقم ربع سکه هم نمیتونم بخرم. چند سال دیگه هم اوضاع بدتر خواهد بود . حالا اگه بخوام نسبت به آینده بی تفاوت نباشم که راهی جز خودکشی یا مهاجرت یا زندان باقی میمونه؟ پس بهتره بی تفاوت باشیم و منتظر تصمیم سرنوشت
مهم نیست اگر چاپ نشود.
ولی بیش از 40 سال است که در باغ سبز به ما نشان می دهند.
ولی همواره دریغ از دیروز.
به خاطر آینده خووبی که مسئولین خدوم واسه مردم میسازن دیگه خیالشون راحته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار