بالاترین سود مربوط به کدام بازار بود؟

بررسی عملکرد بازارهای مالی در مهر ماه نشان می‌دهد که اگر سرمایه‌گذاران به ترتیب در بازارهای سکه، دلار و طلا سرمایه‌گذاری می‌کردند بیشترین بازدهی را به دست می‌آوردند.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 22 October 2020

به گزارش بورس تابناک، در ماه مهر، سکه با بازدهی دو رقمی نسبت به طلا، دلار و بورس بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرد و بیشترین بازدهی را به ثبت رساند.

سکه

هر عدد سکه امامی با رشد 10 درصد در صدر جدول بازدهی هفتمین ماه سال قرار گرفت.

در پایان شش ماهه اول امسال قیمت سکه به رقم 13 میلیون و 140 هزار تومان رسید، اما در پایان مهر ماه خریداران این فلز گرانبها را 1.3 میلیون تومان گران‌تر خریداری کردند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، ارزش هر عدد سکه در پایان معاملات 30 مهر ماه به رقم 14 میلیون و 450 هزار تومانی رسید.

سکه در هفته پایانی مهر ماه با افت قیمت مواجه شد و به نوعی برگشت. این فلز ارزشمند تا سطح 16 میلیون و 500 هزار تومان نیز پیش رفت.

دلار

پس از سکه یکی از پرنوسان‌ترین بازارها، بازار ارز بود و در مهر ماه از سطح مقاومتی 30 هزار تومانی عبور کرد و به رقم 32 هزار تومان در روز 27 مهر ماه رسید.

اما افت قیمت در بازارها باعث شد که دلار نیز کاهش ارزش شدیدی را طی روزهای پایانی مهر ماه تجربه کند.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در ماهی که گذشت هزار و 310 تومان معادل 6.8 درصد رشد کرد و از نرخ 26 هزار و 950 تومان در پایان شهریور ماه به رقم 28 هزار و 800 تومان در پایان مهر ماه رسید.

طلا

سومین بازار با بازدهی مثبت در بازار طلا رخ داد و با رشد قیمت 63 هزار تومانی در مهر ماه در رده سوم جدول بازدهی قرار گرفت.

قیمت طلای 18 عیار نیز همانند دلار و سکه بالاترین سطح قیمتی خود را در مهر ماه تجربه کرد، تا جایی که متقاضیان برای خرید یک گرم طلا در روز 27 مهر ماه باید یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه می‌کردند.

اما با افت قیمت در این هفته، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان مهر ماه به نرخ یک میلیون و 288 هزار تومان رسید که نسبت به پایان شهریور ماه افزایش قیمت 63 هزار تومانی داشته است.

بورس

شاخص کل بازار سرمایه در مهر ماه 183 هزار واحد افت کرد که بازدهی منفی 12.9 درصدی را ثبت کرده است.

این شاخص که در پایان معاملات روز 31 شهریور ماه روی سطح یک میلیون و 595 هزار واحد بسته شد، اما در مهر ماه یک کانال افت کرد.

براساس داده‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس با افت 183 هزار واحدی در مهر ماه به سطح یک میلیون و 412 هزار واحدی نزول کرده است.

منبع: تجارت نیوز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پریشب صداوسیماگزارش خبری ازبه اصطلاح هجوم مردم برای فروش دلارهایشان پخش کرد که هرکس این گزارش رادید تصورکردپنجشنبه دلارمیادزیر ۲۰ هزارتومان ولی این نمایش هم نتونست باعث ایتمرارکاهش نسبی قیمت دلارویکه بشه والان دلار درمرز ۳۰ هزارتومان ( ۲۹۸۵۰) وسکه ۱۵۱۰۰ است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان