بورس تا پایان سال 99 صعودی یا نزولی است؟

از 19 مرداد ماه سال جاری بود که در پی یک مجموعه اتفاقات شاخص کل روند صعودی خود را کنار گذاشت و تا پایان معاملات مورخه 19 شهریور ماه 1399 یک روند نزولی را طی کرد. در این مدت شاخص کل از دو میلیون و 78 هزار و 546 واحد به یک میلیون و 556 هزار و 280 واحد سقوط کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 14 September 2020

در حالی که از 5 فروردین ماه تا 19 مرداد ماه تقریباً شاهد روند صعودی در شاخص کل بودیم اما به یکباره اوضاع در 19 مرداد ماه تغییر کرد و این روز نقطه عطفی برای شاخص کل بود.

به گزارش بورس تابناک، از ابتدای سال جاری تا تاریخ 19 مرداد ماه شاخص کل توانست خود را از 508 هزار و 660 واحد به دو میلیون و 78 هزار و 546 واحد برساند و تقریباً 4 برابر شود. با این رشد شاخص کل، بورس بازدهی 308 درصدی در 5 ماه را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورد.

در پایان سال 99 شاخص کل بر روی چه کانالی بسته خواهد شد؟

از 19 مرداد ماه سال جاری بود که در پی یک مجموعه اتفاقات شاخص کل روند صعودی خود را کنار گذاشت و تا پایان معاملات مورخه 19 شهریور ماه 1399 یک روند نزولی را طی کرد. در این مدت شاخص کل از دو میلیون و 78 هزار و 546 واحد به یک میلیون و 556 هزار و 280 واحد سقوط کرد و با این اُفت شاخص، بسیاری از سهامداران ضرر و زیان های 20 تا 50 درصدی را تجربه کردند. بسیاری از سهامداران از بازار خارج شدند و بسیاری نیز با دید بلندمدت تری منتظر بازگشت بازار ماندند.

حالا پرسش بسیاری از سهامدارانی که با نگاه بلندمدت و میان مدت در بازار مانده اند این است که شاخص کل در پایان سال 1399 بر روی کدام کانال قرار خواهد گرفت؟

قاسم صادقی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: بازار رفته رفته به تعادل و ثبات نزدیک می شود و بعد از آن با شیب کم روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد. چون بازار نیاز به کف سازی دارد ممکن است دو روز مثبت یک روز منفی باشد و این روند تا یک ماهی به طول می انجامد. صادقی گفت: پیش بینی من این است که موج صعودی پرقدرت و شارپی بازار بعد از پایان انتخابات آمریکا آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به بازگشت دوباره شاخص کل به کانال یک میلیون و 600 هزار واحد، ادامه داد: مقداری این بازگشت تقاضا را افزایش خواهد داد. وی افزود: مقاومت بعدی شاخص کل یک میلیون و 870 هزار واحد می باشد که پیش بینی من این است که این مقاومت یک ماه تا یک ماه و نیم بعد شکسته خواهد شد. همچنین عبور شاخص کل از 2 میلیون واحد بعد از پایان و مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا اتفاق خواهد افتاد و پیش بینی من این است که شاخص کل سپس 2 میلیون و 200 هزار واحد را رد خواهد کرد و در پایان سال در نهایت بر روی کانال 2 میلیون و 700 هزار واحدی قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باسلام خدمت دوستانی که دربورس هستندوعزیزانی که تازه قصدورودبه بورس دارندباتوجه به ریزش های شدیدقیمت هادربورس دردوماهه اخیروسوء استفاده سهامداران عمده حقیقی وحقوقی هاازاین بازاروایجادشوک های هیجانی مصنوعی به سهامداران حقیقی ورساندن قیمت هابه کف باتوجه به اینکه اکنون دومرتبه بازارارزوسکه درحال ازخیزوشتاب افتادن است وبورس طی این یکی دوروزپس ازکلی اصلاح قیمت هابه کف رسیده کسانی که سهامداراندبه خصوص درصنایع غذایی مانندغبشهروپالایشی هاوخودروهاتحت هیچ عنوانی سهام خودرانفروشندچون درحال رشدقیمت هاومثبت شدن بازاراست وافرادی هم که می خواهندسهام بخرندالان بهترین زمان است فقط افرادسهامداربه هیچ عنوان سهام خودرانفروشیدواآلت دست واسباب سوددلاهاوحقوقی هانشویدالان زمان خریداست تحت هیچ شرایطی اقدام به فروش سهام خودنکنیدقیمت های سهام مجددادرحال رشدوشاخص کل وبازاردرحال مثبت شدن است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی