بازدید 16364
۶

سقف یارانه کالایی خانوار چقدر است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جزئیات طرح مجلس برای کالا‌های اساسی، گفت: سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است و دولت به زودی فروشگاه‌هایی که تامین کالا‌های اساسی مردم بر عهده دارد را مشخص و اعلام می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 28 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره طرح تأمین کالا‌های اساسی که در کمیسیون متبوعش تصویب شده و به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید، اظهار داشت: طرح تأمین کالا‌های اساسی یکی از طرح‌های خوب و به موقع بعد از شروع کار مجلس یازدهم است و هدف آن نیز کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

*طرح تأمین کالا‌های اساسی قطعا بر روی تثبیت قیمت‌ها اثر دارد

وی افزود: طرح تأمین کالا‌های اساسی با توجه به گرانی و کمبود کالا یک حرکت ارزشمند است و قطعا بر روی تثبیت قیمت‌ها اثر دارد، اما قطعا برای کاهش قیمت‌ها باید شیوه‌های دیگری را دنبال کرد.

شهبازی تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند به هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و یک خانوار ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان یارانه کالایی دریافت می‌کنند و می‌توانند حداقل کالا‌های زندگی را تأمین کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا خانواری که بیش از ۵ نفر جمعیت دارند یارانه کالای بیشتری دریافت می‌کنند یا خیر، گفت: ما متوسط را در نظر گرفته‌ایم. خانوار ۶ الی ۷ نفر استثناء است. مجلس قانونی را تصویب کرده و دولت باید اجرا کند.

وی با بیان این که یارانه کالایی به ۲۰ میلیون نفری که تحت سازمان‌های حمایتی هستند کامل و به ۴۰ میلیون نفر باقیمانده با ۵۰ درصد تخفیف اختصاص داده می‌شود.

* سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است

غلامحسین کرمی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: دولت به زودی فروشگاه‌هایی که تامین کالا‌های اساسی مردم بر عهده دارد را مشخص و اعلام می‌کند مردم می‌توانند از این فروشگاه‌ها فقط با اعتبار که به کارت‌های آن‌ها داده می‌شود، کالا تهیه کنند.

وی تصریح کرد که سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
کمیسیون باید کف کمک به مردم را تعیین کند و نه سقفش را. باید حداقل هایی را برای مردم تضمین کنند نه اینکه دولت را برای کمک به مردم محدود کند و تضمین کنند که دولت کمک زیادی به مردم نکند
گداپروری در این روزها مد شده صدقه احمدی نژاد ، صدقه روحانی و این هم صدقه مجلس فردا نوبت کیه ؟ اینها همه نشانه سوء مدیریت ، مدیران با لیاقت نظامه که بجای یاد دادن ماهیگیری ماهی به مردم میدن ولی آنقدر آب و گل آلود می کنن که خودشون هم توش می مونن چون بعد پرداخت این صدقه هم اجناس باید چند برابر بشه تا بودجه لازم جهت تامین مالی این طرح هم ممکن بشه بدبخت ما مردم خواب زده مرگ بر آمریکا لعن و نفرین بر سردم داران کاخ سفید
با ماهی ۶۰۰ تومن ، سیب زمینی پخته هم نمیشه خورد. مجلسی ها بهتره وقتشونو بذارن روی عشقبازی با خودروهای لوکس ایران خودرو
جدا خسته نباشید!
یک خانواده پنج نفره با این پول میتونه ۶ کیلو گوشت بخره.
الان ۲۰۰ معیشت میدن که حذف میشه و بعد میگن ۳۰۰ خرج کن تا ۳۰۰ بهت بدیم البته از جنسی که ما میگیم و از جایی که ما میگیم. یعنی خانواده پنج نفره بره تو صف که ۱۰۰ تومان بیشتر از حالا شاملش بشه.!
دولت ومجلس باید به فکری به حال خانواده های کم درامد وپرجمعیت 5 نفر به بالا بکنن اونا هم باید جز گروه کمیته امداد محسوب بشن با این گرونی وبیکاری وکرونا فشار زیادی روی خانواده های پرجمعیت هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر