بازدید 4070

عدم رعایت ضوابط بهداشتی علت افزایش آمار کرونا

استاندار خراسان جنوبی بر ارتباط مستقیم افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا با عدم رعایت ضوابط بهداشتی در سطح جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 20 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان، امروز یکشنبه ۳۰ شهریور در ستاد مدیریت کرونای استان گفت: بر اساس آن چه روز گذشته در ستاد ملی کرونا مطرح شد، طی روز‌های اخیر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با کمتر شدن میزان رعایت پروتکل‌ها در سطح جامعه، شاهد افزایش آمار بیماری در کشور و استان هستیم.

وی بیان کرد: آمار‌ها به خوبی گویای این ارتباط مستقیم کاهش حساسیت‌ها با افزایش آمار بیماران هستند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: همچنان استفاده از ماسک، عدم حضور در مراکز تجمعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، رعایت بهداشت فردی، شستن مکرر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، از موضوعات مورد تأکید برای حفظ سلامتی و قطع زنجیره شیوع کروناست.

معتمدیان با اشاره به آمار شیوع کرونا در استان تصریح کرد: خیز سوم کرونا ناشی از مسافرت‌های هفته‌های گذشته و حضور مردم در تجمعات است.

وی افزود: اگر چه بر اساس آمار اکثریت مردم، ضوابط بهداشتی را در مراسم مختلف رعایت کرده‌اند، اما همان اقلیتی که دستور العمل‌ها را جدی نگرفته‌اند، باعث شیوع بیماری شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: افزایش ۴ برابری آمار بیماران بستری به نسبت هفته دوم شهریور ماه قابل تأمل است و چنانچه این شرایط کنترل نشود و روند افزایشی ادامه یابد در بحث امکانات درمانی با چالش مواجه خواهیم شد.

معتمدیان به موضوع راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، کشور عراق امسال، پذیرش زائر خارجی ندارد؛ لذا برنامه‌ای برای اربعین نداریم.

وی بیان کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا بر این است که هیچ برنامه‌ای تحت عنوان راهپیمایی اربعین در عراق و حتی در شهر‌های کشور نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: افراد و گروه‌هایی که در این زمینه به تحریک جامعه می‌پردازند، چون خلاف قانون عمل می‌کنند، باید شناسایی شده جهت برخورد به دستگاه قضایی معرفی شوند.

استاندار خراسان جنوبی به آغاز فصل پاییز و نگرانی وزارت بهداشت از احتمال همزمانی کرونا با بیماری‌های فصلی اشاره کرد و گفت: با عنایت به این که در برخی از کشور‌های همسایه، شاهد شیوع بیماری خطرناکتری از کرونا هستیم، لذا باید در مبادی ورودی شهرستان‌های مرزی استان، مراقبت‌های ویژه‌ای اعمال و در زمینه اطلاع رسانی به مردم هم اقدامات مؤثری صورت گیرد.

معتمدیان با اشاره به اقدام ناخواسته برخی رسانه‌ها در ایجاد فضا‌های دوقطبی گفت: سیاست کشور بر این است که در کنار حفظ سلامت مردم، سایر فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و آموزشی انجام شوند.

وی ادامه داد: با تدابیر صورت گرفته و با هماهنگی دستگاه‌های متولی، بیش از یک میلیون دانش آموز، بدون هیچ مشکلی در کنکور شرکت کردند و خوشبختانه طبق آمار وزارت بهداشت، این حضور تبعاتی به همراه نداشت.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در شرایط فعلی باید وضعیت مراکز تجمعی، بازار‌ها و صنوف به گونه‌ای کنترل شود که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آسیب‌های حضور مردم به حداقل برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان