بازدید 8031

تحصیل دانشجویان از ۲۲ ملیت در دانشگاه‌های قم

مسئول نمایندگی امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی استان قم با بیان اینکه دانشجویانی از ۲۲ ملیت در دانشگاه‌های قم مشغول به تحصیل هستند، گفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار دانشجوی غیر ایرانی در بیش از ۲۳ دانشگاه، موسسه و دانشکده در استان مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 09 November 2020

به گزارش «تابناک»، سید عباس هاشمی‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در این خصوص بیان کرد: مجموعه اداره امور دانشجویان غیر ایرانی دارای دو زیر مجموعه سرپرستی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه قم مختص جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه قم و بخش امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی استان قم است.

وی افزود: امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی، امور مربوط به موارد اقامتی دانشجویان غیر ایرانی کل استان که در بیش از ۲۳دانشگاه، موسسه آموزش عالی و دانشکده هستند را انجام می‌دهد.

وی گفت: در استان قم بیش از ۶ هزار دانشجوی غیر ایرانی ساکن هستند که امور مربوط به این دانشجویان از جمله خروج، اخذ گذرنامه، صدور روادید تحصیلی، تمدید اقامت تحصیلی، صدور اقامت تحصیلی و خروج قطعی دانشجو توسط نمایندگی امور کنسولی انجام می‌شود.

هاشمی زاده ادامه داد: مراحل اقامت تحصیلی نسبت به سال‌های قبل با استفاده از سامانه‌های مد نظر آسان‌تر شده است به طوری که در سال های قبل تمدید اقامت بیش از ۲۰ روز طول می‌کشید در صورتی که در سال اخیر این زمان به ۱۰ روز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: جمعیت دانشجویان غیر ایرانی به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، کشورهای اروپایی و آفریقایی هستند که بیشتر به صورت آزاد و در مواردی از طریق کنکور وارد دانشگاه می‌شوند.

رییس اداره امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه قم اضافه کرد: از جمله وظایف سرپستی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه قم می‌توان مراجعه و درخواست آن‌ها برای ثبت‌نام اشاره کرد که تمام مراحل ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی به صورت الکترونیکی و بدون هیچ‌گونه فرمی انجام می‌گیرد.

وی گفت: پس از اینکه کارهای ثبت‌نام دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه قم انجام شد، با راهنمایی‌های مربوطه کارشناسان و با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته، این دانشجویان در رشته‌ تحصیلی مورد نظر مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی ادامه داد: کارشناسان ما موظفند اطلاعات جامعی از نمای کلی استان قم، تاریخ، فرهنگ و تمدن این استان با توجه به چند قومیتی بودن در اختیار دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه قم قرار دهند.

هاشمی‌زاده بیان کرد: طبق اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه مبنی بر این که باید هشت درصد دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازند، اداره دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه قم با توجه به برنامه ریزی‌های سالانه توانسته است به این امر دست پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی