بازدید 6882

حضور دانش‌آموزان در مدارس به تشخیص والدین است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر والدین نگران سلامتی بچه‌ها هستند چون مدارس اختیاری است می‌توانند فرزندان خود را به مدرسه نفرستند و شرایطی را هموار کنند که در منزل از طریق فضای مجازی و رسانه از آموزش‌های مجازی استفاده کنند و والدین نیز کمک کنند از این فضا بهره لازم را ببرند.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷ 21 September 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: والدین اگر بچه‌ها را به مدرسه می‌فرستند آموزش لازم را حتما به آنها بدهند و حساسیت را در آنها ایجاد کنند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او یادآور شد؛ بچه‌ها هرچه کم سن‌تر باشند این آموزش سخت‌تر است و والدین باید بیشتر ممارست کنند و جدیت به خرج بدهند.

وی اضافه کرد: ما تاکیدی نداریم که والدین فرزندان خود را به مدرسه نفرستند اما اگر نگران هستند می‌توانند نفرستند و در منزل از آموزش های مجازی استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی یعنی از اول اسفند تاکنون بیش از ۸۰ درصد کودکان زیر پنج سال در استان کرمانشاه حداقل سه بار غربالگری شده‌اند که تعداد هفت هزار و ۱۲۹ کودک زیر پنج سال مشکوک به کووید ۱۹ بودند و از این تعداد ۱۷۸ نفر بستری شدند.

شکیبا افزود: متاسفانه در این مدت هفت ماه، هشت کودک از این تعداد فوت کرده‌اند که همگی دارای بیماری شدید زمینه‌ای بوده اند.

او تصریح کرد: این کودکان به موضوع بازگشایی مدارس مرتبط نیست به طوری که آنها زیر پنج سال سن داشته و مدرسه رو نبوده‌اند.

شکیبا افزود: سیستم بهداشتی از ابتدای اپیدمی به طور روزانه و بی وقفه اطلاعات مربوط به بیماری را به اطلاع مردم رسانده و از این پس نیز این رویه را ادامه خواهد داد.

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی از اصحاب رسانه با برداشت نادرست از گزارش اینجانب در ستاد استانی مدیریت کرونا، اعداد غیرمرتبط و اشتباهی از ابتلا یا فوت کودکان را به نقل از اینجانب بازتاب داده اند که صحیح نیست و رعایت امانت در انتقال مطالب نشده است.

تعداد موارد بستری به بیش از ۱۲ هزار نفر رسید

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به تشریح آمار کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۳۲ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۱۴۳ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: اکنون ۳۶۲ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان را یک نفر مربوط به شهرستان سرپل ذهاب اعلام کرد.

او گفت: با احتساب یک مورد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۵۷۴ نفر رسید.

محمدی افزود: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۲هزار و ۷۴ نفر بستری و ۱۱ هزار و ۱۳۹ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی اظهارداشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۹۲ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد که وضعیت استان کرمانشاه از نظر کرونا قرمز است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر