بازدید 6471
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

نهاد‌های مختلف بانک مرکزی را در حل مسائل ارزی همراهی کنند/ تبدیل دارایی به ارز به ضرر مردم است

بانک مرکزی به تنهایی توانایی حل مسئله ارز را نخواهد داشت، باید تمام نهاد‌ها به کمک آیند، در عین حال مردم نیز متاسفانه مردم با تبدیل دارایی‌های خود به ارز، حول دایره‌ای در حال چرخش هستند که مدام شرایط اقتصادی را برای خود سخت‌تر می‌کنند و بر گرانی می‌افزایند.  
کد خبر: ۱۰۱۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 01 November 2020
نهاد‌های مختلف بانک مرکزی را در حل مسائل ارزی همراهی کنند / تبدیل دارایی به ارز به ضرر مردم است
 
نهاد‌های مختلف بانک مرکزی را در حل مسائل ارزی همراهی کنند / تبدیل دارایی به ارز به ضرر مردم استیک کارشناسی اقتصادی معتقد است بانک مرکزی به تنهایی توانایی حل مسئله ارز را نخواهد داشت، باید تمام نهادها به کمک آیند، در عین حال مردم نیز متاسفانه مردم با تبدیل دارایی های خود به ارز، حول دایره‌ای در حال چرخش هستند که مدام شرایط اقتصادی را برای خود سخت‌تر می‌کنند و بر گرانی می‌افزایند. 
 
عزت‌الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم درباره لزوم صرفه‌جویی ارزی در کشور در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا، می‌توان گفت مقداری صرفه‌جویی ارزی اتفاق افتاده است. به عنوان مثال می‌توان به مسافرت‌های خارج از کشور اشاره کرد که حجم آن‌ حتی در مورد زیارتی‌ها هم مانند سابق نیست، حتی تقاضای ارز برای درمان هم به ندرت انجام می‌شود، بنابراین به لحاظ علمی شرایط تقاضای ارز نباید به مانند گذشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: نقدینگی در اختیار مردم قرار دارد و این نقدینگی هم به مانند ملخ‌های مزارع کار می‌کند که هر روز به یک جا حمله‌ور می‌شود. مادامی که زمینه حمله از بین نرود، بانک مرکزی به تنهایی توانایی حل مسئله ارز را نخواهد داشت، باید تمام نهادها به کمک آیند.
 
این نماینده مجلس دهم افزود: متقاضیان ارز افرادی هستند که به آن نیاز ندارند و تنها برای تبدیل ریال به کالایی آینده‌دار به این سمت گرایش پیدا کرده‌اند، زیرا سهل‌الوصول‌ترین دارایی امروز ارز است و همه مردم با هر میزان دارایی که تحت اختیار دارند از عطش خرید آن برخوردار هستند و حتی املاک خود را تبدیل به ارز می‌کنند. امروز برخی از پزشکان در بیمارستان‌ها نیز هزینه عمل جراحی مریض خود را به دلار یا یورو از بیمار می‌گیرند. متاسفانه برای مردم فرهنگ سازی نشده که با این رفتار خود حول دایره‌ای در حال چرخش هستند که مدام شرایط اقتصادی را برای خود سخت‌تر می‌کنند و بر گرانی می‌افزایند.
 
یوسفیان ملا در این رابطه که چه نهادی باید برای کنترل ارز به کمک بانک مرکزی بیاید؟ اظهار داشت: تمام نهادها برای حل این مسئله باید به کمک آیند، ما هنوز نتوانستیم مسئله سپرده ارزی را راه بیاندازیم.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم درباره قاچاق و واردات کالاهای لوکس نیز ابراز کرد: تصمیمات اخذ شده چه در مجلس یا دولت مشکل‌زا است زیرا علت‌ها از بین نمی‌رود و هر قدر هم بگیرو ببندد در خیابان و ... راه بیافتد، موثر واقع نخواهد شد. سوال این است، آیا تصمیم‌گیران در کالای لوکس ذینفع هستند یا خیر؟ با کمال تاسف بسیاری از تصمیم‌گیران در این خصوص ذی‌نفع هستند، پس به آن دامن می‌زنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی