بازدید 15250
پیمانه اقتصادی

کشوری که تورمش منفی شد/ رئیس کل بانک مرکزی: اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است/ نوسان سکه در مرز ۱۳/ پاسخ مقام مسئول به این سوال: چرا کره گران شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص بورس شتاب گرفت، سهام آسیا نوسان کرد / بازار در انتظار داده‌های اقتصادی چین، افت نسبی قیمت دلار در بازار امروز، تداوم روند افزایشی طلا در بازار جهانی، اقتصاد هند در سال مالی جاری ۹ درصد آب می‌رود، آهنگ رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ کندتر می‌شود و کاهش قیمت نفت در واکنش به دورنمای منفی مصرف را رد بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 15 September 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص بورس شتاب گرفت، سهام آسیا نوسان کرد / بازار در انتظار داده‌های اقتصادی چین، افت نسبی قیمت دلار در بازار امروز، تداوم روند افزایشی طلا در بازار جهانی، اقتصاد هند در سال مالی جاری ۹ درصد آب می‌رود، آهنگ رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ کندتر می‌شود و کاهش قیمت نفت در واکنش به دورنمای منفی مصرف را رد بر دارد.

رشد شاخص بورس شتاب گرفت

امروز  شاخص کل با 59668 واحد افزایش معادل 3.71 درصد به یک میلیون و 667 هزار و 256 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 15649 واحد افزایش معادل 3.71 درصد به 437 هزار و 271 واحد، شاخص کل هم وزن با 5947 واحد افزایش معادل 1.41 درصد به 428 هزار و 837 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 3898 واحد افزایش معادل 1.41 درصد به 281 هزار و 93 واحد، شاخص آزاد شناور با 74445 واحد افزایش معادل 3.43 درصد به دو میلیون و 447 هزار و 206 واحد، شاخص بازار اول با 42954 واحد افزایش معادل 3.61 درصد به یک میلیون و 232 هزار و 144 واحد و شاخص بازار دوم با 123319 واحد افزایش معادل 3.86 درصد به 3 میلیون و 316 هزار و 976 واحد رسید.

گزارش بورس امروز سه شنبه 25 شهریور 99/ روز سبز بورس

گزارش بورس امروز سه شنبه 25 شهریور 99/ روز سبز بورس

 

سهام آسیا نوسان کرد / بازار در انتظار داده‌های اقتصادی چین

روز سه‌شنبه، سهام آسیا اقیانوسیه در حالی نوسان کردند که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارشات اقتصادی چین در ادامه امروز هستند. بانک مرکزی استرالیا هم امروز صورتجلسه‌های اجلاس اخیر خود را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود رکود اقتصادی شدتی کمتر از انتظار داشته و ریکاوری در راه است. نیکی ژاپن ۰.۵۶ درصد افت کرد در حالی که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با رشدی درصدی روبرو شد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای تقریباً بدون تغییر باقی ماند و با افت اندک ۰.۰۷ درصدی روبرو شد در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۴۳ درصد رشد کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۰ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۸ درصد رشد کرد. در بازار ارز، دلار در برابر رقبای آسیایی خود افت کرد. در مقابل ین ژاپن دلار ۰.۰۵ درصد تضعیف شد و به نرخ برابری ۱۰۵.۶۶ واحد رسید. در مقابل یوآن چین دلار ۰.۲۸ درصد تضعیف شد و به نرخ برابری ۶.۷۸۸۹ واحد رسید.

کشوری که تورمش منفی شد

همزمان با بازگشایی تدریجی کسب و کارها و برخلاف رویه تورمی بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، نرخ تورم در سوئد کاهش پیدا کرده است؛ به گونه ای که تورم سالانه این کشور تا پایان ماه آگوست با ۰.۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به منفی ۰.۱ درصد رسیده است. این نرخ تورم که پایین ترین نرخ تورمی سوئد در طول پنج ماه اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر تورم بخش ارتباطات قرار گرفته است که تورم آن به منفی ۴.۹ درصد کاهش یافته است. تورم بخش فرهنگ و آموزش نیز به منفی ۲.۴ درصد است.  در بین دیگر بخش ها، نرخ تورم در بخش حمل و نقل  به ۱.۲ درصد رسیده و تورم مواد غذایی و نوشیدنی به ۱.۵ درصد رسیده است. نرخ تورم ماهانه در سوئد با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۰.۱ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم سوئد در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۴۷درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده، مربوط به ماه اکتبر ۱۹۸۰ با ۱۵.۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۰۹ با منفی ۱.۶ درصد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی: اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه مجازی خود نوشت:

گزارش اولیه ارقام رشد اقتصادی فصل اول سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی نشان می‌دهد، رشد اقتصادی بدون نفت ۰.۶- درصد بوده که به شکل زیر توزیع شده است:

۱- رشد گروه کشاورزی ۳.۸+ درصد
۲- رشد گروه صنایع و معادن ۲.۵+ درصد
۳- رشد گروه خدمات ۱.۶- درصد

رشد اقتصادی با نفت ۲.۸- درصد

سه نکته:

۱- اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است. در مقایسه با کشورهایی که مواجه با هیچ تحریمی نبودند و اقتصادشان صرفاً با ویروس کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد اقتصادی کشور امیدوارکننده است.

۲- تنها بخش منفی غیر نفت، بخش خدمات بوده است که به دلیل محدودیت‌های بهداشتی ناشی از کرونا کاملاً قابل پیش بینی بود. لذا بازیابی رشد در بخش غیر نفتی همراستا با ارقام رشد تیر و مرداد ماه شرکت‌های صنعتی دور از دسترس نیست.

۳- منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار ۹۸، هم به دلیل فشار تحریم‌ها و هم به دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا طبیعی است؛ امید این است که این بخش نیز با روند اخیر صادرات نفت به مسیر رشد خود بازگردد.

افت نسبی قیمت دلار در بازار امروز

در معاملات امروز (سه شنبه بیست و پنحم شهریورماه 99) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 26500 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 26600 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 150 تومان ارزان تر شده است. همچنین هر یورو در این صرافی ها، به قیمت 31450 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 31550 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز دوشنبه، 150 تومان کاهش نرخ دارد.

نوسان سکه در مرز ۱۳

بر اساس اطلاعات اتحادیه طلا و سکه تهران در لحظه انتشار این گزارش؛  هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۲ میلیون و 300 هزار تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم ۳ میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. هر سکه یک گرمی نیز در حال حاضر، یک میلون و ۹۲۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است. بر اساس این گزارش، هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۵ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان قیمت گذاری شده است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، به رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۸۸۶ تومان رسیده است.

تداوم روند افزایشی طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پایین ماندن ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، اندکی افزایش پیدا کرد. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۶۲ دلار و ۷۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۸ درصد افزایش داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۹۷۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۵ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و در ۱۹۶۳ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

فعالان بازار اکنون منتظر نتیجه نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه خاتمه پیدا می کند. این نشست نخستین دیدار مقامات بانک مرکزی از زمان رونمایی تغییر سیاست پولی به سوی تورم بالاتر از سوی جروم پاول، رییس بانک مرکزی است. به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، پس از سمپوزیوم جکسون هال، فعالان بازار خواهان دریافت جزییات بیشتر از برنامه بانک مرکزی برای تقویت تورم هستند. طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون با تقاضای سرمایه گذاران برای پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم حدود ۲۹ درصد رشد قیمت داشته است. نرخهای بهره پایین نیز هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند افزوده است.

اقتصاد هند در سال مالی جاری ۹ درصد آب می‌رود

طبق گزارش جدید بانک توسعه آسیا (ای‌دی‌بی) فشار سنگین پاندمی کرونا بر اقتصاد هندوستان باعث می‌شود تا در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ اقتصاد این کشور ۹ درصد آب برود. بانک ای‌دی‌بی در آپدیت جدید چشم‌انداز توسعه آسیایی ۲۰۲۰ خود پیش‌بینی کرد اقتصاد هند در سال مالی ۲۰۲۱ با ریکاوری قدرتمندی همراه شود و با بازگشت گسترده فعالیت‌های شرکت‌ها، اقتصاد این کشور ۸ درصد رشد کند. اقتصاددان ارشد ای‌دی‌بی، یاسویوکی ساوادا، می‌گوید: هند برای کنترل شیوع کرونا محدودیت‌های قرنطینه‌ای سخت‌گیرانه‌ای وضع کرد که این تأثیر شدیدی بر فعالیت‌های اقتصادی این کشور داشته است. در این گزارش آمده است: کسری بودجه در سال مالی ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت چراکه درآمدهای دولت کاهش یافته و هزینه‌ها بالا رفته است.

کاهش قیمت نفت در واکنش به دورنمای منفی مصرف

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به روند بهبود تقاضای جهانی برای سوخت که با هشدار تولیدکنندگان بزرگ نفت شدت گرفت، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت پنج سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا سه سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه با کاهش بسته شده بودند.

چی یوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت "سان وارد تردینگ" در این باره گفت: فضا در بازارهای نفت به دلیل ترسیم دورنمای تیره تقاضا از سوی تولیدکنندگان نفت و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورها که نگرانیها نسبت به کندی روند احیای تقاضای جهانی برای سوخت را برانگیخته است، منفی مانده است. نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت تا زمانی که تقاضای آمریکا برای نفت کوره بهبود پیدا نکند، احتمالا بین ۳۵ تا ۴۰ دلار خواهند ماند.

آهنگ رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ کندتر می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز سه‌شنبه (۲۵ شهریورماه) برآورد پیشین خود درباره تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ را اصلاح کرد و احتیاط بیشتری در پیش‌بینی سرعت بهبود اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا به خرج داد. این نهاد مستقر در پاریس چشم‌انداز تقاضا در سال ۲۰۲۰ را با روزانه ۲۰۰ هزار بشکه کاهش، ۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد، این دومین کاهش برآورد در چند ماه اخیر است. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود گفت: انتظار داریم در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بهبود تقاضای نفت به‌طور چشمگیری کاهش یابد، زیرا بخش بیشتری از بهبودهایی که ممکن بود به راحتی رخ دهد اکنون انجام شده است.

این نهاد افزود: ماه‌ها طول خواهد کشید تا این رکود اقتصادی به‌طور کامل بهبود یابد. به علاوه، این احتمال وجود دارد که موج دوم ویروس کرونا (که اکنون در اروپا قابل مشاهده است) بتواند دوباره سبب کاهش تحرک و رفت‌وآمد وسایل نقلیه شود. آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد: افزایش دوباره موارد ابتلاء به ویروس کرونا در بسیاری کشورها و افزایش دوباره محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار آن، ادامه دورکاری و ادامه ضعف فعالیت بخش هواپیمایی، تقاضا را تضعیف می‌کند. این نهاد افزود: چین - که پیش از دیگر اقتصادهای بزرگ جهان از رکود خارج شده و تقاضای جهانی را بهبود بخشید - به بهبود خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که افزایش موارد ابتلاء به کرونا در هند بیشترین افت تقاضا از ماه آوریل تاکنون را به همراه داشته است. افزایش تولید جهانی نفت و کاهش چشم‌انداز تقاضا همچنین به معنای کندتر شدن برداشت از ذخیره‌سازی نفت خام است که در زمان اوج اقدام‌های انجام‌شده برای مهار کرونا انباشته شدند.

پاسخ مقام مسئول به این سوال: چرا کره گران شد؟

محمد رضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص دلایل افزایش قیمت کره و انتقاد از گرانی کره از سوی تولید کننده قبل از دریافت مجوز از ستاد تنظیم بازار، اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال گذشته ارز کره از 4200 تومان به ارز نیمایی تغییر کرد و قاعدتا باید از همان موقع قیمت کره 100 درصد افزایش می یافت. اما طی اقدام ستاد تنظیم بازار، دولت کل کره وارداتی با ارز 4200 تومان را با نظارت و مدیریت خود عرضه کرد. از اردیبهشت سال گذشته تا کنون که حدود یک سال و نیم است قیمت کره بدون تغییر مانده و بر اساس ارز 4200 تومانی و نرخ مصوب به فروش می رسید.بنابراین ستاد تنظیم بازار علی رغم تغییر نرخ ارز تلاش کرد تا از افزایش قیمت جلوگیری کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه در نیمه شهریور ماه سال جاری کره ی وارداتی 4200 تومانی تمام شد و دو راه وجود داشت، یکی اینکه کره وارد کنیم و دیگر اینکه در داخل تولید کنیم. در صورت واردات کره با ارز 24 هزار تومان، قیمت هر کیلو کره به بیش از 100 هزار تومان می رسید. یعنی هر کره 100گرمی به بیش از 10 هزار تومان افزایش می یافت. باید بررسی می کردیم، تا ببینیم آیا امکان تأمین کره از محل تولید داخل وجود دارد یا خیر؟ بنابراین در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، با بررسی شیر خام، هزینه های مرتبط با گرفتن چربی و تبدیل به کره داخلی و سایر موارد موثر، سقف قیمت کره داخلی را به هر کیلو 80 هزار تومان و کره 100 گرمی به 8 هزار تومان افزایش یافت. تکیه به کره تولید داخل بر این اساس انجام شد تا ضمن قطع وابستگی به واردات، این نیاز را در داخل تأمین کنیم. حال که قرار است کره مصرفی کشور را در داخل تأمین کنیم، باید از خروج چربی ( کره، خامه و شیر خشک) که برای مصرف داخل نیاز است، به خارج از کشور جلوگیری کنیم. /تسنیم

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
کاش ایران همسایه سوئد و سوییس بود
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
نظرم اینه چند تا کارشناسامون را بفرستیم کار یادشون بدن اخه تورم در قرن بیست و یکم باید منفی باشه یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست.
مسوولان بفرمایند چرا سوئد که یکصدم ایران منابع و ثروت ندارد تورمش صفر است !!!؟!!؟؟!!!!؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
شما حاضری ۶۰ درصد درامدت رو مالیات بدی؟و دنبال فرار از پرداختش نباشی؟ حاضری به خاطر بد حرف زدن با همسرت دادگاهی بشی؟ حاضری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
اگر مالیاتم در کشورم خرج شود بله حاضرم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
جنابی که میگه سوید 60 درصد مالیات اول برو تخقیق کن بعد نطق.سوید وکلن اسکاندیناوی مالیات تصاعدیه. فرار مالیتای یعنی مصادره تمام اموال. و کسانیکه درامد کمتر از سقف دارن بهیچ عنوان مالیات نمیدن بلکه دولت بهشون خانه مجانی هم میده جهت زندگی از طرف کمون که همون شهرداری هست. و بعد اینکه هزینه بهداشت ودرمان واموزش کاملا مجانی. فقط بعضا مدارس نشنال در شهرهای بزرگ یکی هست که البته بیشتر خارجیان مقیمتا اونها پولیه. دولت سوید حتی مبلغی به خانوارها برا تحصیل اکادمیک میده به اصای هر بچه. وبعد اینکه در اینشکور شما امنیت کامل داری. البته رفاه وبریز بپاشی که تو امریکا هست اینجا نیس ولی امنیته.و حداقل کسی نیس از گرسنگی یا مریضی بمیره. ضمنا دولتمردان فاسدم ندارن.اقازاده ندارن
...
دلار به ۲۸ و سکه بالای ۱۳ و مسکن حداقل متری ۲۵ در تهران و تخم مرغ بالای ۳۷ هزارو قیمت ارزاق عمومی روزانه افزایشی و سقوط ۸۰ درصد مردم به خط فلاکت .
پاسخ ها
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
مبارزه واقعی و نه عوام فریبانه با فساد.
استفاده از کارشناسان برتر در امور.
دنبال دوست میگردند نه دنبال دشمن.
خودتان باعث گرانی هستید
یه مدت دیگه که میخان دوباره گرون کنن میگن که کره تولید داخل نداریم و با دلار فلان تومنی وارد میشه و کیلو ۱۲۰ تومن تمام میشه و باید بشه ۱۲تومن....مثل خودروسازها که میگفت خودکفا هستیم حالا با قیمت دلار ثانیه ای قیمت رو میبرن بالا....ستاد تنظیم هم که...
متاسفانه در حالتی که کشور در حالت تحریم ظالمانه است برخی از مسئولین به جای اینکه تولید کنندگان و مصرف کنندگان را در مقابله با تحریم ها یاری کنند بر عکس کمک به تحریم ها می کنند مثلا در رابطه با خودروهایی که از سال 96 تا الان در شرکت های خودرویی پارک شده اند بدلیل یورو 4 و مسائل ناشی از تحریم نتوانستند مجوز محیط زیست را بگیرند و 3 سال راکت بمانند در حالی که یا باید در دادن مجوز ها تساهل صورت می گرفت و یا خودروها به کسانی تحویل داده می شد که در شهرهای کلان زندگی نمی کردند و یا امکان صادرات آنها در کشورهایی فراهم می شد که محدودیت یورو 4 نداشتند و اینکه برخی مسئولین در حل مشکلات ناتوان هستند یک چالش بزرگ در کشور است که باید با جدیت روی آن کار شود و یک آفت بزرگ تر است که از هر آفت دیگر بدتر است
تنها حسن احمدی نژاد این بود که صادقانه اعلام کرد : که قطار دولت نه ترمز دارد و نه فرمان و دنده عقب
و البته ، راننده اش هم نابلد بوده است!؟
برای هر افزایش قیمتی یک بهانه ای جور کنید.خجالت نکشید
ما باید در خواب ببینیم که تورم رشد نکند چه برسد که منفی شود
تنها راه نجات دوستی و تجارت با کشورهای قدرتمند
جوک امروز را اقای همتی گفت!!!!!

اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است

قیمتها چه خبر است و رشد منفی ۱۲ درصد پیش بینی کرده اند و ارزو هم بر بدبخت جوانان عیب نیست و ایشان صحبهای فوق تخیلی می کند و تا روز اجرای مکانیزم‌ماشه احتمالا دوباره جهش های اقتصادی مان پشت سر هم رخ خواهد داد وبعد از ان کارهای ترامپ نخواهد گذاشت جهش ها ی اقتصادی ادامه پیدا کند!!!!
اقتصاد اول دنیا رشد اقتصادی ۶ ماهه اول ۲۰۲۰ بخاطر کرونا منفی ۱۲ و ۶ماهه دوم منفی ۶ بوده پیشبینیشون ،اونوقت اقتصاد پوکیده ما بااین تورم فاجعه منفی ۶ دهم درصد؟؟؟
در معاملات امروز (سه شنبه بیست و پنحم شهریورماه 99) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 26500 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 26600 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 150 تومان ارزان تر شده است.

دلار 150 تومان ارزان شد! خدایا این همه شادی را از ملتمان نگیر...!!!!!
تورم سوئد منفی شد.

با خبر 10 روز قبل همین سایت تابناک مقایسه کنید که امارات رکورد تورم منفی را شکست: 5- %
یا ابوالفضل... مگه داریم؟ مگه میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
خب چه ربطی داره؟ ده روز پیش اون -5% شده الان هم این یکی منفی شده.
یعنی تو سوئد می گن این ماه نخریم ماه بعد ارزون تر می شه!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان