با ده نماد با بیشترین اُفت قیمت آشنا شوید!

در یک ماه گذشته شاخص کل بیش از 8 درصد اُفت داشته است و در این مدت برخی از نمادها اُفت بیش از 60 درصدی را تجربه کرده اند.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 26 September 2020

به گزارش بورس تابناک، سال 1399 در حالی آغاز شد که بورس حرف اول را در بین بازارها به لحاظ بازدهی می زد. در 5 فروردین ماه 1399 شاخص کل در کانال 508 هزار و 661 واحدی سیر می کرد اما به یکباره با آغاز روزهای کاری سال جدید و با هجوم نقدینگی به این بازار، شاخص کل توانست کانال های مختلف را یکی پس از دیگری در نوردد و در نهایت در 20 اردیبهشت ماه سال جاری بود که شاخص کل قله یک میلیون واحدی را به خود دید. بعد از استراحت چند روزه و اصلاح کوچکی که شاخص کل انجام داد، دوباره راند دوم صعودی بورس از 6 خرداد ماه 1399 شروع شد و این راند تا تاریخ 19 مرداد ماه 1399 و کانال دو میلیون و 78 هزار واحدی ادامه داشت. پس از آن از 19 مرداد ماه بود که یک اصلاح سنگین قیمتی در بازار سرمایه آغاز شد و هر آنچه بورس در نیمه اول به سرمایه گذاران خود داده بود، را تا حدودی پس گرفت. این اصلاح بازار سرمایه تا 19 شهریور ماه ادامه داشت و شاخص کل با اُفتی 34 درصدی به یک میلیون و 556 هزار و 280 واحدی تنزل یافت. از 19 شهریور ماه تا 26 شهریورماه شاخص کل با رشد حدود 150 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی بازگشت اما این رشد دوامی نیاورد و در معاملات هفته گذشته شاخص تا کانال یک میلیون و 595 هزار و 160 واحدی عقب نشینی کرد.

به طور کلی بررسی ها نشان می دهند که شاخص کل در یک ماه اخیر حدود منفی 8 درصدی تنزل داشته است. در این مدت کدام نماد بیشترین اُفت قیمت را تجربه نموده است؟

همان گونه که از نمودار زیر نمایان است به ترتیب ده نماد بکام، غشهداب، قاسم، غگلستا، شلعاب، وبملت، بزاگرسح، صبا، ما و وبیمه دارای بیشترین اُفت قیمت سی روزه در بین کل نمادهای بازار سرمایه بوده اند. البته اُفت قیمت برخی از نمادها ممکن است به دلیل تقسیم سود و یا افزایش سرمایه رخ داده باشد.

 قیمت سهام بکام در سی روز اخیر بیش از 95 درصد، قیمت سهام غشهداب 84 درصد، قیمت سهام قاسم 80 درصد، قیمت سهام غگلستا 80 درصد، قیمت سهام شلعاب 76 درصد، قیمت سهام وبملت 75 درصد، قیمت سهام بزاگرسح 69 درصد، قیمت سهام صبا 67 درصد، قیمت سهام ما 66 درصد و قیمت سهام وبیمه 65 درصد اُفت کرده است.

در بین این ده نماد دو نماد به گروه غذایی (غشهداب و غگلستا) و دو نماد نیز مربوط به گروه سرمایه گذاری (صبا و وبیمه) هستند. یک نماد بانکی (وبملت) و یک نماد بیمه ای (ما) در بین این نمادها نیز به چشم می خورد.

با ده نماد با بیشترین اُفت قیمت آشنا شوید!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار