بازدید 56238

قتل و شکنجه تکان‌دهنده دختر ۱۵ ساله در تهران

ظهر پنجشنبه بود که امیدشان پس از ۱۵ ماه ناامید شد؛ ۱۵ ماه به دنبال دخترش بود. روزی ۱۸ ساعت نقطه به نقطه شهر را گشت، ردش را پیدا کرد، اما هرگز به شیما نرسید. سرنوشت دختر پانزده ساله با مرگ گره خورد؛ خبر تلخی که پلیس به پدر و مادر چشم‌انتظار داد. ۱۰ روزی از انتشار کلیپی که پدر شیما منتشر کرد، می‌گذشت که تنها مظنون پرونده بار دیگر بازداشت شد و به قتل دختر گمشده اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 07 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شهروند، بیست‌وششم مرداد سال ۹۸ بود که شیما خام حرف‌های پسر بدلیجات‌فروش رو‌به‌روی مدرسه‌شان شد. پدر دخترک می‌گوید: «از همان روز دیگر نخوابیدم و فکر پیداکردن شیما تنها دخترم لحظه‌ای رهایم نکرد؛ پسر بدلی فروش، شیما را وادار کرد خانه را ترک کند. از همان شب آواره خیابان‌ها و پس‌کوچه‌های تهران شدم تا ظهر پنجشنبه.»

پدر شیما از غم گم شدن دخترش در بستر بیماری

اعتراف تلخ

بهلول معروف به محمود پس از فرازونشیب‌های فراوان حالا اعتراف کرده است؛ اعترافی تلخ که دل خانواده این دختر را بیش از هر وقت دیگری به درد آورده است. اشک پشت اشک. عزاداری می‌کنند. از غروب پنجشنبه پارچه سیاه به در خانه زده‌اند و دوستان و آشنایان با ماسک‌های روی صورت برای همدردی پا به خانه پدر دردمند می‌گذارند؛ او می‌گوید: «دیگر رنگ خوشی به خانه‌مان برنمی‌گردد و ماتم نقش همیشگی در و دیوار این خانه خواهد بود.»

شیما که از سوی آرش پسر بدلی‌فروش اغفال شده بود، پس از ساعتی به پایانه بیهقی می‌رود؛ در حالی که سرگردان و درمانده بود از طریق مغازه اسباب‌بازی فروشی با مادرش تماس می‌گیرد. گریه‌های شیما و التماس‌های مادر پشت گوشی هنوز در خانه آقای احمد صباگردی‌مقدم شنیده می‌شود؛ مکالمه آخر سیما که پلیس آن را ردیابی و ضبط شد. التماس‌های مادر هم فایده‌ای نداشت. شیما دیگر هرگز راه خانه‌شان را ندید و برنگشت؛ ربودند، اسیرش کردند و در آخر او را کشتند. عامل همه این‌ها بهلول بود؛ مردی که در پایانه بیهقی مواد توزیع و زن‌ها و دختران جوان را اغفال می‌کرد.

مردی که ۷ سال پیش از همسرش جدا شد و در خانه‌ای قدیمی در چهارراه نظام‌آباد مستأجر بود.

ردیابی‌های پلیسی و پدر

احمد صباگردی‌مقدم در ادامه گفت: «پس از شکایت و اعلام فقدانی شیما، مأموران پلیس آگاهی پایگاه چهارم سیدخندان شماره‌ای را که دخترم با مادرش تماس گرفته بود، ردیابی کردند و به مغازه اسباب‌بازی‌فروشی در نزدیکی پایانه رسیدند. صاحب اسباب‌بازی‌فروشی تأیید کرد که دخترم آنجا بوده و پس از بیرون‌رفتن از مغازه به سمت پایانه رفته است.»

دوربین‌های مداربسته بررسی شد. تصاویر نشان می‌داد دختر نوجوان در ساعت ۲ بامداد روی یکی از نیمکت‌های پایانه و مقابل رستوران شبانه‌روزی نشسته بود؛ اشک‌های بی‌امان شیما حتی در تصاویر مداربسته هم ضبط شده بود. پیرمردی کنار او می‌نشیند و پس از ۴۰ دقیقه صحبت با او شیما را سوار خودرو پژو سفید‌رنگش می‌کند و آن‌ها می‌روند.

شناسایی شیما در رستوران بیهقی

از همان روز احمد این پدر دردمند کفش آهنی به پا می‌کند و در کوچه پس کوچه‌های تهران به دنبال سرنخی از شیما می‌گردد؛ روزی ۱۸ ساعت در جست‌وجوی تنها دخترش بود. می‌گوید: «سراغ دخترم را از همه می‌گرفتم در آخر به صاحب رستوران رسیدم. او دخترم را با آن پیرمرد روی نیمکت روبه‌روی رستوران دیده بود.»

تنها او می‌دانست که بهلول دخترک را با خود برده است؛ از روی عکسی که در دستان پدر بود، تشخیص داده بود.

صاحب رستوران به پدر رنجور گفته بود: «بهلول ملقب به محمود در پوشش راننده آژانس اینترنتی، ماده مخدر شیشه می‌فروشد. بهلول در کنار فروش مواد، زنان و دختران جوان را طعمه نیت سیاه خود می‌کند. زمانی که دختر شما همراه بهلول به راه افتاد با بهلول دعوا کردم و به او گفتم که این دختر خیلی کوچک است، این کار را نکن؛ اما بهلول به حرفم توجهی نکرد و گفت که این دختر تاکسی می‌خواهد قرار نیست اتفاقی رخ دهد.»

بهلول ۶۱ ساله متهم قتل شیما

آزادی پس از نخستین بازجویی

با توجه به مستندات، بهلول به آگاهی سیدخندان احضار و بازجویی شد؛ بازجویی که خیلی زود آزاد شد و دوباره به خانه برگشت.

بهلول به مأموران پلیس گفته بود که شیما را در چهارراه نظام‌آباد پیاده کرده است؛ اما این طور نبود، همان لحظه که بهلول در پلیس آگاهی این دروغ‌ها را سر هم می‌کرد، شیما در خانه این مرد زندانی بود.

پدر شیما گفت: «افسر پرونده پس از بازجویی او را رها کرد و خطاب به من گفت که فکر نمی‌کنم این فرد دخالتی در این پرونده داشته باشد پس از این بود که درخواست کردم تا پرونده شیما را به اداره ۱۱ آگاهی مرکز انتقال دهند.»

۴۵ روز شکنجه

پرونده شیما در اداره ۱۱ آگاهی تهران پیگیری شد و احضار بهلول به پلیس آگاهی مرکز صورت گرفت. این بار بهلول اعتراف کرد، اما نه کامل. او ۴۵ روز شیما را در خانه‌اش زندانی کرده و او را مجبور کرده بود که شیشه مصرف کند.

احمد صباگردی‌مقدم در ادامه گفت: «بهلول مقابل بازپرس شعبه ۷ دادسرای جنایی تهران گفته بود مواقعی که از خانه خارج می‌شد در را بر روی دخترم قفل می‌کرد. او همه چیز را گفت به جز اینکه دخترم کجاست.»

هنگامی که پلیس خانه بهلول را بازرسی کرد، من و همسرم در آنجا بودیم. خانه بهلول مثل خانه وحشت بود، تمام درز‌های خانه گرفته شده و با پتو خانه را عایق‌کاری کرده بود. در خانه‌اش گونی وجود داشت که حاوی ده‌ها جفت کفش دخترانه و بچگانه بود؛ اما اینجا پایان پرونده نبود. از آنجا که با وجود مستندات موجود امکان سفر شیما به مشهد وجود داشت، پرونده به دادسرا مشهد ارجاع شد، اما در آنجا هم هیچ سرنخی پیدا نشد.

متهم پرونده ۴۵ روز بازداشت و تحت بازجویی بود، اما لب به اعتراف نگشود و به دلیل دسترسی‌نداشتن به ادله کافی مظنون شصت‌ویک ساله با قرار وثیقه آزاد شد.

انتشار یک کلیپ

پدر شیما حدودا دو هفته پیش بود که با انتشار کلیپی خطاب به رئیس قوه قضائیه، تقاضای رسیدگی به پرونده دخترش را کرد؛ کلیپی که پرده از جزئیات این آدم‌ربایی و گم‌شدن مرموز شیما برمی‌داشت. دست به دست چرخید و خیلی از کاربران این حادثه تلخ را از زبان احمد، مرد کتابداری که حالا بازنشسته است، شنیدند.

بعد از انتشار این کلیپ بود که بهلول چهارشنبه، هفتم آبان، بار دیگر بازداشت شد. او به پلیس آگاهی منتقل شد. بازداشتی که پدر شیما از آن بی‌خبر بود، اما یک تماس از دوستانش کافی بود که پرونده معمایی شیما پس از ۱۵ ماه مشخص شود.

سریال ربایش دختران و زنان

پدر شیما در ادامه گفت: «صبح شنبه، دهم آبان، یکی از دوستانم تماس گرفت، می‌گفت غروب جمعه زنی در خانه بهلول اسیر شده بود. او شیشه‌های خانه را شکسته بود و با فریاد و سروصدا از همسایه‌ها کمک خواسته بود، جمعیت زیادی جمع شد و پلیس به خانه بهلول رفت. این زن هم در دام این مرد شصت‌ویک ساله اسیر شده بود. با این تماس بود که خود را جلوی خانه بهلول رساندم، همسایه و میوه‌فروش محل را دیدم و از آن‌ها پرس‌و‌جو کردم.»

اطلاعات درست بود. بهلول یک زن دیگر را قربانی نقشه‌های سیاه خود کرده بود. آتش‌نشانی آمده بود و مأموران کلانتری نامجو. مأموران کلانتری نامجو زنی که بسیار ترسیده بود را از خانه آزاد کردند.

پدر که بسیار دل‌نگران دخترش بود و در این روز‌ها و ماه‌ها دست از جست‌وجو شیما برنداشته بود، بار دیگر خود را به کلانتری رساند. صحبت‌ها با هم مطابقت داشتند. بهلول مرد موادفروش، اما این بار دیگر نتواست قسر در برود و با توجه به مدارک و مستندات مجبور شد اعتراف کند؛ اعترافی تلخ که برای پدر و مادر شیما گران تمام شد.
کشف جسد در روستای کلیبر

او در بازجویی‌ها سرانجام اعتراف کرد که شیما را به قتل رسانده و جسدش را کنار رودخانه در روستای زادگاهش دفن کرده است. همین اعتراف کافی بود تا تیم جنایی و قضائی به روستا بروند و جسد دختر پانزده ساله را پیدا کنند.

احمد صباگردی می‌گوید: «شیما دختری باهوش بود. او در رفاه کامل زندگی می‌کرد. معلم خصوصی زبان خارجه و ریاضیات و موسیقی داشت. هر چیزی که می‌خواست سریعا برای او فراهم می‌شد. شیما را اغفال کردند. از آن مرداد ۹۸ سیاه‌روز شدیم. مادرش به‌شدت شوکه شده است؛ حتی فکرش را هم نمی‌کردیم چنین بلایی سرمان بیاید. دخترم بی‌گناه بود. هنوز از جزئیات قتل و چرایی این جنایت خبری نداریم. تنها چیزی که می‌دانم این است که بهلول به قتل اعتراف کرده است. جسد دخترم را هم در روستای کلیبر در استان آذربایجان شرقی دفن کرده است. از آقای رئیسی و تمام کسانی که باعث شدند این پرونده به سرانجام برسد تشکر می‌کنم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹۸
کاش اینم مطرح می شد که چطوری و با چه وعده و وعیدی اغفال کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
افسر بازجو نمی توانست از خانه و محل زندگی این مرد بازدید و بررسی بعمل می اورد. چه افسر زبده ای بوده که با سوال و جواب گفته فکر نکنم کار این باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
- گفته:دخترم شب اینجا نمون- خوب نیست-بیا بریم خونه ما-من یه دختر دارم که همسن و سال تو هست اون دختر هم کم سن و سال بوده-فکر نمی کرده یه همسن باباش اینجوری باشه- سانسور بیش از حد تلویزیون و آموزش ندادن خانواده ها به اینجا ها میکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اما اگه یه نفر برای حق وحقوقش و یا وضعیت معیشتش فریاد بزنه سریع بهش انگ سیاسی میزنن و میشه جاسوس آمریکا و ...... !!

ممنونم تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مجید جان اینطوری مینویسن
شکنجه و قتل
نه اینکه
قتل و شکنجه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
واقعا وضع امنیت افتضاح است
تمام ثمره زندگی یک خانواده به راحتی نابود میشه و یه عمر درد و رنج نصیبشون میشه
رسانه ملی...این اتفاق اگه تو آمریکا بود شما ولکن نبودی...الان کجایی خون خواه جورج فلوید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
سیستم وقتی کارامدی ش رو از دست میده همه چیز به هم می ریزه.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
همه رو بافتن که اخر اینو بگن خخخخ از آقای رئیسی و تمام کسانی که باعث شدند این پرونده به سرانجام برسد تشکر می‌کنم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
وقتی بچه هامون توی فضای مجازی رها میکنیم به امان خودشون خب معلومه که هر کسی به راحتی میتونه یه دختر 14-15 ساله رو اغفال کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
پلیس مقصر اصلی است که کم کاری میکنه نه تنها در این پرونده بلکه در اکثر پرونده ها با پرداخت پول میشه جای شاکی و متهم را عوض کرد وامصیبتا. کی میخواد رسیدگی کنه، وای به روزی که بگندد نمک
نمیدانم تکه تکه کردن این شیطان صفت بی همه چیز بر آتش غم خانواده این دختر آبی هرجند ناچیز خواهد پاشید یا نه ولی از قوه قضاییه اشد مجازات برای اینچنین تبهکاری ها را دارم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
حریف قویه خیلی . کسی که تاحالا گیر نیوفتاده مطمئن باش اگرم حکم براش ببرن فقط رابطه نامشروعه . طرف گفته مقتول شیشه کشیده مرده . یعنی میدونه کارشو
واقعا چرا نیروی انتظامی و افسر یاد شده به این راحتی اجازه دادند این مرد علی رغم فیلم دوربین در بازداشت اولیه آزاد شود و دوباره بدون نگرانی به کارش ادامه دهد واقعا چرا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
چندسال پیش پسرمنو تو صادقیه ۴ نفرموتورسوارزورگیری کردند وهمه چیزشوبردن وقتی شکایت کردیم ( که البته برعکس پرونده اقای دایی که یکروزه سارق بازداشت شد پرونده ما به نتیجه نرسید) خودافسرنگهبان کلانتری گفت ما این دزدها را میگیریم به دادسراتحویل میدیم چند روزبعد ازاد میشن وروزازنوروزی ازنو !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
واسه اینکه افسر مفت خورچیزی از بابت کشف معمای قتل عایدش نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
متاسفانه پلیس و قوه قضائیه ما کسایی که هیچ آزاری ندارند را زندانی و کسایی که دزد و قاتل هستند را براحتی آزاد میکنند. من یکبار پرونده شکایت از یک سارق داشتم .. کلی مستندات هم در موردش وجود داشت. فقط 1شب ایشون رفت بازداشت موقت و بعدش آزاد شد و ناپدید شد. اصلا انگار نه انگار ... پلیس رسما به دروغ و به صرف حرف یک افسر و بدون بررسی ازش طرفداری کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
باید باید باید حتما برای مامور سهل انگار پرونده تشکیل شود اگر کوتاهی اون نبود اون دختر الان زنده بود.برخورد شدید با ماموران خاطی باعث میشه مامورای دیگه درست به وظیفشون عمل کنن
(بهلول به مأموران پلیس گفته بود که شیما را در چهارراه نظام‌آباد پیاده کرده است؛ اما این طور نبود، همان لحظه که بهلول در پلیس آگاهی این دروغ‌ها را سر هم می‌کرد، شیما در خانه این مرد زندانی بود.)یعنی اگر پلیس خانه این پیرمرد را بازرسی می کرد دخترک الان زنده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
پلیس در این رابطه کم کاری کرده باید مجازات شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
دقیقا همینطوره . من جند ماه پیش که این گزارشو خوندم گفتم این مرتیکه این دخترو دزدیه اما پلیس متوجه نشده و کمکاری کرده .بیچاره پدر مادرش .
مریخ
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ورود به منزل نیاز به حکم قضایی دارد و پلیس نمیتواند بدون حکم قضایی وارد منزل کسی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
گرفتن حکم قضایی ورود به منزل برای پلیس کاری نداره.
واقعا جای تاسف داره چنین آدمی رو در جامعه ول بگرده و همه هم میدونن مواد فروشه و چکاره است ولی هیچ کاری برای توقف این مرد انجام نشده واقعا تا کی باید خاموش بود با بهلول و بهلوها که در روز روشن و جلوی همه مردم خلاف می کنن و همه خاموش هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مواد فروش رو بگیرن؟ حرفایی میزنی اخوی! اگر مواد فروشها رو بگیرن که زندان کم میاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
حالا اگه قرار شد اعدامش كنن احتمالامردم جوگير ايران يه كمپين نه به اعدام برگزار مي كنن تا امثال اين كثافت ها تو جامعه ما زندگي كنند و به بقيه آسيب بزنند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اون رستوران دار هم کوتاهی کرده به مامورا نگفته
خداوندا چه حکمتی توی کارهات هست!!! چطور یه کتابدار میتونه اینقدر ثروتمند باشه که خانواده اش اینقدر مرفه باشن؟؟؟
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
یعنی شما حسرت پدر داغدار شیما رو می خوری افسوس که درد بعضیها چه کوچیکه به جای محکوم کردن اون حیوان وحشی و ابراز همدردی بعضیها نمک رو زخم میپاشن
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
زنبورك ، بچه هاي فقرا را در خاموشي و بدون سر و صدا كشتن؟ بيجه رو يادته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
دعا کن کتابفروشها پولدار باشند،چون در غیر این صورت مواد فروشها پولدار هستتد، مثل امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
این چرت و پرتا چیه میگی . . خیلیا مستاجرن
ولی خوب پول خرج میکنن و خوب زندگی میکنن. اینم به بچه اش میرسیده شاید پولدارم نبوده ولی روزمره زندگی میکرده .
ناشناس
| - |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مشکل شماها چیست که با همه چیز و همه کس مخالفی شاید بلایی به سرتان آورده اند ...
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مخاطبین عزیز تابناک، چرا تا چیزی میشه اینقدر احساساتی نظر میدین؟ من که حسود نیستم. معضل جامعه ما الان گرایش به سمت زندگی های لاکچریه و همین امر باعث تمام فسادهای اخلاقی و زمینه ساز جرایم و جنایاته. بیایید بجای نشر نظرات احساسی کمی بیشتر به دردهای واقعی جامعه فکر بکنیم. هیچ شیر پاک خورده ای از این جنایت ها نمیکنه اما ظرفیت همه انسانها هم یکی نیست.زمینه جرم نباید در جامعه فراهم بشه.چشم و هم چشمی ها و فخر فروشی ها نگران کننده است.
به عنوان پدر دختري 19 ساله بايد بگم بسيار بسيار درد ناك است
و درناك تر از اين جنايت
جنايت سيستم قضايي و پليسي كشور كه اين با اين حد ضعيف عمل ميكند تا خلاف كاران و جنايكاران براحتي در اين حد امكان جولان بيابند
يك جنايكار را براحتي ازاد ميكنند
دردا و وا مصبتا....................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
درگیر نگهداشتن روسری زنان هستند و وقت ندارند به این امرات کوچک رسیدگی کنند
دزدی خانه و ماشین و زورگیری بیداد می کنه
تابناک عجیبه که چهره قاتل را مخدوش میکنی ولی چهره مقتول و خانوادش را واضح به نمایش گذاشتی!!!!
اینکار سوال های زیادی در مورد تابناک ایجاد میکنه!!!
به مرد۶۲ ساله نمیگن پیرمرد میگن میانسال حضرات رسانه ایی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
۶۱ ساله بوده
چندسال پیش هم به مرد ۵۵ ساله لقب پیرمرد داده بودند
آزاد شد و مجدد زن دیگری را زندانی کرد؟ که اون زن هم با شکستن شیشه از مردم کمک خواست؟ چند نفر دیگر مثل شیما نتونستن کمک بخوان؟ افسر کلانتری گفت فکر نمیکند کار این مرد باشد؟ قبلا هم سابقه اغفال داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رستوران دار سایقه این مرد را میدانست ولی مسئولین امر خیر؟
زمانی که مرد بازداشت شد شیما زنده بود و حالا بابت پیدا شدن جسد! تشکر کرده؟
یعنی اگر شبکه اجتماعی نبود جسد هم تحویل این پدر نمیدادین؟
یکی بگه این کشور چه خبر هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
وقتی خودم زنگ زدم 110 و گزارش دادم که جلوی دکه روزنامه فروشی یکی از محله های تهران تبدیل شده به مرکز خرید و فروش مواد، ولی دریغ از اقدام
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خبر مهمی نیست فقط سقوط اخلاقی است مهم امنیت است که داریم البته فعلا تا درب خروجی منزل
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اینطور هم نیست. اگر با سارقی در خانه روبرو شدی باید مراقب باشی که آسیبی به او نرسد والا حسابی به دردسر می‌افتی!!
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
نکته سنجی خوبی بود از -مهدوی- 12:29 مورخه 99/08/17
یکی از اشتباهاتی که پدران ومادران مرتکب می شوند اینه که فکر می کنند فراهم کردن امکانات رفاهی برای فرزندان کفایت می کنه .با بچه های خود دوست نیستند .به همه مردم چه زن چه مرد توصیه می کنم کتاب والدین سمی رو بخونند .من با خوندن این کتاب فهمیدم خیلی از رفتارهای که من با بچه های خودم کردم وهمچنین رفتارهای که خانواده ام با من کردن چقدر اشتباه بود .
و به دلیل دسترسی‌نداشتن به ادله کافی مظنون شصت‌ویک ساله با قرار وثیقه آزاد شد.!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
وبه جنایت هاش ادامه داد
اگه جای قاضی و دادستان بودم، حکم میدادم قاتل را چند سال شکنجه کنند، و بعد حکم اعدام جاری بشه. برای بعضی جانی ها حکم یک بار اعدام براشون تخفیف مجازات حساب میشه! بخدا وقتی در حیاط منزل رژه مورچه ها رو می بینم، دلم نمیاد پام رو بذارم روشون، چطور بعضی آدم ها تبدیل به بدتر از حیوان میشن و هم نوع رو به قتل می رسونند؟؟؟!
آن پسر بدلیجات فروش را هم بازداشت و مجازات کنید، چون همین الان احتمالا در حال اغفال بقیه دختران مردم است. آقای دادستان، آقای پلیس، منتظر شکایت خصوصی نمانید، شخصی که خطرناک است، نیازی به شاکی خصوصی نیست، مدعی العموم باید اقدام کنه.
متاسفانه تمام این مشکلات و معضلات به دلیل دور بودن از تعالیم اسلامی هست
دختر مرحوم به دلیل عدم برخورداری از تعالیم اسلامی تن به چنین اغفالی میدهد، و مرد شیطان صفت نیز به دلیل دور بودن از تعالیم اسلامی چنین جنایتی میکند
وای بر منکران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
زاییده شدید واسه چرت و پرت گفتن. عقلت نمیرسه با خودت بپرسی چرا پلیس اینقدر راحت قاتل رو آزاد کرد. فقط دهنت رو باز کن مزخرفات بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
یعنی کشوری مثل دانمارک و سوئد و نروز و کره جنوبی و
ژاپن و فرانسه و کانادا و استرالیا که جرم و جنایت و پرونده های قضائی شون به نسبت جمعیت کمتر از ما است به تعالیم اسلامی عمل کردن؟
چگونه است که این جانی خطرناک میتواند در محدوده ترمینال آزادانه مواد توزیع کند طوریکه کسبه محل اینرا میدانند ولی پلیس واگاهی بی خبرند.چرا بعداز گفته صاحب رستوران افسر اگاهی غیر مسیولانه موضوع را سر سری گرفته واین جانی را رها کرده.وحرف آخر اینکه کجای نظام اموزشی وتربیت خانوادگی ما ایراد دارد که نوجوانان ما به این راحتی اغفال میشوند.
تکلیف اون پسره بدلی فروش چی شد؟
از کجا فهمیدند که اون این دخترک نگون بخت رو اغفال کرده؟
چرا از طریق این پسره بدل فروش راه به جایی نبردند؟
چرا به حرف صاحب رستوران توجهی نشد؟
چرا این مردم 61 ساله آزاد شد؟
چرا خود پلیس از این مردک 61 ساله اعتراف نگرفت ولی پس از دستور رییس قوه قضاییه این کار رو کرد؟
خیلی چراها وجود داره که پلیس باید جواب بده!
واقعا مسخره است...این بابا کارش فروش مواد مخدر و اغفال زنان و دختران بوده و پلیس به این سادگی از کنارش گذشته؟ساده ترین اقدام بازرسی از منزل این حیوان بوده که انجام نشده یا بررسی موبایل اش...آخه این چه امنیت مسخره ایه...باید بازپرس پرونده اش در اداره آگاهی رو پاسخگو کنند که چطور با اینهمه ادله اجازه داده این حیوان آزاد باشه و وای به حال ما مردمی که مثل اون رستوران دار می دونستیم این حیوان حرامزاده چه کاره است و هیچ گزارشی ندادیم...وای به حال ما که مسئولیم در این جنایت ها...این آدم رو باید انداخت در قیر داغ
- سهل انگاری و عدم توجه به وظیفه و رسالت شغلی پلیس در اولین بازداشت متهم!
قطعا افسر کلانتری از قاتل رشوه گرفته است واقعا باید تاسف خورد به این سیستم ضعیف پلیس و عملکرد بی تفاوت و منفعل کلانتری ها. بنظر میاد واقعا نیاز هست یک خانه تکانی اساسی در این کلانتری ها صورت گیرد.
چشم پلیس آگاهی روشن با ای گندش
1- خانواده ها باید به بچه ها آموزش بدن به هیچ کس نباید اعتماد کرد حتی به یه مرد یا زن همسن پدر مادر- در مورد این چیزا و اتفاقاتی که در مورد تجاوز در جامعه میافته جلوی بچه ها صحبت کنند تا تجربه شون بالا بره
2- مردم باید بی تفاوت نباشند- مثلا اون رستوران دار باید با دیدن اولین مورد به پلیس خبر میداد- فیلم میگرفت- نه که به خلافکار نصیحت کنه
3- باید به افراد پلیس آموزش داده بشه-تا همه جور بازرسی کنند و وقتی یکی گزارش میده- به خصوص در موارد زن و بچه دزدی- فرض رو بر این بگذارند که طرف خلاف کار هست تا اینکه خلافش رو ثابت کنه
در4- در اینجور موارد وثیقه قبول نکنند که طرف بره به کارش ادامه بده- شاید ایندفعه فرزند خودشون رو بدزده
این را هم اضافه کنم که ای کاش تلوزیون بجای تبلیغات کسل کننده دوغ وچیپس وپفک با مطح کردن این پرونده ها در جامعه واسیب شناسی علمی خانواده ها وجوانان را از وجود این کفتارها ودامهایی که در همه جا پهن کرده اند بیشتر آگاه کند.پیشگیری بهتراز درمان است.این کفتار را اگر هم زنده زنده بسوزانند باز هم نه شیما زنده خواهد شد نه زخم عمیق پدر ومادر التیام خواهد گرفت
ما شاءالله به این اداره آگاهی با این تحقیقات ظاهری و مخفی اش که بعد از این همه ادله نتونسته کاری کنه و در واقع نخواسته که کاری کنه
شما اگه یه شعار بدی یا حرف سیاسی بزنی ، بدون حکم و بلادرنگ میریزند تو خونه ات همه زندگیتو زیر و رور میکنند اما وقتی با این روانی آدمکش معتاد مواد فروش مواجهند حتی به خودشون زحمت نمیدهند که بروند خونه شو تفتیش کنند. بیچاره اون دختر مظلوم و وای بحال این پدر و مادر مهربان و عزیز خدا میدونه چقدر روابط عاطفی بین پدر و مادر و یه همچین فرزندی ( مخصوصا دختر) وجود داره . خدا صبروشن بده
به این سیستم اعتمادی نیست. خودمون باید دنبال عزیزان و اموال گمشده بگردیم
همون موقع این آقا کلیپ داد و گفت خونه بهلول با پارچه و پتو کاملا عایق بندی صدا سده و اشیا متعلق به دیگران شامل زنان و کودک ذر خونه اش پیدا شده اما پلیس آزادش کرده، به نظرم کاملا پلیس اشتباه کرده و افسری که بدون بازدید از خونه بهلول اونو آزاد کرده باید با اشد مجازات باهاش برخورد کرد....14
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
کاملا درست میگین . من اونوقع گزارشو خوندم و تعجب کردم که با این همه ادله که پدر بیچاره به پلیس شون میده چرا هیچکاری نمیکنن. . خون این دختر به گردن امون مامور وظیفه نشناسه
عوضش امنیت داریم !!!
اگه ایران کشور آزادی بود، این دختر با کسی دوست میشد که همکلاسیش باشه و هم سن و همفکر خودش باشه، کشور ما ایران بسیار از اصول اجتماعی ایمن و سالم دور افتاده و رفته رفته که نسل انقلاب اکثریت جامعه رو تشکیل میده، ناهنجاریها وحشتناک تر میشه.
خدابهت صبر بده سخته غم فرزند
ارش چی شد؟
من یه پدرم دخترم از لحظه ای که از خونه میره بیرون تا بگرده انگار جانمون از تنمون بیرون میره من میدونم اون پدر و مادر چه حال بدی دارن خدا بهشون صبر بده امروز داغون شدم کلی اشک ریختم خدا لعنت اون ظالمی که با اون دختر و معصوم و پدر و مادرش اینکارو کردن..
و اما اون پلیسی که به راحتی میتونسته اون دختر رو نجات بده نمیدونم الان چجوری با وجدانش سر و کله میزنه البته اگر....
افسربازجو که او را آزاد کرده خودش هم نقشی در این کار دارد...همه جا آدمهای فاسد کار میکنند و شرافت بقیه را زیر سوال میبرند...

تمام افسران آگاهی دوره دیده اند و مو را از ماست میکشند و این فرد یعنی بازجو که مرد شیشه ای رآزاد کرده است نشان میدهد که خودش هم در این آدم ربائیها نقش دارد....

باید از دست این بازجو شکایت کرد....
متهم ردیف اول اینجا پلیسه و نه اون مردک جانی
چطور یک دوچرخه سوار بی آزار رو توی کمتر از 24 ساعت میگیرن ولی یک قاتل جانی رو بعد از 15 ماه اون هم بطور اتفاقی دستگیر میکنن. یعنی اگه اون قربانی شیشه ها رو نمیشکست پلیس هیچ کاری نمیکرد
من مهندس ۵۴ ساله هستم وامسال بازنشست میشم ازچندسال قبل برای مهاجرت به کانادا اقدام کردم و به امیدخدا اوایل سال دیگه برای همیشه خواهم رفت
میدونم اونجا نمیتونم کارتخصصی بگیرم و باید کارجنرال بکنم یاراننده اوبربسم ولی بخدا ترجیح میدم اونجا کارگری کنم اما ۲۰-۳۰ سال باقیمانده عمرمو تویه کشور امن و باثبات وبی دغدغه بگذرونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خوش بحالت که میری وخلاص میشی
مسئولين نيروي انتظامي جواب كاربران فوق را بدهند .
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه است همین است
اون افسر مفت خور که قاتل رو علیرغم مستندات موجود ازاد کرده باید بشدت مجازات شود
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اون موقع که ماهواره نبود جنایت نبود؟
باز شبکه های اجتماعی باعث رسیدگی شد. اونایی که میگین شبکه اجتماعی فساد میاره نگران آگاهی ملت هستن. همینطور در خصوص ماهواره
دههاسال قبل اصغر قاتل آدم میکشت
چندسال قبل شاهد خفاش شب بودیم و بعد سعید حنایی و بیجه ها .
و امروز شیما قربانی میشود.
قابل توجه سایر شیما ها و پدران غافل آنها.
متاسفانه باز هم با غفلت ما و مسئولین ما بهلولها ایجاد میشوند و در کمین خواهند بود.
دختری که در رفاه کامل بوده چطور توسط یه مرد ۶۴ ساله اغفال شده؟؟؟؟؟
واقعا خجالت آوره که باسه کشف جنایت حتما باید رئیس قوه قضایی دستور بده و اینقدر راحت با پرونده ها برخورد میشه. مطمئنا این حیوون دختر بچه های زیادی رو کشته، کسی که بعد قتل دو روز بعدش دوباره اقدام کرده. معلومه کشتن باسش عادی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اگراین اتفاق یعنی ادم ربایی و قتلهای سریالی تویه کشورغربی می افتاد مطبوعات وتلویزیون ول کن ماجرانبودند
کاش نیروی انتظامی ما مثل فیلم ها و سریالها قبراق و همواره موفق بودند! ولی حیف که اونا فیلمه...
خوب شد لااقل جسدش با انتشار کلیپ تظلم خواهی پدر دردمند، پیدا شد در حالی که هنوز زنده بوده. پدرشم بابت جسد تشکر کرده! حالا میشه از سیستم قضایی و پلیس قهرمان بسازیم
حورا به این سیستم آموزشی، حورا به این سیستم قضایی، حورا به این سیستم پلیسی، حورا به خودمون، حورا به سیستم فرهنگی، حورا به حوزه، حورا به دانشگاه، حورا به آزادی، حورا به آزادی بیان
من به پدر دردمند شیمای مرحوم تسلیت میگم ولی به عنوان یک معلم (عضو هیات علمی) سوالم این است آقای صباگردی مقدم خودشون یک کتابدار بودن و قطعاً اطلاعاتشون در شیوۀ تربیت فرزند و انواع اتفاقات حال حاضر و آینده دنیا و جامعه از بنده و امثالهام بیشتر بوده، آیا در آموزش دخترش مرحومشون حداقل برای ممانعت از وقوع چنین اتفاق تلخ و جبران ناپذیر همت تمام کردن و همینطور مادر دختر مرحومه؟ چطور در تأمین رفاه دختر مرحومه شون انصافاً کم نذاشتن، ولی در مورد آموزش برای صیانت از فرزند در برابر چنین اتفاقاتی چی؟ من یک مقاله ای را چند روز پیش خوندم در مورد تجاوز جنسی به دخترا و پسرای کم سن و سال، اونجا گفته بود که خیلی از ماها برای فرزندانمون آموزش میدیم که به فلان چیز دست نزن، مثلاً برق، که برق میگیرتت، ولی به وی آموزش نمیدم که قسمتهای حساس بدنت رو نباید کسی لمس بکنه و اگه کسی لمس کرد (بویژه توسط افراد فامیل نزدیک) باید خیلی راحت با مامان بابات درمیان بگذاری. بنظرم خیلی از ماها در بین سنت و مدرنیته (یه نوع برزخ) گیر افتاده ایم اینکه ما در گذشته در سنت مطلق بزرگ شده ایم و از خیلی چیزها محروم بوده ایم و سعی میکنیم بچه مون مثل ما نباشه و یه جورایی با تأمین تمام خواسته های به حق و ناحقشو میخواهیم عقده دلمونو خالی کنیم. به نظر من باید راه تعادلی را در پیش بگیرم اینکه سنت گذشته مون را در بطن زندگیمون کم رنگ نکنیم حالا هر نوعش که باشه
تابناک پیگیر باش، و خبر اعدام بهلول رو بده، تا بلکه مرهمی باشه برای مردم، واقعا ناراحت شدم از این غم این خانواده
شمارا به خدا قسم این گلها را بپوشانید با حجاب کامل از دید نامحرمان که برخی شیطان صفتند و برخی هم با دیدن زیبایی طرف ممکنه شیطان درونشون رخنه کنه و هر دو بدبخت شوند

شما را به خدا خانوما دخترخانوم ها بپوشونید خودتون رو ...آی پدر و مادرها از بچگی هم خودتون رعایت کنید و هم به فرزندانتان حجاب واقعی و نه ضعیف را بیاموزید.

خداوند صبر عنایت فرماید به این پدر و مادر انشالله ... غم بزرگیست ...

یک شمع روشن کنید بزارید زیر این مردک خبیث تا کم کم بپزه .... و عذاب ابدی در انتظار این شیطان صفت است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
در کل دنیا که حجاب اختیاریه مردم صبح تا شب دارن جنایت می کنند ؟؟
اعدام چاره کار نیست. خود قاتل مشخص آدم عادی نیست و مشکلات روانی داشته است احتمال اینکه خودش در کودکی مورد سو استفاده قرار گرفته باشد هیچ دور از ذهن نیست باید کار کارشناسی انجام بشود تا تمام زوایای این حادثه تلخ روشن بشود و به فکر سازکاری بود که جلوی تکرار اتفاقات اینچنینی گرفته بشود. چرا باید یک مواد فروش و آزارگر جنسی بتواند مجوز ناکسی داشته باشد تا از آن سو استفاده کند؟
افسر پرونده پس از بازجویی او را رها کرد و خطاب به من گفت که فکر نمی‌کنم این فرد دخالتی در این پرونده داشته باشد...
اين افسر قاتل اصليه!
پلیس های وظیفه شناس و زحمت کش باید مرا ببخشند
ولی به خدا گذر من هم به آگاهی افتاده. ماموران و افسران آگاهی هیچکاری صورت نمی دهند. و فقط تشکیل پرونده می دهند یک استعلام کامپیوتری انجام می دهند و در نهایت منتظر می مانند تا خبری از گمشده شود. یا خودش برگردد یا در پزشکی قانونی و یا جایی پیدا شده و گزارش شود. اینهایی که تو فیلم ها می بینیم فقط فیلم است و واقعیت چیز دیگری است. مراقب فرزندانتان باشید که اگر گم شد و از خانه رفت دیگر مال شما نیست.
با سلام
قضات عالی رتبه دادگستری لطفا درس عبرتی به اشرار و مامورین فاسد بدهید که زبانزد خاص و عام در سراسر جهان بشود آیا مثل فیلم روبوده شده لیام نسون باید خودش دست بکار شده و تمامی اشرار و مامورین فاسد را به درک راهی کند لذا خواهشمندم بهلول و تمامی اشرار و مامورین سهل انگار بهمراه دادستان و بازرس بیخیال دادگستری در این پرونده را بجرم فساد در زمینه محاکمه و مجازات فرمایید.
خسته نباشن .کجاش این پرونده به سرانجام رسید؟یه عمر زحمت بکشی بچه بزرگ کنی جنازه بچه ات رو تحویلت بدن بعد بگن خب خدارو شکر پرونده به سرانجام رسید!! چند بار اون نامرد رو دستگیر کردید ولی یه زحمت به خودتون ندادید از محل زندگیش بازرسی کنید وبا وثیقه ازادش کردید,حالا اگر متهم سیاسی بود اطلاعات 7 نسل پیشش رو هم در میاوردید ولی اینجا اینقدر راحت از کنار مسئله می گذرید واین جانی رو تو جامعه رهاش می کنید تا به جنایتهاش ادامه بده .و مسخره تر اینکه ,هنوز هم راضی نیستید چهره کریه ش رو به مردم نشون بدید واسم کاملش رو تو گزارشتون بنویسید.
گول زدن یه دختر بی پناه اونم ساعت دو شب، توسط یه فردی که همسن پدر بزرگش بوده و احتمالا با چرب زبونی تونسته اعتماد اون طفلک و بدست بیاره، اصلا جای تعجب نیست، عجب اینجاست که چرا پلیس یه بازرسی ساده از خونه چنین اهریمنی نکرده، نکته بعد اون بیشرف اسباب بازی فروش چرا با وجود اطلاع از کثافتکاریهای این رذل، خبر نداده؟
سابقا خصوصا قبل از انقلاب کارآگاهان پلیس با لباس مبدل در نقاطی نظیری ترمینالهای مسافری و مناطق جرم خیز گشت داشتند و تمام وقایع مشکوک را زیر نظر میگرفتند. امروز اما سیستم انتظامی ما کلا به امور امنیتی مشغوله بعد هم امور بی حجابی را رصد میکنه. نه حتی تمام منکرات.
این بهلول عوضی اصالتا همشهری ماست و با خانواده اش آشنایی مختصری دارم؛نام کامل این فرد بهلول ابوالحسن زاده است که قبل از انقلاب به تهران نقل مکان کرده بود و در بحبوحه انقلاب خانه و کارگاه اگزوز سازی یک فرد وابسته به نظام شاهنشاهی را غصب کرده و آنها را مال خود کرده بود.
به دلیل وجود این خانه و مغازه و کارگاه بهلول از وضع مالی بسیار خوبی بهره مند بود که تا هفت تا هشت سال پیش هیچ کم و کسری از پول نداشت.
یکبار به دلیل عیاشی توسط یک زن فریب خورده بود و زن که یک چک سفید امضا از بهلول داشت تمام دارایی هایش را بالا کشیده و او را به معنای واقعی کلام از عرش به فرش آورده بود؛خانواده اش به دلیل این کار شرم آورش او را ترک کرده و با فروش خانه چند میلیاردی بهلول که به نام همسر بهلول بود یک خانه در ترکیه خریده و از ایران مهاجرت کرده بودند.
بهلول که از همسر و خانواده اش جدا شده و هیچ پولی هم در بساط نداشت به این کار های خلاف دست زده بود.
این فرد ظاهرا از شدت شکنجه ها و فرار از آن،الکی اعتراف کرده و جسد دختر هنوز پیدا نشده و بهلول دوباره اظهار بی خبری از وقوع چنین امری میکند.
انشاالله که اینطور باشد و شیما تا حالا سالم و زنده باشد و این فرد مظنون هم باعث بدنامی شهر باصفا و زیبا و تاریخی ما نشود!
دلیل اینکه اینقدر از کلمه شهر استفاده کردم این بود که به این ادمین کم توجه و سربه هوا بفهمانم که استفاده از کلمه روستا به شهری که ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت داره شرم آور است و اعتبار سایت تابناک را زیر سوال می برد!
نیروی افتضاحی بخدا مقصری و باید جوابگوی این خانواده باشی اگر چند روز این خونه بهلول رو تحت نظر می گرفتی همه چیز روشن میشد
از موقعی این خبر دردناک را خوندم حالم خوب نیست
هنوز جسدی یافت نشده امیدوارم زنده باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر