بازدید 79298
پیمانه اقتصادی

کاهش معنادار قیمت دلار در بازار تهران/ قانون جدید برای مشمولان سهام عدالت / ادامه جریمه‌ یک خودروساز به‌ دلیل تخطی از مقررات/ توصیه به سهامدارانی که به تازگی وارد بازار شده اند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش داوجونز با انتخابات تنگاتنگ آمریکا، کاهش یک درصدی قیمت نفت، پیشتازی بایدن به کام دلار شد، بانک مرکزی: مشکل تجارت کشور کد رهگیری نیست، روغن موتور گران‌تر شد؛ روغن تقلبی بیشتر، پیش بینی آینده بازار مرغ و بیتکوین در اوج سه ساله را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 05 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش داوجونز با انتخابات تنگاتنگ آمریکا، کاهش یک درصدی قیمت نفت، پیشتازی بایدن به کام دلار شد، بانک مرکزی: مشکل تجارت کشور کد رهگیری نیست، روغن موتور گران‌تر شد؛ روغن تقلبی بیشتر، پیش بینی آینده بازار مرغ و بیتکوین در اوج سه ساله را در بر دارد.

جهش داوجونز با انتخابات تنگاتنگ آمریکا

دیشب سهام وال‌استریت در حالی جهش کرد که در انتخابات تنگاتنگ ریاست جمهوری آمریکا، هنوز برنده مشخصی اعلام نشده است. میانگین صنعتی داو جونز ۶۵۰ واحد یا ۲.۳ درصد جهش کرد و به ۲۷٫۹۳۱.۵۶ واحد رسید. اس‌اندپی ۲.۳۹ درصد جهش کرد و به ۳٫۴۴۹.۷۵ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۳.۶۵ درصد به ارزش خود افزود و به ۱۱٫۵۵۸.۶۹ واحد رسید.

کاهش یک درصدی قیمت نفت

رویترز: روز پنجشنبه در حالی که جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کاخ سفید نزدیک شد، نفت کاهش یافت اما به نظر می رسد جمهوری خواهان کنترل سنا را حفظ کنند و احتمال هرگونه بسته بزرگ امدادی COVID-19 را کاهش دهند. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۶۴ سنت یا ۱.۶۳ درصد کاهش به ۳۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام برنت با افت ۶۸سنت یا ۱.۶۵ درصد به ۴۰.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. روز چهارشنبه هر دو حدود ۴ درصد جهش کرده بود.

توصیه به سهامدارانی که به تازگی وارد بازار شده اند

مجتبی تقی پور کارشناس بازار سرمایه گفت: توصیه به سهامدارانی که به تازگی وارد بازار شده و شناخت کاملی از این بازار ندارند، این است که در وهله نخست، از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار سهام ورود کنند و ثانیا دید بلندمدت در بازار سرمایه داشته باشند. همیشه تاکید شده است که سرمایه‌گذاری در بازار سهام باید با نگاه بلندمدت انجام شود و هرگز دید کوتاه مدت برای حضور در این بازار تایید نمی‌شود. سرمایه‌گذارانی که در زمان اوج قیمت‌ها وارد بازار شده‌اند و اکنون متحمل ضرر شده‌اند،‌امید خود را از دست ندهند و با صبوری از شناسایی ضرر در این مقطع خودداری کنند چراکه بازار همیشه بر یک روند نخواهد بود و بازگشت روند صعودی برای سهام ارزنده قابل تصور است به ویژه آنکه گزارش‌های منتشر شده شرکت‌ها نویدبخش بازگشت روزهای مثبت است. /سنا

قانون جدید برای مشمولان سهام عدالت

امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت، برای مشمولین این سهام از روز گذشته فراهم شده است و سهامدارانی که از طریق بانکها یا کارگزاریها اقدام به فروش سهام خود کرده بودند می توانند نسبت به حذف آن اقدام کنند. البته سهامداران باید به این نکته مهم توجه کنند که درخواست حذف سفارش فروش زمانی اجرا خواهد شد که سهام مشمولان در سامانه های سهام عدالت به فروش نرفته باشد.

کاهش معنادار قیمت دلار در بازار تهران

در دقایق نخست فعالیت بازار ارز در آخرین روز هفته، شاهد کاهش بیش از دو هزار تومانی قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز سطح کشور هستیم، به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۶۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۲۰۸۰ تومان ارزان‌تر شده است. هر یورو نیز در این صرافی ها، با کاهش ۲۱۰۰ تومانی به رقم ۳۱۴۰۰ تومان رسیده است.

کاهش معنادار قیمت دلار در بازار تهران/ قانون جدید برای مشمولان سهام عدالت/ ادامه جریمه‌ها یک خودروساز به‌دلیل تخطی از مقررات/ توصیه به سهامدارانی که به تازگی وارد بازار شده اند

نوبخت گزارش بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ارائه کرد

رییس سازمان برنامه وبودجه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی گزارش بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، در لایحه بودجه سال آینده را یک ماه زودتر ارائه کرد.

پیشتازی بایدن به کام دلار شد

ارزش دلار مقابل رقبا با پیشتازی بایدن تقویت شد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۴۸۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

بیتکوین در اوج سه ساله

بیتکوین در ادامه روند صعودی خود موفق به فتح قله ۱۴ هزار دلاری شد. به نقل از سی ان بی سی، تمایل معامله گران به خرید بیتکوین باعث ازسرگیری روند صعودی این ارز شد تا بدین ترتیب بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به ۷.۶۹ درصد برسد. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۳.۰۹ درصدی به ۱۴ هزار و ۹۵.۰۸۷ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۷ بوده که در آن این ارز به قیمت ۱۹ هزار و ۷۸۳.۰۶ دلار رسید اما تنها کمی پس از آن این ارز با ریزشی شدید حدود یک سوم ارزش خود را از دست داد.  

بانک مرکزی: مشکل تجارت کشور کد رهگیری نیست

روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه توییتر خود نوشت: «آمار هفت ماهه حکایت از ۲۰ میلیارد دلار واردات گمرکی دارد. چرا فرآیندهای بانک مرکزی مانع آن نشد؟ آیا فکر می‌کنیم بیشتر می‌توانست وارد شود؟ برای اطلاع، ورودی ناشی از صادرات گمرکی ۱۸.۲ میلیارد دلار بوده است؛ یعنی ۹ درصد کمتر. مشکل تجارت کشور کد رهگیری و نظارت ارزی بانک مرکزی نیست.»

روغن موتور گران تر شد؛ روغن تقلبی بیشتر

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: درحالی که در چند وقت گذشته روغن موتور ۴۰ درصد گران شد دوباره با ۴۵ درصد افزایش قیمت مواجهیم که این رویه سبب افزایش تولید و توزیع روغن موتور تقلبی در بازار شده است. نیک آیین با اشاره به اینکه شرکت‌های تولید کننده به دلیل واردات مواد اولیه با ارز آزاد قیمت روغن موتور را افزایش داده اند گفت: نیروی اندک سازمان تعزیرات حکومتی امکان رسیدگی به این شرایط بازار روغن را ندارد.

ادامه جریمه‌ یک خودروساز به‌ دلیل تخطی از مقررات

فیات‌-کرایسلر می‌گوید که ممکن است با هزینه‌ ۸۴۰ میلیون دلاری ناشی از روند حل و فصل تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا مواجه شود که در حال بررسی آلایندگی‌های دیزلی در محصولات این خودروساز است. برخی از این خودروها ممکن است از حد تعیین شده مجاز برای آلایندگی عبور کرده باشند و از این رو باید به‌دلیل این تخطی از مقررات، فیات‌-کرایسلر جریمه‌های هنگفتی را پرداخت کند. این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی گفت که حکم دادگاه استیناف آمریکا در ماه آگوست برای لغو دستور دولت ترامپ در جولای ۲۰۱۹ بود. این اقدام دولت ترامپ نیز خود برای تعلیق یکی از قوانین سازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا بوده است. این قانون می‌گوید در صورتی که خودروسازان نتوانند به محدودیت‌های تعیین شده برای آلایندگی خودرویی پاسخ مناسب دهند، جریمه آنها به دو برابر افزایش خواهد یافت. فیات-کرایسلر پیش‌تر نیز گفته بود که به‌دلیل نقض مقررات آلایندگی سال ۲۰۱۷ آمریکا، متحمل جریمه ۷۹ میلیون دلاری شده است. /دنیای اقتصاد
 

پیش بینی آینده بازار مرغ

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبه رو خواهیم شد. 
 

بزرگترین رقبای خودروساز جهان کدام اند؟

همانند سایر کالاهای مهم در صنعت خودروسازی نیز رقابت زیادی بین خودروسازان وجود دارد و طرفداران هر کدام نیز روی برند محبوب خود تعصب دارند. در ادامه با برخی از این رقبا آشنا می شوید:

۱- رولز رویس و بنتلی

بین سال های ۱۹۳۱ تا ۱۹۹۸ کمپانی رولزرویس مالک بنتلی بود اما بنتلی مسیر خود را جدا و روی تولید خودروهای لوکس تمرکز کرد. 

۲- بنز و بی ام و

رقابت بین این دو خودروساز بیش از هر دو خودروساز دیگری در جهان مطرح بوده و علاوه بر آلمان شمار طرفداران هر دو برند در تمام کشورها نیز بالاست. اخیرا این دو خودروساز با وجود رقابت بالا بر سر بازارها با یکدیگر در حال همکاری برای توسعه خودروهای هوشمند خودران و غلبه بر رقبایی نیز تسلا هستند. 

۳- کادیلاک و لینکلن

با وجود سلطه کادیلاک بر بازار خودرو در آمریکا اخیرا خودروسازی تازه تاسیس تر لینکلن در حال تصاحب بخشی از بازار سنتی کادیلاک است. 

۴- فراری و لامبورگینی

این دو برند ایتالیایی رقابت سنگینی با یکدیگر بر سر خودروهای اسپرت دارند.

۵- پژو و رنو

بازار فرانسه به طور سنتی در اختیار این دو خودروساز بزرگ بوده است. هر دو خودروساز بیشتر روی توسعه خودروهای شهری و اقتصادی متمرکز هستند اما رنو دارای زیرمجموعه های بزرگ تری از پژو است. 

۶- شورولت و فورد

علاوه بر کادیلاک و لینکلن در عرصه خودروهای سبک تر در بازار خودرویی آمریکا رقابت زیادی بین فورد و شورولت وجود دارد. با این حال فورد هم از نظر میزان فروش در آمریکا و هم فروش در سطح جهان در سطح بالاتری است.

۷- هوندا و تویوتا

رقابت اصلی در بازار خودروی ژاپن بین این دو برند است؛ هرچند دیگر خودروساز ژاپنی معروف یعنی میتسوبیشی نیز طرفداران خود را دارد. 

۸- هیوندای و کیا

این دو برند در کره جنوبی رقبای اصلی هستند اما کیا تمرکز بیشتی روی توسعه خودروهای شهری دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۰
جوجه ریزی؟ مثل اینکه یادتون رفته یکسری میلیونها جوجه زبون بسته را زنده زنده دفن کردند.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
درود بر تابناک مردمی


متاسفانه یکی از دوستانم سکته کرد


همه فروشنده شدن


کسی خریدار نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
سود بانک ها را افزایش دهید تا سرمایه ها از طریق بانک ها به بازار تولید برگردد.
با تزریق دلار قیمت دلار را به زیر 18000 برسانید تا مردم
توان خرید بیابند.
تمام ارز دپو شده در کشور را از مردم بگیرید و صرف پروژه ها کنید.
برای مذاکره و تعامل با آمریکا و جهان راه کار بدهید نه بن بست همانند کیهان.
مردم کرونا زده ما نیاز به تقویت پول ملی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
احسنت کاش جواب همه همین باشه که فکر نکنن ملت خوابن
خوب دیگه حالا که بایدن برنده میشه سبقت گیری مسوولین برای اینکه کاهش قیمتهارابه نام خودشان تمام کنندشروع میشه البته بعدازیک موج ریزش قیمتی و خوابیدن گردوخاک انتخابات و مشخص شدن بسته بودن درهابرای برداشتن تحریمها قیمتهادوباره روبه بالامیره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
کاهش قیت ها؟؟؟؟ خواب دیدی خیر باشه مثل اینکه در یک کره دیگه زندگی می کنی مگه مشکلات کشور به آمریکا ربط داره که بخواد با انتخابات آمریکا درست بشه؟ فساد سیستماتیک ربطش به آمریکا چیه؟
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
جووووووون دلار اومد پائین!

فقط داروهای بیماری های خاص مخصوصا برای بچه ها
باکاهش قیمت دلار ناشی ازانتخاب بایدن شدت ریزش بورس نورچشمی هم بیشترمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
فعلا برو دلارهات رو بفروش یا چند ماهی صبر کن تا دوباره بالابره
بورس الان از سال 92 کم ارزش تر شده حواست نیست چند تا نماد توخالی مثل شستا ایجاد کردند؟ اگر این نمادهای الکی رو حذف کنیم بورس خیلی عقب هم افتاده
اگر تحریمهای برجامی حذف بشن بورس ایران مثل بورس عربستان که یکباره بیش از 1000 میلیارد دلار بالا رفت بالا خواهد رفت
حداقل فعلا تا 500 میلیارد دلار جا داره
دلار هم تو ایران فقط برای مدتی تثبیت میشه و بعدش بالاتر هم میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ذوق میکنی نه؟ ما چه موجوداتی هستیم دیگه
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
هموطنان عزیز


لطفا مراعات حال هموطنان معتکرمون رو داشته باشید


واقعا وضیعت شون خیلی داغونه


برای فروش التماس میکنن


کسی خریدار نیست


سانتافه ۲۵۰۰ تو بازار ۱۸۰۰خریدار نداره

لطفا خون بدل اونایی که خون این ملت رو تو شیشه
کردند نزارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
بورس دیگه ربطی به انتخابات آمریکا و هیچی دیگه نداره . مشکلش از الآن اینه که 90 درصد فریب خورده ها خسته شدن و بهر نحو ممکن میخوان خودشونو نجات بدن . رو این لحاظ تا اواخر پاییز شاخص 300 هزار واحد و حتی کمتر دور از انتظار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
سهم غگرجی با وجود اینکه بیشتر سود سهم سال 98 را ذخیره کرده و سود خوبی هم پیشبینی کرده است قیمت آن از پارسال کمتر است در حالی که همه چیز چند برابر
شده است
مجتبی کامیالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
با سلام و احترام به همه عزیزان - یه دوست عزیز بورس ستیزی هست که هر روز بر علیه بورس پیام میذاره و عبارت بورس نورچشمی رو بکار میبره و دائم تلاش میکنه برای افزایش قیمت سکه و دلار !! شما ناخواسته داری آب به آسیاب دشمنی میریزی که کمر به نابودی ما و کشورمون بسته ! عزیز من نابودی بورس یعنی نابودی کاخانجات و صنایع و خودرو و لوازم خانگی و غذایی و حمل و نقل و کل تولید و اقتصاد کشور ! مگر نمیبینی که حتی دارو به ما نمیدن؟ حالا فرض کن شما و امثال شما کلی سکه و دلار هم توی بالش ذخیره کرده باشین ، آخرش اونقدر تولید مملکت فلج میشه که باید برای یک قرص نان یک سکه بدی ولی باز هم گیرت نیاد ! هدف دشمن دقیقا نابودی تولید و وابسته کردن و باج خواهی هست که شما دقیقا توی همون مسیر قرار گرفتی ! چرا نمیخوای قبول کنی که سرنوشت همه ما به هم وابسته هست و کمی نوعدوستی و حس وطن پرستی هم آدم باید داشته باشه !!
باکاهش قیمت دلار ناشی ازانتخاب بایدن شدت ریزش بورس نورچشمی هم بیشترمیشود
ایران خودرو و سایپا رو فراموش کردین خخخ
ایران خودرو و سایپا!!!!! رو یادتون رفت
سلام
ایران خودرو و سایپا رو یادتون رفت بزنید!!!!
طلا، دلار، ماشین، آپارتمان اگر دارید امروز بفروشید که فردا دیگر خریداری حتی به قیمت پایین پیدا نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
پسر جان ۴۱ ساله چنین چیزی ندیدیم یک هفته دیگه دلار از ۳۰ هم رد خواهد شد چون ریشه مشکلات کشور فقط و فقط در داخله ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
داداش چي فكر كردي ....انقلاب كه نشده تو آمريكا...درضمن همينجا هم بخوني ارزش دلار در سبد ارز جهاني افزايش پدا كرده
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
یکی از دوستام متاسفانه سکته کرد


امیدوارم که حالش هرچه زودتر خوب شود


لطفا دعا بفرمائید



هرچی بهش گفتم تمام تخم مرغتو تو یه سبد نزار
گوشش بدکار نبود که نبود


متاسفانه باید بگم تمام تخم مرغاهاش شکستتتتتتتتتتتتتتتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
اول ازهمه بایدسهام بورس رافروخت البته اگرخریداری داشته باشه خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
یکی این سهام های که اشاره کردند بهترین حای سرمایه گذاری بورس است بخرد ما از دستش راحت شویم جالب بعد از اینکه همه را فرستاد سراغ بورس دیگه حرفی نمی زنه
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
هر اتفاقی می افتد فورا عده ای میفرمایند دلار و طلاهاتون را بفروشید!!!!
اقایان محترم دلار و طلایی برای کسی باقی نمانده و کرونا و بورس ته مانده مردم را نابود کرد.
خواهید دید اگر بایدن انتخاب شود انها در اجماع سازی علیه
ایران خبیث تر از جمهوری خواهان هستند و چین و روسیه را هم همراه خود خواهند کرد مانند دوره هیلاری کیلینتون که نهایت همکاری را با هم کردند.
پس شعار ندهیم امریکا هیچ است هنوز انتخابات نتیجه نداده کل کشورها تحتتاثیر قرار گرفته
هه قیافه دلالها دیدنیه :) دیروز که دلار رفت 29 چه خوشحال بودن دم به دقیقه همش دلار لحظه ای پوشش میدادن الان کانال هاشون ببینی سکوت کردن بدجور :))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
شنبه نمودار بورس دیدنی میشه درست مثل ابسارنیاگارا میشه (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
خخخه
دلال جون دولت خودش بالا و پایین می کند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
عمرتان به این حرفها دارد میگذرد.
دلال کجا بود؟؟؟
سامانه نیما را دلالها ارزش را به ۲۷ رساندند؟؟؟؟
خدا به خیر کند این سری در باغ سبز بایدن و افسانه ای که از او ساخته اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
بورس ایران دستوری بالا رفت و دستوری پایین نگه داشته شده
هر موقع دوست داشته باشن دوباره بالا میره
کافیه یه کم از سودی که از بورس به دست آوردن دوباره به بورس تزریق کنن دوباره چند برابرش رو بردارند
ایران خودرو و سایپا هم که با هم رفیقن!!!!! و رقیب مردم!!!
سایپا VS ایرانخودرو.
البته رقابت در بی کیفیتی و خوردن پول مردم
با آمدن بایدن احتمال افزایش صادرات نفتی ایران به روزی ده میلیون بشکه و صادرات غیر نفتی به سالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار و سرمایه گذاری صدها میلیاردی آمریکا و اروپا در ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
بايدن يك كلينگتون ديگر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
پاشو پاشو بيدار شو رسيديم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
سید جان ما در اوج صادرات نفتی کشور هم نتونستیم به بالای 6 میلیون بشکه صادرات روزانه برسیم. تازه اون موقع اقتصاد دنیا خوب بود و مثل الان اسیر کرونا نبود. با وضعیت الان، حتی با برگشت به برجام، نهایتاً 4 میلیون بشکه نفت 40 دلاری بتونیم بفروشیم که خوب این پول تقریباً برابر با هزینه استخراج نفته و از اون بدتر هزینه های بهداشت و درمان و مقابله با کرونا هم داره به کشور تحمیل میشه که باید از همین محل پرداخت بشه. با رفع موانع صادراتی، اوضاع بهتر میشه، اما نه اونجوری که شما گل و بلبل می بینی.
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
و اینو نگفتی


که از اونطرف خوش بحال برخی از کشورهای منطقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
۱۲:۴۳ ناشناس
شما مهندسی نفت داری؟
چهل دلار هزینه استخراج نفته؟
پس تا 30 سال پیش که نفت را بشکه ای 3 تا 7 دلار میفروختن فقط ضرر بوده؟
تا بانک مرکزی هست نگران ارزان شدن دلار نباشید
دلار و سكه با انتخاب بايدن ريزش دارن ولي بصورت محدود و موقت
بعد از چند ماه خواهيم ديد كه بايدن هم مانع سياستهاي خارجي و دخالت ايران در منطقه خواهد شد و تحريمها دوباره به شيوه اي ديگه اعمال ميشن .
هرچند بايدن ممكنه سياست چماق و هويج رو انتخاب كنه و ديگه ايران مثل دوران ترامپ زير اينهمه محدوديتنباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
یعتنی از رو نمیرید... در هر صورت نون خیلی ها تو این مملکت در گرون موندن همه چیز هست..
کدوم کاهش؟
کاهش به زیر ۱۰ تومن میگن
پس در انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلب های ایران هم شانس برنده شدن دارند
اب که داریم روغننداریمفکر نان کنید که خربزه آب است
جناب رئیس جمهور کاهش دلار امروز با احتمال پیروزی بایدن کلید خورد باز هم بگو برای ما تفاوت نداره در امریکا کی رئیس جمهور میشه.
امروز دلار تا۲۶۸۰۰ هم پایین امد ولی دوباره کشیدبالا الان ۲۷۳۰۰ هست
بایدن همبیاددلار کمتراز ۲۵ نمیشه و بعداز مدتی که مشخص شد برداشتن تحربمها به این سادگیها نیست وکلی هم شرط وشروط جدید داره دوباره میره بالای ۳۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
برو دلارات رو بفروش تا ارزونتر نشده وگرنه باید تو قیمت پایینتر بفروشی ،نشستن ونگاه کردن به قیمتها که چطور دارن پایین میان فقط اعصابت رو به هم میریزه
ما آنزمان که با آمریکا رابطه خوبی (قبل از مشروطه و قبل از مصدق) هم داشتیم دچار مشکلات فقر و نداری بودیم و این نشان می دهد که تا خودمان را درست نکنیم چه رابطه با آمریکا داشته باشیم و چه نداشته باشیم همچنان کشور عقب مانده خواهیم بود و البته رابطه ما با آمریکا هنگامی برای بهتر شدن اوضاع ما بهتر خواهد بود که مشکلات خودمان را حل کرده و در یک رفاه نسبی باشیم و البته این را هم باید بدانیم که آمریکا خودش هم دچار مشکلات زیادی است و اگر هنر داشت مشکلات خودش را حل می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
دوتا از مشکلات آمریکا رو بگو
هر روز باید سر مردم را گرم کرد و دیروز نوبت روغن نباتی بود و الان هم نوبت روغن ماشین است حدس بزنید فردا نوبت چی است و جایزه بگیرید
ناراحت نباشید کرونا آمده است تا همه چیز دار درست کند و اگر 20 سال هم طول بکشد او نمی رود تا وقتی همه چیز درست شود و چنان تغییر ماهیت می دهد که هیچ واکسن و دارویی برای آن وجود ندارد همچنان که برای ایدز وجود ندارد کرونا آمده است تا راه را برای یک رویکرد جدید هموار کند
"ادامه جریمه‌ یک خودروساز به‌ دلیل تخطی از مقررات"

اول فکر کردم در مورد خودرسازیِ خودیه! نگران شدم!!!
بعد فهمیدم خودروسازِ خارجیه! خیالم راحت شد کسی به تولیدِ ملیمون چپ نگاه نمیکنه!
یه کد هم به دوستانی که طرفدار ترامپ بودند بدهم ،
اتفاقا این بایدن بسیار خطرناک تر است ، چون با یک پشتوانه رای مردمی قوی ،
و بعد از دوران فاجعه بار ترامپ وارد می شه ،
چماق رو قبلا ترامپ برای همه دنیا بالا برده و حالا تمام رهبران جهان در صف توافق با بایدن قرار می گیرند تا این چماق پایین بیاید و آنچه که ترامپ نتوانست به دست بیاورد را بایدن با دیپلماسی لبخند تصاحب خواهد کرد و این بار هم هیچ کس در دنیا فکر نخواهد کرد که حرفهای رئیس جمهور امریکا بلوف است ،
زیرا همه به چشم خود دیدند که اگر دولت امریکا بخواهد ، چقدر می تواند کار را برای همه دنیا سخت تر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ترامپ هیچی نبود فقط اشکالات رو بالا آورد و به مسولین و مردم نشون داد که اگر زرنگ باشیم باید بر طرفش کنیم تا دوباره تکرار نشه،البته اگر تعارض منافع اجازه اصلاح اقتصادی بده
اختلاسگران باز هم کاری خواهند کرد تا بایدن سیاست خصمانه علیه کشورمان در پیش بگیرد شک نکنید اجازه نفس کشیدن به ما نخواهند داد...
متاسفانه هر چه دامنه ی نوسانات نرخ ارز، تحت تاثیر تنها شمارش آرای ایالات متحده آمریکا، بیشتر باشد، نشان دهنده تزلزل شدید اقتصاد ایران در مقابل عوامل خارجی است و به همین دلیل کار آیران در مقابل آمریکا راحت نخواهد بود.
اصلا همه چیز درست شده قیمت کلیه اجناس خوراکی و لوازم منزل ماشین وهرچیز که تصور بکنید اومده پایین.خدایا شکرت همه چیز درست شد
ارزون شدن دلار نشون میده که ایران مستقل است و انتخاب بایدن یا ترامپ در آمریکا فرقی برای ما نداره !!!!
مجلسی ها انقدر گفتن بورس حبابه باعث نابودی بورس شدند
من تیتر را خوندم فکر کردم جریمه شرکت سایپا هستش که کوییک را باید حداکثر ۲۵ درصد افزایش قیمت می داد ولی ۳۸ درصد گرونتر کرده. زهی تصور باطل
اكر اين تحريمها كه براي ايران درست كردندبر كوه كذاشته بودن كوه خاك ميشد
با وروود خودروهای هیوندا وتویوتا ورنو خودروهای چینی را به کی میخواد بفروشه
با یدن پیروز شد
برای ۴ سال از شر بورس دلار طلا وسکه وتورم خلاص شدیم
مردم به کارشون برسن روز ازنو روزی از نو
فعلا بهترین کار خودرو ملک وهیج کالایی تا یک ماه نخرید تا قیمتها به قیمتهای سال ۹۵ برگردد
ببخشید ولی خیلی ساده تشریف دارید اینا همه فیلمی است که دولت داره براتون در میاره که بگه مشکل از من نبود قیمت واقعی دلار باید هفت الی هشت تومان باشد دولت خودش برده بالا حالا خودش هم دو تومان اورده پایین بگه دیدن بایدن امد مشکلات حل شد مقصر من نبودم اینقدر ساده نباشید تو را خدا اینقدر ساده نباشید بازهم می گم ساده نباشید
سکه میشه ۸میلیون تومان
دلار ۱۱۸۰۰۰ریال
سانتافه ۱۵۰میلیون تومان هر کی می خواد بره از آقای ناشناس بخره
سلام ، من قربون مملکت ساده خودم برم عزیزم بخدا بایدن و ترامپ نداره این خر و اون فیل دوتا شون نوکر سکرت سوسایتی ها و جوامع مخفی هستند که صهیونیسم جهانی نام داره و منوط به تلاویو و... نمی شود سیستم های امنیتی موازی بعضی وقت ها عملیات روانی شون رو با عملیات اقتصادی شون یکی می کنن تا 1400 بازار خرابه تا ببینیم دولت جدید تدبیرش چیه البته دلار گران نمی شود...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار