بازدید 3287

واکنش بورس آمریکا و دلار به اولین مناظره انتخاباتی ترامپ - بایدن

در وال‌استریت، میانگین صنعتی داو جونز ۱۳۱.۴۰ واحد یا ۰.۴۸ درصد افت کرد و در ۲۷٫۴۵۲.۶۶ واحد بسته شد. همچنین در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم جهان افت کرد و شاخص آن ۰.۳ درصد پایین آمد و به ۹۳.۸۷۹ واحد رسید.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 30 September 2020

واکنش بورس آمریکا و دلار به اولین مناظره انتخاباتی ترامپ - بایدن

شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا و نامزد جمهوریخواهان و جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، اولین مناظره انتخاباتی خود را آغاز کردند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بخشی از این مناظره، سوالی درباره اقتصاد آمریکا مظرح شد که ترامپ گفت ما بهترین اقتصاد آمریکا را داشتیم تا اینکه ویروس یا طاعون چینی وارد شد. ۱۰.۴ میلیون نفر را به کار بازگرداندیم اما بایدن می‌خواهد کشور را تعطیل کند. به ایالت‌های تحت مدیریت دموکرات‌ها نگاه کنید. یکی از آنها گفت که بعد از نوامبر بازگشایی انجام می‌دهند، چرا؟ می خواهند انتخابات تمام شود.

وی افزود: به مصرف مواد مخدر، الکل و طلاق در ایالت‌های بسته شده نگاه کنید. اگر این شخص مسئول بود کل کشور را تعطیل می کرد.

بایدن در پاسخ گفت: میلیون‌ها و میلیاردرها در این شرایط وضع خیلی خوبی داشتند. چون مالیات آنها را کسر کرد. اما افراد عادی چگونه هستند؟ او ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است. وی افزود: او به گونه ای کار می کند که وقتی پست خود را ترک می کند، کمترین اشتغال را داشته باشیم. ایده‌ای که او پافشاری می‌کند که کشور را باز کند، آن هم در بحبوحه کرونا برای چیست؟ او هیچ کمکی به کسب و کار کوچک نکردند. از هر ۶ کسب و کار کوچک، یکی تعطیل شده است.

در این مناظره مجری برنامه از ترامپ پرسید: گزارش تازه ای است که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تنها ۷۵۰ دلار برای مالیات درآمد فدرال پرداخت کرده اید، آیا درست است؟

ترامپ گفت: من میلیونها دلار پرداخت کردم. به هیات انتخاباتی بروید و پرونده‌ای شامل ۱۱۸ صفحه وجود دارد.

مجری گفت: سوال من مشخص است، مالیات بر درآمد فدرال شما چقدر بوده است؟

ترامپ اظهار کرد: میلیون‌ها دلار. شما پرونده آن را خواهید دید. من پیش از این یک بازرگان خصوصی بودم.

بایدن در این رابطه گفت: قوانین مالیاتی که او تصویب کرد باعث شد مالیاتی که می دهد کمتر از مالیات یک معلم است. برای همین می خواهم قوانین مالیاتی ترامپ را حذف کنم.

وی افزود: تو بدترین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بوده ای.

ترامپ پاسخ داد: من بهترین کار را انجام دادم، ارتش ورشکسته‌ای را که تحویل دادید بازسازی کردم.

بایدن گفت: بسیاری از بخشودگی های مالیاتی او را حذف می کنم، ۹۰ درصد شرکت ها مالیات نمی دهند برای اینکه شما این قانون را تصویب کردید و اقتصاد را به این وضع درآوردید.

ترامپ افزود: اگر برنامه شما را دنبال کنیم، نیمی از شرکت‌ها از آمریکا خارج خواهند شد.

بایدن گفت: ما توانستیم بدترین شرایط اقتصاد را بازگردانیم. من بودم که جنرال موتور را به اوهایو بازگرداندم اما او خراب کرد.

ترامپ گفت: رونق نبود، ضعیف‌ترین اقتصاد آمریکا بود.

واکنش بورس آمریکا و دلار به اولین مناظره انتخاباتی ترامپ - بایدن

 

اما، با برگزاری اولین مناظره پرتنش ترامپ بایدن که طرفین بارها یکدیگر را به چالش کشیدند، ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان پایین آمد و سهام وال‌استریت افت کرد.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سه‌شنبه شب با برگزاری اولین مناظره پرتنش ترامپ بایدن که طرفین بارها یکدیگر را به چالش کشیدند، ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان پایین آمد و سهام وال‌استریت افت کرد.

در وال‌استریت، میانگین صنعتی داو جونز ۱۳۱.۴۰ واحد یا ۰.۴۸ درصد افت کرد و در ۲۷٫۴۵۲.۶۶ واحد بسته شد. اس‌اندپی ۰.۴۸ درصد افت کرد و به ۳٫۳۳۵.۴۷ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۲۹ درصد پایین آمد و در ۱۱٫۰۸۵.۲۵ واحد بسته شد.

شاخص‌های سهام با بسته شدن بازارهای رسمی در بازارهای اینترنتی همچنان به افت خود ادامه دادند و داوجونز ۱۰۰ واحد دیگر پایین آمد. اس‌اندپی و نزدک هم هر کدام ۰.۳ درصد افت کردند.

در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم جهان افت کرد و شاخص آن ۰.۳ درصد پایین آمد و به ۹۳.۸۷۹ واحد رسید.

در مقابل یورو دلار ۰.۶ درصد تضعیف شد تا نرخ برابری آنها به ۱.۱۷۳۷ واحد برسد. پوند انگلیس هم ۰.۳ درصد تقویت شد و نرخ برابری خود را به ۱.۲۸۶۷ واحد رساند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل