بازدید 3699

سقوط دو درصدی قیمت نفت لیبی

قیمت نفت تولید لیبی در پی نگرانی تقاضای حاصل از COVID-۱۹ حدود دو درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 24 October 2020

قیمت نفت تولید لیبی در پی نگرانی تقاضای حاصل از COVID-۱۹ حدود دو درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، نفت در انتظار افزایش عرضه نفت خام لیبی و نگرانی های تقاضا به علت افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در ایالات متحده و اروپا، در روز جمعه نزدیک دو درصد سقوط کرد و در پایان هفته کاهش یافت.

قیمت نفت خام، پس از آنکه شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که اضطرار صادرات از بنادر اصلی را برداشته و طی چهار هفته به یک میلیون بشکه در روز می رسد، فرو ریخت. هر بشکه نفت خام ایالات متحده با ۷۹ سنت، یا ۱.۹ درصد کاهش به ۳۹.۸۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت با کاهش ۶۹ سنت یا ۱.۶ درصد در هر بشکه به۴۱ دلار و ۷۱ سنت رسید. برای هفته گذشته، معاملات آتی نفت خام ایالات متحده ۲.۵ درصد و معاملات آتی برنت ۲.۷ درصد افت کردند.

ایتالیا و چندین ایالت در ایالات متحده گزارش کردند که افزایش روزانه درموارد ابتلا داشته اند، فرانسه، منع رفت و آمد را برای دو سوم جمعیت خود در دومین موج فراگیرهمه گیری COVID-۱۹ در سراسر اروپا، تمدید کرد.

یک تحلیل گر ارشد گفت: آنچه مانع ما می شود عدم اطمینان در مورد تقاضا است. روز پنج شنبه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت که مسکو تمدید کاهش تولید نفت اوپک پلاس را رد نکرد، اما این مسئله، اطمینان انتظارات برای افزایش تولید لیبی و نگرانی های تقاضا را جبران نکرد.

آنها باید بگویند، ما نمی خواهیم این دو میلیون بشکه را پس بگیریم. قرار است اوپک پلاس که شامل روسیه و سازمان کشورهای صادرکننده نفت است، در ژانویه ۲۰۲۱ تولید دو میلیون بشکه در روز را افزایش دهد.

شرکت های انرژی ایالات متحده پنج دکل نفتی برای افزایش تعداد دکل های نفتی به ۲۸۷ در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر اضافه کردند که بالاترین میزان از ماه می است. تعداد دکل ها شاخصی برای عرضه آتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار